Søg Garagen Hej Gæst! Register

T-Rex 110 igen !
#13
Så kører det Grin

Nu har jeg haft hele træksystemet skilt ad, afrenset og smurt igen,og enden på det hele blev at den kører perfekt med 8gr. ruller som iøvrigt er 16X13.
Når man vrider håndtaget går den op på ca. 6.900 omdr. og falder til ca 6.200 omdr på den anden side af 90 km/t. Topfarten er steget markant til ca. 110 km/t, og de bakker hvor jeg før kunne køre 65km/t, der kører jeg nu 85-90 km/t.

Trykfjederen er ikke skiftet, primært fordi ingen havde den på lager, og den bliver heller ikke skiftet nu, da den åbenbart virker som den skal.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(08-09-2011, 10:50)onslow Skrev: Så kører det Grin

Nu har jeg haft hele træksystemet skilt ad, afrenset og smurt igen,og enden på det hele blev at den kører perfekt med 8gr. ruller som iøvrigt er 16X13.
Når man vrider håndtaget går den op på ca. 6.900 omdr. og falder til ca 6.200 omdr på den anden side af 90 km/t. Topfarten er steget markant til ca. 110 km/t, og de bakker hvor jeg før kunne køre 65km/t, der kører jeg nu 85-90 km/t.

Trykfjederen er ikke skiftet, primært fordi ingen havde den på lager, og den bliver heller ikke skiftet nu, da den åbenbart virker som den skal.

Husk lige at hvis farten er målt på speedometer skal der trækkes mindst 10 km/t fra Blink med øjet

Ivecar plus 2023.
Svar
#15
Det er jeg udemærket klar over. Men hvis den kan køre 100 "rigtige" km/t så er det også rigeligt til mig. Jeg har ikke lyst til at køre stærkere på de trillebørhjul alligevel...

Den er faktisk pænt hurtig nu. Før var det lidt pinligt at holde som den første ved rødt lys, velvidende at man var nødt til at trække ind når det blev grønt .........Flov
Svar
#16
(08-09-2011, 12:24)onslow Skrev: Det er jeg udemærket klar over. Men hvis den kan køre 100 "rigtige" km/t så er det også rigeligt til mig. Jeg har ikke lyst til at køre stærkere på de trillebørhjul alligevel...

Den er faktisk pænt hurtig nu. Før var det lidt pinligt at holde som den første ved rødt lys, velvidende at man var nødt til at trække ind når det blev grønt .........Flov

De hjul er bedre end dem, der f.eks sidder på en Jog Blink med øjet og 100 km/t, er da fint for en 110cc scooter Grin


Ivecar plus 2023.
Svar
#17
(08-09-2011, 12:28)Jps Skrev: De hjul er bedre end dem, der f.eks sidder på en Jog Blink med øjet og 100 km/t, er da fint for en 110cc scooter Grin

Den er angivet til at have:
Power: 9.11 HP (6.6 kW)) @ 7500 RPM
Torque: 9.00 Nm (0.9 kgf-m or 6.6 ft.lbs) @ 6250 RPM

Det er lige på grænsen til 100 km/t. Skal den stabilt over, skal der lige hentes ca. 1 hest mere Griner, hvilket ikke skulle volde de store problemer, da jeg kan konstatere, at den ret hurtigt kommer op på 11 hk. Jeg har ikke undersøgt hvordan, men i de udenlandske fora, er de 11hk mere reglen, end undtagelsen. Sidder der en eller anden monteret "begrænsning"?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(08-09-2011, 12:43)kragen Skrev: Den er angivet til at have:
Power: 9.11 HP (6.6 kW)) @ 7500 RPM
Torque: 9.00 Nm (0.9 kgf-m or 6.6 ft.lbs) @ 6250 RPM

Det er lige på grænsen til 100 km/t. Skal den stabilt over, skal der lige hentes ca. 1 hest mere Griner, hvilket ikke skulle volde de store problemer, da jeg kan konstatere, at den ret hurtigt kommer op på 11 hk. Jeg har ikke undersøgt hvordan, men i de udenlandske fora, er de 11hk mere reglen, end undtagelsen. Sidder der en eller anden monteret "begrænsning"?

Angående begrænsning, kan jeg kun komme i tanke om en katalysator.

Der er en gut i Hovedstaden hernede der kører på en T:Rex 150cc (4takter) og han siger hans køre 115 km/t og den har også kun 11 HK. Jeg går dog stærkt ud fra, han mener "speedometerkilometre"

Ivecar plus 2023.
Svar
#19
(08-09-2011, 13:12)Jps Skrev: Angående begrænsning, kan jeg kun komme i tanke om en katalysator.

Der er en gut i Hovedstaden hernede der kører på en T:Rex 150cc (4takter) og han siger hans køre 115 km/t og den har også kun 11 HK. Jeg går dog stærkt ud fra, han mener "speedometerkilometre"

Med 11 hk, kan han rent fysisk, godt få den op på de 110-115 på en god dag. Selvfølgelig også afhængig af vægt Flov

Man kan også, med en 125 GY6 med 9 hk, ramme de 100 ægte, på en heldig dag, som du ved selvsyn kan konstatere, hvis du kigger nøje efter, på nogle af mine turlogger - men det er så sandelig ikke hverdagskost, skal jeg lige hilse, og sige. Omkring de 85 ægte stabilt på en 125 GY6. 150/160'erne, krydser lige de 100. 250'eren ligger stabilt på de 110-115 stykker, og 300'eren nok omkring de +/- 125. 500'eren, ligger i omegnen af 145. De sidste km/t, trækker tænder ud Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#20
OK . Min 110´er (turbo) er fra 12/2004 og jeg kan ikke finde nogen katalysator !!. Når i snakker kat på denne model, er det så en "rigtig" kat, eller er det bare slangen der går tilbage til karburatoren ? ( der måske føler et eller andet). Nogen fysisk katalysator er der ihvertfald ikke. Jeg tror min har 11 hk, men jeg kan ikke finde nogen data nogen steder.
Mht. vægt, så eehhh.......tror jeg 100 km/t er ok Cool
Svar
#21
(08-09-2011, 15:39)onslow Skrev: OK . Min 110´er (turbo) er fra 12/2004 og jeg kan ikke finde nogen katalysator !!. Når i snakker kat på denne model, er det så en "rigtig" kat, eller er det bare slangen der går tilbage til karburatoren ? ( der måske føler et eller andet). Nogen fysisk katalysator er der ihvertfald ikke. Jeg tror min har 11 hk, men jeg kan ikke finde nogen data nogen steder.
Mht. vægt, så eehhh.......tror jeg 100 km/t er ok Cool

"Katten" på din model gemmer sig i udstødningen, men der skal så også være en "røgvender" monteret på udstødningsophænget, hvor slangen går over til variatorhuset. Men har heller ikke selv nogen data'er over modellen, så jeg kan sige det med sikkerhed om din årgang skal/skulle ha' det.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Så er "katten" ude af sækken.......

Den med 11 heste er uden kat i udstødningen. Den med, har 9 heste.

Der var en vaks forhandler på fyn der fortalte mig at man kan få begge udstødninger ( med og uden kat) til 110´eren.
Min er - som sagt- fra 12/2004 men udstødningen er definitivt med kat. Jeg så den gløde inde i udstødningen, inden den blev kørt i garagen her til aften. Udstødningen blev skiftet for halvandet år siden, så jeg aner ikke om den reelt er født med kat, og importøren ved det slet ikke......!

Såfremt min "kun" har 9 heste, vil jeg mene at den kører rigtig godt. Jeg har før haft en Speedfight 100 som- vistnok- havde 9 hk, men T-rex´en er betydeligt hurtigere i acceleration. Topfarten er nok også højere.

Svar
#23
Lige for for at runde snakken om drejningsmoment af..

Det er tydeligt at T-rex´en arbejder bedst ved ca. 6.400 omdr/min. (iflg. omdrejningstæller).
Jeg prøvede først med 7 gr. ruller, men der røg omdr. op over 7.300, og den trak slet ikke.
8 gr. ruller passer lige på max moment, så Kragen fik ret.
Svar
#24
Kan vi ikke starte denne tråd op igen, i jagten på mere fart i T-Rex 110 Smil
Jeg har også denne "knallert" og kan ikke forstå, at hvis den har 11 hk, at den ikke rimeligt snildt, kan køre de famøse 100 km/t.

Min har en eller anden uoriginal potte på og jeg er VIRKELIG glad, hvis med i medvind, kommer op på omkring de 90 km/t. Der skal dog ikke meget modstand til, før den laller rundt omkring de 70 km/tFlov

Grunden til farten er så vigtig for mig er, at jeg kun kører landevejCool
PGO T-Rex 110 :) (sød knallert)
Svar


Forum spring: