Søg Garagen Hej Gæst! Register

Diverse løse slanger.
#1
Hvad er det for en slange, og skal den hænge løst?

[Image: album_pic.php?pic_id=681]

Og hvad med denne her?
Noget tyder på at den skal sidde ind i luftfiltret, men jeg synes det er lidt svært at få' den viklet derind - Har den nogen vital betydning?

[Image: album_pic.php?pic_id=680]

Den første slange er ikke at forveksle med denne, som så vidt vides skal sidde løst Smil

[Image: album_pic.php?pic_id=679]
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvordan sletter man billeder i galleriet?
Jeg fik oploadet 3 der var lige lovlig store til dette indlæg, så de fylder unødigt på serveren.
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
#3
spids Skrev:Hvordan sletter man billeder i galleriet?
Jeg fik oploadet 3 der var lige lovlig store til dette indlæg, så de fylder unødigt på serveren.

Der ordner jeg Smil.

Med hensyn til det første billede, så er jeg svar skyldig, for den slange sidder ikke på min karburator.

Billede 2 viser en varmeslange til karburatoren. Den holder karburatoren varm, og det er især godt om vinteren, så er man nemlig fri for at bruge karburatorsprit. Smil

Billede 3 viser overløbsslangen fra bundkarret på karburatoren. I tilfælde af at der kommer for meget benzin i bundkarret, ryger det den vej ud. Der sidder en lille skrue på karburatoren, der gør at du selv kan tømme det, f.eks hvis der er kommet lidt kondensvand i, hvilket ikke burde være muligt når der er karburatorvarmer på.
Svar
#4
Jps Skrev:Der ordner jeg Smil.

Tak for det :wink:

Jps Skrev:Med hensyn til det første billede, så er jeg svar skyldig, for den slange sidder ikke på min karburator.

Okay, måske en anden ved det.

Jps Skrev:Billede 2 viser en varmeslange til karburatoren. Den holder karburatoren varm, og det er især godt om vinteren, så er man nemlig fri for at bruge karburatorsprit. Smil

Smart. Smil

Jps Skrev:Billede 3 viser overløbsslangen fra bundkarret på karburatoren. I tilfælde af at der kommer for meget benzin i bundkarret, ryger det den vej ud. Der sidder en lille skrue på karburatoren, der gør at du selv kan tømme det, f.eks hvis der er kommet lidt kondensvand i, hvilket ikke burde være muligt når der er karburatorvarmer på.

Okay! Smil
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
#5
Den første slange er en slags udluftningsslange, som også virker som overløb hvis svømmeren fx. ikke lukker (så drukner motoreren ikke).
Den skal bare hænge løst (hvilket den skråtskårede ende indikerer). :wink:

3'eren er en aftapningsslange, som åbnes når der skrues på den lille skrue i svømmerhuset. Bruges bla. til at tømme svømmerhuset hvis der evt. er vand og skidt i svømmerhuset.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy Skrev:Den første slange er en slags udluftningsslange, som også virker som overløb hvis svømmeren fx. ikke lukker (så drukner motoreren ikke).
Den skal bare hænge løst (hvilket den skråtskårede ende indikerer). :wink:

3'eren er en aftapningsslange, som åbnes når der skrues på den lille skrue i svømmerhuset. Bruges bla. til at tømme svømmerhuset hvis der evt. er vand og skidt i svømmerhuset.

Okay, tak for svar...så er alt jo som det skal være, så jeg kan roligt trille på arbejde imorgen Fortvivletcooter:
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
#7
spids Skrev:Okay, tak for svar...så er alt jo som det skal være, så jeg kan roligt trille på arbejde imorgen Fortvivletcooter:

Jep, og husk, at det snart er tid til lidt karburatorsprit i tanken, karburatoren lever et hårdt liv i den tid vi nærmer os. :wink:
Svar
#8
Energy Skrev:
spids Skrev:Okay, tak for svar...så er alt jo som det skal være, så jeg kan roligt trille på arbejde imorgen Fortvivletcooter:

Jep, og husk, at det snart er tid til lidt karburatorsprit i tanken, karburatoren lever et hårdt liv i den tid vi nærmer os. :wink:

Ikke nødvendigt med "sprit" i tanken når der er varmeslange monteret. Det er min erfaring, efter at have kørt med slangen i 3 vintre.
Svar
#9
Energy Skrev:
spids Skrev:Okay, tak for svar...så er alt jo som det skal være, så jeg kan roligt trille på arbejde imorgen Fortvivletcooter:

Jep, og husk, at det snart er tid til lidt karburatorsprit i tanken, karburatoren lever et hårdt liv i den tid vi nærmer os. :wink:


Jps Skrev:Billede 2 viser en varmeslange til karburatoren. Den holder karburatoren varm, og det er især godt om vinteren, så er man nemlig fri for at bruge karburatorsprit.

Okay, hvem af jer der har ret, vil jeg så lade jer slås om Griner
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:Ikke nødvendigt med "sprit" i tanken når der er varmeslange monteret. Det er min erfaring, efter at have kørt med slangen i 3 vintre.

Ok, en subjektiv erfaring skal man ikke kimse ad. Men..hvis der kommer lidt kondensvand i tanken (pga. store temp.-skift)), så kan spritten afhjælpe det problem en del. Så det var bare en "livrem og seler oplysning".
Svar
#11
Energy Skrev:
Jps Skrev:Ikke nødvendigt med "sprit" i tanken når der er varmeslange monteret. Det er min erfaring, efter at have kørt med slangen i 3 vintre.

Ok, en subjektiv erfaring skal man ikke kimse ad. Men..hvis der kommer lidt kondensvand i tanken (pga. store temp.-skift)), så kan spritten afhjælpe det problem en del. Så det var bare en "livrem og seler oplysning".

Det er også helt iorden Energy. Ikke et ondt ord, om din ekspertise på scooterområdet.
Alle midler kan jo tages i brug, for at scooteren ikke for forfrysninger Smil.
Svar
#12
Jps Skrev:Det er også helt iorden Energy. Ikke et ondt ord, om din ekspertise på scooterområdet.
Alle midler kan jo tages i brug, for at scooteren ikke for forfrysninger Smil.

(Jeg har da heller ikke brugt sprit på Zip'en ). :P
Svar


Forum spring: