Søg Garagen Hej Gæst! Register

Den forp..... BiG driller stadig
#25
Energy Skrev:Kausisk soda æder sgu ikke stål...hallo hvor var i i fysiktimerne !... :P
Det æder aluminium, bly og andre ædelmetaller, ikke jern og stål. Derfor kan der snildt bruges til at rense sod ud af en stålpotte, sådan har jeg gjort med mange potter, det er meget bedre end at banke, brænde, eller slibe soden væk fordi den KUN ætser soden.

Energy anbefaler ikke tips han ikke selv har afprøvet.... :P

Tak Energy. Det regnede jeg sådan set, heller ikke med. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Energy Skrev:Jeg tvivler efterhånden på, at problemet er i variosystemet.

Fik du boret din cyl. ud til det nye stempel, eller mont. du det i den slidte cyl. ?
Ryk cylinderen af og se om stemplet har " blowby" altså sorte/brune mærker ned langs stemplet under stempelringene. Hvis det har, tyder det på at stempel og cyl. ikke tætner helt.

Det er bare for at udelukke kompressionsmangel, for det er ikke altid man lige kan mærke kompression med kickstateren og ved at dreje svinghjul/vario.

Jeg smed et helt nyt stempel i den gamle cylinder. På det tidspunkt havde cylinderen kørt ca 25.000 km. Og stemplet kan du se i galleriet, eller i links'ne jeg har til billederne Smil. Det har de sort/brune mærker under ringene som du nævner.
Svar
#27
Energy Skrev:Energy anbefaler ikke tips han ikke selv har afprøvet.... :P
:respekt:

Ekspedienter er ikke hva de har været Udråbstegn
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#28
Normalt borer man altså også en slidt cyl. op til et nyt stempel, og tilkører delene sammen, ellers er man aldrig sikker på fuld kompression og dermed fuld ydelse.
Så jeg vil tro, at Biggen flyver igen hvis der kommer et nyt kit på, eller en boring til et nyt stempel (kan dog næsten ikke svare sig i kr).

Men du kan jo altid først måle ringgab med de nye stempelringe, og se om de overskrider de ca. 0.6mm. Så ved du ihvertfald om cyl. er slidt el. ej.
Svar
#29
Energy Skrev:Normalt borer man altså også en slidt cyl. op til et nyt stempel, og tilkører delene sammen, ellers er man aldrig sikker på fuld kompression og dermed fuld ydelse.
Så jeg vil tro, at Biggen flyver igen hvis der kommer et nyt kit på, eller en boring til et nyt stempel (kan dog næsten ikke svare sig i kr).

Men du kan jo altid først måle ringgab med de nye stempelringe, og se om de overskrider de ca. 0.6mm. Så ved du ihvertfald om cyl. er slidt el. ej.

Jeg køber selvfølgelig et nyt cylindersæt(Trophy naturligvis Smil ), istedet for opboring osv.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
TP Trophy er "spitzenklasse" hvis der skal køres længe.. 8)
Minarcrome jernstøbning, special eloxering på topstykke, og cromring øverst i stemplet, gør bare det kit en klasse bedre end dets rivaler.
Det ryger også på LC motoren, som mit nr 5 Trophy kit... Smil
Svar
#31
Energy Skrev:TP Trophy er "spitzenklasse" hvis der skal køres længe.. 8)
Minarcrome jernstøbning, special eloxering på topstykke, og cromring øverst i stemplet, gør bare det kit en klasse bedre end dets rivaler.
Det ryger også på LC motoren, som mit nr 5 Trophy kit... Smil

Fordelt på 2 scootere? Eller kun NRG'en? Smil
Svar
#32
Energy Skrev:TP Trophy er "spitzenklasse" hvis der skal køres længe.. 8)
Minarcrome jernstøbning, special eloxering på topstykke, og cromring øverst i stemplet, gør bare det kit en klasse bedre end dets rivaler.
Det ryger også på LC motoren, som mit nr 5 Trophy kit... Smil

Har de altid brugt cromring til deres stempler, jeg kan da ikke huske om der var det på min da jeg satte den på sidste forår? Det er tivertilfald ikke noget jeg kan huske, men alderen begynder jo også at trykke.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#33
Lidt OT:

Jeg er lige blevet ringet op af min scooterven, han har fået fat i en G-Max han meget gerne vil sælge til mig. Han sagde slet og ret, smid den F...... Big ud og køb "Maxen" Griner . Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan lide modellen. Nogen der har køremæssigt erfaring med den. Jeg har kun prøvesiddet den, og følte at man sad for foroverbøjet på den, plus at den føltes høj at sidde på.

G-Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Lund Skrev:Har de altid brugt cromring til deres stempler, jeg kan da ikke huske om der var det på min da jeg satte den på sidste forår? Det er tivertilfald ikke noget jeg kan huske, men alderen begynder jo også at trykke.

Ja, i Trophy kittet har de altdi brug en cromring øverst og en alm. jernring under, og da det jo er den øverste, der står for det største pres/slid, så er det imo. ret snildemandsagtigt med den cromring. Og siden de har blandet crom i jernstøbningen så er der ikke meget slid mellem cromring og foring. I like it !.. :wink:
Svar
#35
Energy Skrev:Ja, i Trophy kittet har de altdi brug en cromring øverst og en alm. jernring under, og da det jo er den øverste, der står for det største pres/slid, så er det imo. ret snildemandsagtigt med den cromring. Og siden de har blandet crom i jernstøbningen så er der ikke meget slid mellem cromring og foring. I like it !.. :wink:

Ja der kan man bare se hvad svundne hjerneceller er skyld i. Det kunne jeg bare ikke huske at der var på stemplet.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: