Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan ''Blue screen of dead'' godt være forsaget af ødelagt hardisk?
#1
Hej, min gamle stadionære som i sin tid var en spille computer købt til 12,000kroner vel og mærke 6 år siden, men den kan da stadig trække de nyeste spil Grin

Den har i lang tid har nogen gange hvor den gik på ''Blue screen of death'' som det bliver kaldt. Hvis man fik den til at gå i dvale eller slumre så efter man starter den op ville den altid gå over i blue screen of death, lige meget hvor mange gange man formatere den. Nu den så bare gået helt død og kommer altid op med fejlen når man prøver at starte den. Min hardisk har også haft sådan en knurren når den tænker, i ved hvis i nogensinde har hørt en rigtig gammel stationær når den tænker, bare i mindre skala. Så jeg tænker det kan være det er hardisken den er gal med? den gik ned en uge efter jeg havde formateret den og installeret windows 7 på den (ikke en kopi). Den vil gerne have mig til at reparerer under opstart men det virker ikke, og somsagt når man køre windows normalt så når den er færdig med load windows op (der i starten hvor der bare står Windows 7...) kommer blue screen of death.

Jeg har prøvet at tage min brors noget dårligere hardisk i og der kan den fint starte op med, ingen hardware er installeret på den da den er fra en anden computer. Tror i det kan være min egen hardisk som er gået? eller kan man få den lavt på et eller anden måde Fortvivlet

[Image: images?q=tbn:ANd9GcRQk5HYAssEXfbkKTH_RCt...UDtgwkoe1z]
Eksempel på ''Blue screen of death''

Lille tilføjelse: Man kan ikke gå ind under opstart og formatere den, vil den ikke mere.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ops giv mig lige 2sec Flov

Var lidt for hurtig på tasterne så kom til at poste et ufærdigt indlæg Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#3
Kan se når jeg forstører billet op at den skriver noget med Memory mangement og det siger hvist noget om at det ikke nødvendigvis er en dårlig harddisk men at ramne i pcen er blevet dårlige.
En ting du kan prøve er at tage ramne ud når pcen er slukket og alt strøm og kabler skal værer afmonteret ,så når ramne er taget ud kan du prøve at rense kontakt fladerne på ramne med en vat pind dyppet i Isopopyl alcohol ,og det kan ikke drikkes Blink med øjet.
Eller også kan du tage et viskelæder og gnuppe forsigtigt på kontakt fladerne.
Hvids det ikke virker kan ramne være blevet dårlige og nye ram til en pc der er 6 år gamle kan blive meget dyrt med mindre at man kan finde nogle brugte fks www.informatic.dk de sælger brugte dele til pcer Grin.
Men moske kan det godt betale sig at skifte bundkortet og ramne ud og cpu hvids at ram til det gamle koster en halv bondegaard Blink med øjet.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
(29-08-2011, 23:22)Johannes Johansen Skrev: Kan se når jeg forstører billet op at den skriver noget med Memory mangement og det siger hvist noget om at det ikke nødvendigvis er en dårlig harddisk men at ramne i pcen er blevet dårlige.
En ting du kan prøve er at tage ramne ud når pcen er slukket og alt strøm og kabler skal værer afmonteret ,så når ramne er taget ud kan du prøve at rense kontakt fladerne på ramne med en vat pind dyppet i Isopopyl alcohol ,og det kan ikke drikkes Blink med øjet.
Eller også kan du tage et viskelæder og gnuppe forsigtigt på kontakt fladerne.
Hvids det ikke virker kan ramne være blevet dårlige og nye ram til en pc der er 6 år gamle kan blive meget dyrt med mindre at man kan finde nogle brugte fks www.informatic.dk de sælger brugte dele til pcer Grin.
Men moske kan det godt betale sig at skifte bundkortet og ramne ud og cpu hvids at ram til det gamle koster en halv bondegaard Blink med øjet.

Ja, men billedet her var bare et eksempel, du skal ikke tage dig af fejlkoden på billedet, det ikke fra min computer Smil

Nogen der ved hvordan jeg kan starte på min brors hardisk mens den anden er sat til? fordi den går bare over på min når de begge er sat til.
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#5
(29-08-2011, 23:28)Shakon Skrev: Ja, men billedet her var bare et eksempel, du skal ikke tage dig af fejlkoden på billedet, det ikke fra min computer Smil og ja ram til mit bundkort koster kassen.

Nogen der ved hvordan jeg kan starte på min brors hardisk mens den anden er sat til? fordi den går bare over på min når de begge er sat til.

Jeg er da helt rundt på gulvet i aften, det jeg prøvede på var at ændre mit svar og tilføje ''Ja ram til mit bundkort koster kassen Smil ''
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(29-08-2011, 23:28)Shakon Skrev: Ja, men billedet her var bare et eksempel, du skal ikke tage dig af fejlkoden på billedet, det ikke fra min computer Smil

Nogen der ved hvordan jeg kan starte på min brors hardisk mens den anden er sat til? fordi den går bare over på min når de begge er sat til.

Hvad skal vi så med det billede?

Uden de rigtige fejlbeskeder, er det svært at diagnosticere årsagen til dine fejl.
P.S. Hvis du ikke lige når at få et billede af den blå skærm, så kig i event loggen Blink med øjet
Svar
#7
(30-08-2011, 06:21)Teddy Skrev: Hvad skal vi så med det billede?

Uden de rigtige fejlbeskeder, er det svært at diagnosticere årsagen til dine fejl.
P.S. Hvis du ikke lige når at få et billede af den blå skærm, så kig i event loggen Blink med øjet

Billedet var ment til folk der ikke vidste var Blue screen of death er Smil og billedet er er kun et halvt sekundt hvor efter den lukker ned og prøver at starte igen. Loggen? hvordan kan jeg kigge i den? når jeg ikke kan komme ind på windows
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#8
Du kan prøve at pille hdd's fra, og start op hvis den stadig gør det så er det en af dine ram moduler

Hvad er det for en computer?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(30-08-2011, 10:40)MSJ1982 Skrev: Du kan prøve at pille hdd's fra, og start op hvis den stadig gør det så er det en af dine ram moduler

Hvad er det for en computer?

Den virker fint med min brors harddisk Smil men der er driver og alt det jo ikke installeret på, og så det xp der er på den.

Tror det en Asus eller også er det noget selvbyg min bror har lavet i sin tid, kabinetet er ihvertfald ikke Asus
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis man skifter en harddisk med f.eks Xp eller Win2000 over i en anden maskine og starter den op, giver det også en BSOD.

Svar
#11
(30-08-2011, 17:07)barden Skrev: Hvis man skifter en harddisk med f.eks Xp eller Win2000 over i en anden maskine og starter den op, giver det også en BSOD.

Hvorfor det? det gør det da ikke ved mig Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#12
(30-08-2011, 17:07)barden Skrev: Hvis man skifter en harddisk med f.eks Xp eller Win2000 over i en anden maskine og starter den op, giver det også en BSOD.

Ikke helt sandt, sålænge disken kommer fra en maskine med næsten samme chipset så kan det faktisk lade sig gøre at flytte rundt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: