Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cyklister
#1
http://ekstrabladet.dk/kup/article1593856.ece

Hvad synes i?
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tåbeligt forslag.
Ok i småbyer kunne det måske være ok med de 40km/t men i storbyerne er farten på grund af tæt traffik i forvejen lavere end 50km/t.
Gad godt se den der kunne køre 50km/t i f.eks midtbyen i Århus.

Selvfølgelig er der altid idioter der VIL køre de 50 med fare for liv og lemmer for andre men generelt så kan det ikke lade sig gøre.
Som der står skrevet så differentierede fartgrænser men det fatter de ansvarshavende jo ikke er vejen frem.

Samme på motorveje, fatter ikke at der er 110 og 130km/t.
Nogle veje hvor asfalten er i supertilstand og ikke ret mange tilkørselsveje, der må man kun køre 110km/t, andre steder må man køre 130km/t hvor f.eks asfalten er i dårlig tilstand.
Tror de har raflet om hvor man må køre hvad og det samme vil ske mht 40 og 50km/t hvis altså det blev vedtaget
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#3
Det næste bliver vel de sætter fartgrænse på cyklister, hvor hurtitgt de må køre.
Jeg er enig med dig i tåbeligt forslag
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#4
Jeg mener at begrænsningen på 110km/t på nogle steder af motorvejene skyldes hvor tæt den strækning ligger på by. Jo tættere på by jo større risiko for personer der løber ud på vejen eller noget i den retning. Efter læsning af artiklen kan jeg så både se det fornuftige i det men også mene at der jo hele tiden vil være grænser for hvor meget det er praktisk at tage hensyn til sikkerheden da man i så fald ligeså godt kunne sige 10km/t for at være meget mere sikker. Desuden så er der ingen der snakker om at det som oftest inde i storbyerne er cyklistens egen uopmærksomhed der er skyld i ulykken da de køre med musik og uden hænder på styret samt uden hjelm. Jeg tror nærmere at det ville give større udbytte at lave strengere regler for cyklister om at opretholde opmærksomheden fuld ud på trafikken. En cykkel er et transportmiddel og ikke et stykke legetøj hvor man kan pive og råbe op om "blød trafikant" nej de har selv ligeså stor ansvar for deres sikkerhed som vi andre har. Billister råber da ikke op om at lastbiler kun må køre den ½ fart fordi de jo er større end biler og derfor hurtigt krøller en bil sammen ved små hastigheder.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#5
Syntes nu heller de skulle bruges deres energi på at lære cyklisterne at køre cykel.

Eftersom jeg tog mig et knallert bevis i sin tid, har jeg alligevel lært en del om færdsel på cykel stierne. Mange cyklister er ligeglade med rødt lys, og kører generelt med hovedet under armen, laver nogle farlige sving uden at kigge sig tilbage. De er oftest skyld i, at der sker flere ulykker, hvorfor ikke fokusere på dem? Neutral

- Bare en tanke jeg har gået med længe, eftersom jeg er ved at være godt træt af de her cyklister, der ikke ved at færdsel regler skal overholdes. Rullende øjne
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ov, en bmx er til sjov/sport/træne
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#7
(30-07-2011, 11:45)emil-jensen Skrev: Det næste bliver vel de sætter fartgrænse på cyklister, hvor hurtitgt de må køre.
Jeg er enig med dig i tåbeligt forslag


Der er mig bekendt en fartgrænse for cyklister, mener den er på 50 km/t, Men hvem kan holde til det over flere km? Grin Kan være Kragen har en paragraf/lov der fortæller om fartgrænsen for cyklister.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
(30-07-2011, 20:56)Jps Skrev: Der er mig bekendt en fartgrænse for cyklister, mener den er på 50 km/t, Men hvem kan holde til det over flere km? Grin Kan være Kragen har en paragraf/lov der fortæller om fartgrænsen for cyklister.

Der er ikke nogen fast fartgrænse for cykler, men de skal selvfølgelig overholde de samme fartgrænser, angivet på skilte, som gælder andre kørende trafikanter. I bymæssig bebygelse, gælder de 50 km/t således også for cyklister Blink med øjet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
(30-07-2011, 21:20)kragen Skrev: Der er ikke nogen fast fartgrænse for cykler, men de skal selvfølgelig overholde de samme fartgrænser, angivet på skilte, som gælder andre kørende trafikanter. I bymæssig bebygelse, gælder de 50 km/t således også for cyklister Blink med øjet

Så havde jeg lidt ret Blink med øjet.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(30-07-2011, 20:56)Jps Skrev: Der er mig bekendt en fartgrænse for cyklister, mener den er på 50 km/t, Men hvem kan holde til det over flere km?[...]

Det kunne de maaaange kilometer i Tour de France Fræk
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
(30-07-2011, 21:25)kragen Skrev: Det kunne de maaaange kilometer i Tour de France Fræk

Ja, men de er jo også dopet i hoved og R** Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(30-07-2011, 12:17)rune92 Skrev: Syntes nu heller de skulle bruges deres energi på at lære cyklisterne at køre cykel.

Eftersom jeg tog mig et knallert bevis i sin tid, har jeg alligevel lært en del om færdsel på cykel stierne. Mange cyklister er ligeglade med rødt lys, og kører generelt med hovedet under armen, laver nogle farlige sving uden at kigge sig tilbage. De er oftest skyld i, at der sker flere ulykker, hvorfor ikke fokusere på dem? Neutral

- Bare en tanke jeg har gået med længe, eftersom jeg er ved at være godt træt af de her cyklister, der ikke ved at færdsel regler skal overholdes. Rullende øjne

HELT ENIG, mange cyklister kører over for rødt, tager op på fortovet og drejer rundt om det blinde hjørne, ned på cykelstien igen, og falder næsten.
Man skulle have kørekort til cykler, de aner heller ikke at de skal trække til højre, og så har de alt larm i hovedet.
Hader dem! (Der findes dog undtagelser, til de cyklister der gør det godt)
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar


Forum spring: