07-01-2006, 19:11
Gæst Skrev:Men kan jeg godt bruge 92' i stedet for 95' T ?
Ja det skulle der ikke være noget ivejen for, og så er det jo en smule billigere end 95 oktan.
Begrænsninger på en Keeway?
|
||
07-01-2006, 19:11
Gæst Skrev:Men kan jeg godt bruge 92' i stedet for 95' T ? Ja det skulle der ikke være noget ivejen for, og så er det jo en smule billigere end 95 oktan.
07-01-2006, 19:15
Ok... Jaah nogle ører er 92' da billigere :P
07-01-2006, 19:27
Den kører på alt hvad du kan hælde i den! Min sluger også lidt mere om vinteren, men ikke galt synes jeg. Jeg køre på Q8´s 95 oktan, deres formula et eller andet. Man kan jo godt frådse, når der kun skal 5 liter i tanken
TruckStar
07-01-2006, 19:36
Ok! Ja det er rigtig nok, det er kun 5 liter.
T? Hvad har du egentlig lavet ved din ? Har du Focus eller Matrix ?
07-01-2006, 19:51
Gæst Skrev:Ok... Jaah nogle ører er 92' da billigere :P Jeg tankede også 92' sidst på min 4-takter og synes det var smart at jeg nu havde sparet 24øre. (cirka 4L tankfuld) Men når man egenligt tænker over hvad man spare på et helt år: (Jeg tanker vist kun hver 2. eller 3. uge, men lad os bare sige 26 gange på et helt år.) 26 tankninger * 24øre = 6,24kr,- Så på et helt år har jeg sparet lidt over 6kr,- ved at køre på en lidt lavere oktan. Selvom den burde kunne køre på det, er det så besparelsen værd, når man tænker på at min motor måske havde holdt 200km længere hvis jeg havde forsat med en højere oktan? Synes bare det var lidt stof til eftertanke
07-01-2006, 20:02
Stig Sørensen Skrev:Gæst Skrev:Ok... Jaah nogle ører er 92' da billigere :P Ja det er ikke meget man sparer Tror også at jeg begynder at køre med oktan 95' fremover :P
07-01-2006, 20:05
26 tankninger på 1 år. Det var ikke meget Stig . Jeg fylder på stort set hver dag jeg er ude køre(når den viser ½ tank). Jeg har altid kørt på 95 oktan, og det bliver jeg ved med. Dvs. pånær 2 gange. Den ene gang fyldte jeg oktan 92 på, der syntes jeg jeg kunne mærke at scooteren ikke kunne lide at køre med det(dårligere trækkraft). Den anden gang var Shell's V-power. Her begyndte BiG'en at hoste , så jeg holder mig til oktan 95.
07-01-2006, 21:19
Ja, det er ikke meget
Jeg blev lige nysgerrig og var inde på netbank for at se, hvornår jeg sidst tankede. Jeg tankede min scooter fuld den 22. december 2005, og idag har vi den 7. januar 2006. Har selvfølgelig også kun 3,5km på arbejde, men jeg bruger den nu flittigt hver dag, og alle de koldstart koster jo ekstra i benzin. Så jo, jeg er da godt tilfreds med benzin forbruget, og det at jeg ikke behøver at besøge tankstationen så tit Tanken er lige nu lidt under halv, så i næste uge tanker jeg den nok, men den kunne nok også holde til ugen derefter, så jeg kan faktisk nøjes med at tanke én gang i måneden, for at komme på arbejde, ned og handle, køre rundt til venner/familie, så det er slet ikke så tosset. 4-takter rules!
07-01-2006, 21:36
Stig Sørensen Skrev:Ja, det er ikke meget Som svar på alt dette: HVORFOR fanden findes der ikke en ordentlig firtakter i 30'er udgave(læs: BIG)
08-01-2006, 10:31
Gæst Skrev:Ok! Ja det er rigtig nok, det er kun 5 liter.Jeg kører Matrix. Den har større forrør, pillet skive og fjernet luftprop. Desuden har den hastighedsbegrænser, et klik og vupti kører den kun 30 8)
TruckStar
08-01-2006, 10:34
T Skrev:Gæst Skrev:Ok! Ja det er rigtig nok, det er kun 5 liter.Jeg kører Matrix. Den har større forrør, pillet skive og fjernet luftprop. Desuden har den hastighedsbegrænser, et klik og vupti kører den kun 30 8) Noget du selv har lavet? For kan du så komme igang med at opdatere tips og tricks med dette Det er da blevet efterlyst flere gange faktisk. | ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|