Søg Garagen Hej Gæst! Register

19-21 september: ind og ud?
#1
Hej alle

Er her nogen, der har info om hvordan/hvorvidt vi kan køre ind og ud af byen i de der cykelløb dage?Så vidt jeg kan se, så bliver det umuligt mellem d. 19 og d. 21, mellem 8 og 18.

Jeg overvejer, at tage tidligt af sted, så jeg kan nå at smutte ind. Eller også må jeg jo tage det offentlige, selv om jeg ikke er meget for det, nu vejret ellers er fint. Eller også at stille scooteren ved en metro station, men jeg ved ikke om jeg tør.

Hvad tænker I?

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
En ring omkring indre by, samt Østerbro vil være lukket hele døgnet, i de nævnte 3 dage.
Cyklister og fodgængere kan komme igennem "muren". Biler kan ikke (der er muligvis et enkelt smuthul, men det er jo nok proppet pga. kø på begge sider).

Der er selvfølgelig undtagelser for brand, redning, handicap biler, taxa osv.


http://www.trafikken.dk/vm/forside.asp
Svar
#3
(16-09-2011, 13:24)Teddy Skrev: En ring omkring indre by, samt Østerbro vil være lukket hele døgnet, i de nævnte 3 dage.
Cyklister og fodgængere kan komme igennem "muren". Biler kan ikke (der er muligvis et enkelt smuthul, men det er jo nok proppet pga. kø på begge sider).

Der er selvfølgelig undtagelser for brand, redning, handicap biler, taxa osv.


http://www.trafikken.dk/vm/forside.asp

Der er et "smuthul" ved Christmas Møllers Plads, der giver begrænset adgang - men ikke for "hvide plader", medmindre man har en parkeringstilladelse i nogle enkelte områder inden for ringen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
(16-09-2011, 14:14)kragen Skrev: Der er et "smuthul" ved Christmas Møllers Plads, der giver begrænset adgang - men ikke for "hvide plader", medmindre man har en parkeringstilladelse i nogle enkelte områder inden for ringen.


Mon nogen kan sige om man overhovedet ka kan til Hillerød via motorvejn fra Mandag??

Svar
#5
(16-09-2011, 14:14)kragen Skrev: Der er et "smuthul" ved Christmas Møllers Plads, der giver begrænset adgang - men ikke for "hvide plader", medmindre man har en parkeringstilladelse i nogle enkelte områder inden for ringen.

De skriver og siger, at varebiler godt må køre ind/ud - men mon det også gælder papegøjeplader? (Gul/hvid)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-09-2011, 14:39)Teddy Skrev: De skriver og siger, at varebiler godt må køre ind/ud - men mon det også gælder papegøjeplader? (Gul/hvid)

I vores meddelelse, står der "gule" plader, og det må derfor også gælde "papegøjeplader", der i virkeligheden er gule plader. Den erstatter den mærkat, biler med gule plader skulle/skal have, såfremt den også må bruges privat. Der kan derfor ikke skelnes mellem "papegøjeplader og gule plader, med eller uden mærkat. Begge, plader kan sidde på varevogne, og varevognsbegrebet, er indskrænket til noget pjat, med gitter og afstande fra forrude, således, at mange personbiler, kan indregistreres, som varevogne på gule plader. Det minder lidt, om de sære regler om bla. håndvask, der blot skal opfyldes, for at få sin "minibus" registreret, som autocamper".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
(16-09-2011, 16:28)kragen Skrev: I vores meddelelse, står der "gule" plader, og det må derfor også gælde "papegøjeplader", der i virkeligheden er gule plader. Den erstatter den mærkat, biler med gule plader skulle/skal have, såfremt den også må bruges privat. Der kan derfor ikke skelnes mellem "papegøjeplader og gule plader, med eller uden mærkat. Begge, plader kan sidde på varevogne, og varevognsbegrebet, er indskrænket til noget pjat, med gitter og afstande fra forrude, således, at mange personbiler, kan indregistreres, som varevogne på gule plader. Det minder lidt, om de sære regler om bla. håndvask, der blot skal opfyldes, for at få sin "minibus" registreret, som autocamper".

Jeg anser min bil, for at være en varevogn - der står sågar "van" sidst i navnet, bagpå Blink med øjet
Jeg kan ikke se, hvad jeg skal i byen i de dage, men det er da en rar fornemmelse, at man er lidt "speciel" Griner

Gitteret har jeg ikke noget imod, da det jo beskytter mod evt. flyvende objekter bagfra, ved en påkørsel eller katastrofe opbremsning. Men f.eks. reglen om, at el-betjente bagruder ikke må kunne betjens, er noget pjat Ond Til tider, vil det være en fordel, at kunne rulle ned bagved, i stedet for foran.
Svar
#8
I gamle dage, hvor der eksisterede rigtige papegøjeplader, måtter der gerne være bagsæde, men ikke sideruder bagi Fortvivlet . Så der var sat plader i, istedet, eller uden på ruderne. Nogle havde endda sat pladerne, der dækkede for sideruderne, fast med vingeskruer, så pladerne hurtigt kunne fjernes, når man passerede den tysk grænse, på ferieturen Grøn grin . Der var så lige nogle kørselsbegrænsninger. F.eks. måtte man ikke køre til "Molen" eller Eremitageslottet, og lidt bøvl med søndagskørsel.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Der står, at cyklister kan komme ind og ud, hvis de trækker. Mon det så kan lade sig gøre at smutte forbi afspærring med slukket scooter?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-09-2011, 21:50)Lenny Skrev: Der står, at cyklister kan komme ind og ud, hvis de trækker. Mon det så kan lade sig gøre at smutte forbi afspærring med slukket scooter?

Det er et åbent spørgsmål, idet lille knallert, er en "cykel". Cykler skal iøvrigt ikke trækkes ind i zonen, men kun trækkes, hvis man skal krydse selve cykelruten.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
I må meget gerne skrive, hvad I har iagttaget, f.eks. om man overhovedet kan slippe igennem (kørende/trækkende you name it) Indre By mellem 8 og 18.

Selv kan jeg fortælle, at jeg tog tidligere af sted og var således ved Vesterbrogade kl. 7.45. Jeg havde regnet med den sande undtagelsestilstand, men der var ikke noget, andet end advarende gule skilte nogle steder. Jeg valgte at køre uden om det sidste stykke af Vesterbrogade (start og slut ved Rådshuspladsen) og var ved Sølvgade lidt i 8. Her var Hjemmeværnet ved at varme op, fandt ikke ud af, om de ville spærre helt, det tror jeg, men alle på 2 -og 4 hjul blev lukket ind på det tidspukt og jeg kunne fortsætte min færden mod min destination (Indre By), pyha!
Svar
#12
Efter arbejde, tog jeg chancen og kørte ca. 15:30 mod min sædvanlige frisør, tæt ved Nørreport station. En lille omvej omkring Østerbro, ind langs søerne og til venstre mod Nørreport. Mindre trafik end på en normal dag. Selv parkering var til at finde. Desværre var der for lang ventetid, så jeg kørte videre mod Fields.
Forbi Vesterport og Hovedbanen. Lang kø mod Langebro, så jeg kørte via Sydhavnsvej og motorvejen, det sidste stykke. Lidt mere trafik, men stadig lidt under normalen.

Ind og handle, hjem igen under den sene myldretid - ingen kø trafik på M3, heller ikke ud af byen.

Folk har altså forstået budskabet, og taget offentlig transport til/fra arbejde i dag. Men mon ikke de har hørt trafikradioen, og forsøger sig med bilen i morgen Griner
Svar


Forum spring: