Søg Garagen Hej Gæst! Register

Benzinfilter problem
#1
Har fået sat benzinfilter på min city scooter 2005 da den var til 1000 km syn, og nu har den ret voldsomme problemer de første 2-3 km hver gang jeg skal afsted.

Det virker som om den får et meget "ustabilt" benzintilførsel, hvilket jeg vil tro er pga. filteret som lige skal "fyldes" med benzin først, og som indtil da fører bobler gennem slangen.
Det mærkes ved at den trækker godt når man lige giver gas men dør meget hurtigt ud og kører så nærmest i tomgang lidt, altså hopper lidt frem og tilbage men for det mæste trækker den meget ringe i starten.

jeg har dog også fået skiftet ruller fra std. til 6 grams på samme tid som jeg fik benzinfilteret i.

Det jeg tænker på er: kan det være pga. rullerne? (vil jeg ikke tro)
men hvis det er benzinfilteret, vil det så evt. kunne hjælpes ved at sætte et større filter på, eller er det her bare noget jeg skal leve med hvis jeg vil have benzinfilter? Har ikke haft sædet oppe endnu for at kigge på hvilket filter der er sat i, men jeg vil da mene det må være nemt nok at skifte det ud med et større filter.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Benzinfilteret, er i denne sag helt uskyldig, og det uanset hvilke type der er kommet på. Der skal jo bare kunne løbe 1-2 liter igennem i timen, og det er intet problem, der kan snilt løbe 50 L igennem, Har aldrig hørt om nogen der har haft problemer med det, luftbobler er der også i mine, og det har ingen betydning.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#3
Måske benzinfilteret er vendt forkert, det er ensrettet sådan et, og tit er der en pil, der viser gennemløbsretningen.
Svar
#4
Ja det viser sig jo at det ikke havde noget med benzinfilteret at gøre.. var så naiv at tro at det var benzinfilteret der var skyld i at min scooter har kørt dårligt lige siden den var til service hvor den fik monteret filter, stillet ventiler og skiftet ruller. Det lader dog til at det var ventilerne der var stillet forkert. men problemet skulle gerne snart være løst da min scooter jo er på værksted igen hos en der har mere forstand på det.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar
#5
he he der kan man jo bare se.
og ja ventilerne har ALT at sku have sagt.
har selv en ude hos os der knap kører 30
jeg hjælper ham dog her i løbet af ugen med at få det justeret ind så han kan få noget fart på igen
den støjer også voldsomt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der er da noget der tyder på at der er en rigtig pade, der har stillet dine ventiler til eftersyn, nu må vi ikke håbe at motoren har taget skade. Hjulene har også alt at skulle have sagt, hvis de er firkantet går det heller ikke så godt.
Spurte du hvor meget de stod forkert, for der er da noget der tyder på at den der har stillet dem, slet ikke har nogen viden om hvad han havde fat i.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
altså den kørte ikke godt efter jeg fik den hjem fra værkstedet hvor den var til service. men når den blev varm efter 5 minutter kørte den faktisk næsten ligeså godt som inden service. det blev så værre og værre med tiden og jeg prøvede forskellige ting med at stille på luftskruen og hælde lidt karburator sprit på (det var jo begyndt at blive koldt) men lige lidt hjalp det.

Den havde start problemer, den kunne ikke trække mere end 20 km før den blev varm og den gik konstant ud. så nu er den til værksted hos kenneth (parkhave.dk) og jeg er sikker på at han kan sit kram, så han skal nok kunne sige om det var værkstedets fejl, og hvor meget de i så fald har stået forkert.
Cityscooter 2005, flere billeder i personlige galleri.
Svar


Forum spring: