Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny scooter
#1
Jeg har gået lidt og overvejet at købe en scooter til at komme frem og tilbage fra skole samt arbejde. Dvs et sted mellem 50-80 km om ugen.

Har efterhånden kigget en del på dette forum for at finde info og råd, men er blevet mere og mere i tvivl om hvad jeg skal vælge. Det skal lige siges at det er en 30 km/t scooter jeg ser efter. Startede med at se på Thansen's udvalg og syntes egentligt deres gigantco lød rimeligt god. Men efter en del læsen og forespørgelser tror jeg at mine behov bedst bliver dækket af endten en Piaggio Galaxy eller Typhoon. Blev anbefalet disse af en scooter handler.

Mit spørgsmål er så om der er nogen der gode/dårlige erfaringer med disse samt om der er andre gode alternativer til disse to. Priserne jeg har fundet dem til er 9999,- for galaxyen og 12999 for Typhoon.

Da jeg skal bruge scooteren næsten hver dag skal den være pålidelig og have en nogenlunde brændstof økonomi.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Galaxy er en PGO, ved ikke lige hvad Reinhart har gang i, men det har aldrig været en Piaggio.

Jeg ville tage Typhoon'en, den er større, mere stabil, har god komfort, og har en supergæv motor.
Svar
#3
Energy Skrev:Galaxy er en PGO, ved ikke lige hvad Reinhart har gang i, men det har aldrig været en Piaggio.

Jeg ville tage Typhoon'en, den er større, mere stabil, har god komfort, og har en supergæv motor.

Ja det er noget roderi med ham Reinhardt. Både netsiden og kataloget er fyldt med fejl.
Svar
#4
Jeg har kørt Typhoon inden jeg fik 4-takter, og det var en suveren maskine, der aldrig bød på det mindste problem, hoppede igang selv i minus 10 grader okm vinteren!
Hvis du vil have den til at rende hurtigere er det også en smal sag med typhoon.
Min gik 80 og jeg havde kun taget plomben i udstd.
Så jeg kan kun varmt anbefale Typhoon...Nu når du ik´vil have en 4-takterSmil
Svar
#5
Bimf Skrev:Jeg har kørt Typhoon inden jeg fik 4-takter, og det var en suveren maskine, der aldrig bød på det mindste problem, hoppede igang selv i minus 10 grader okm vinteren!
Hvis du vil have den til at rende hurtigere er det også en smal sag med typhoon.
Min gik 80 og jeg havde kun taget plomben i udstd.
Så jeg kan kun varmt anbefale Typhoon...Nu når du ik´vil have en 4-takterSmil
Det er såmen ikke fordi jeg ikke vil have en firtakter, syntes bare udvalget er meget lille. Samtidig er det også kun de ukendte mærker jeg kan finde, dvs kinesere.

Som sagt er typoonen en som jeg har fået anbefalet af forhandleren, men hvis i har andre bud, evt billigere som er hen af den samme kvalitet som typoonen vil jeg da helt sikkert også se på det.

Mht til forhandleren, så er der Vesterholt cykler og scootere. Nogen som har erfaring med dem?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Zentre Skrev:
Bimf Skrev:Jeg har kørt Typhoon inden jeg fik 4-takter, og det var en suveren maskine, der aldrig bød på det mindste problem, hoppede igang selv i minus 10 grader okm vinteren!
Hvis du vil have den til at rende hurtigere er det også en smal sag med typhoon.
Min gik 80 og jeg havde kun taget plomben i udstd.
Så jeg kan kun varmt anbefale Typhoon...Nu når du ik´vil have en 4-takterSmil
Det er såmen ikke fordi jeg ikke vil have en firtakter, syntes bare udvalget er meget lille. Samtidig er det også kun de ukendte mærker jeg kan finde, dvs kinesere.

Som sagt er typoonen en som jeg har fået anbefalet af forhandleren, men hvis i har andre bud, evt billigere som er hen af den samme kvalitet som typoonen vil jeg da helt sikkert også se på det.

Mht til forhandleren, så er der Vesterholt cykler og scootere. Nogen som har erfaring med dem?

Jeg synes du skulle prøve at finde en forhandler der har Sym Mio på lager. Det er en sjov scooter at køre på(4takter) og den få's både som 30'er og 45'er.
Sym Mio Tryk på download Blink med øjet.
Svar
#7
Prøvede lige, om jeg kunne finde en SYM forhandler til dig i Aalborg.

Frederikshavn og Viborg kan jeg klare, men det er jo nok for langt.

Noget kunne dog tyde på, at man skal have fat i en Aprilla-forhandler!
Og dem er der givetvis nogle af i dit område.
Svar
#8
Elite Cykler, Sankelmarksgade 6 i Aalborg forhandler Sym scootere.
I hvert fald iflg. tmp's hjemmeside
Svar
#9
Så har jeg købt en scooter, og valget faldt på en Piaggio Fly. Fandt den ved munk's eftf til en rigtig god pris. Så nu venter jeg bare på at jeg kan få den hjem. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Er der nogen af jer der ved hvordan man fjerner begrænsningen i varioen på en piaggio fly. Vil gerne have en lidt bedre benzin økonomi end den har fra orginal.
Svar


Forum spring: