Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Kan den anbefales? tænk på nyprisen 7,700KR
Ja. den holder så længe man passer på den
70.59%
12 70.59%
Nej, den holder slet ikke
29.41%
5 29.41%
Total 17 stemme(r) 100%
* Du stemte på dette [Vis resultater]

Jeg har en masse spørgsmål angående Yamasaki Kingway
#1
Hej alle sammen
Jeg har forelsket mig lidt en Yamasaki YM50-GYS også kaldt Yamasaki Kingway
Det jeg vil bruge den til er hverdags kørsel (7 – 20 km om dagen) og længere turer når jeg bare kører en tur rundt ude på landet for mig selv, for det kan jeg godt lide at tage sådan en tur nogen gange.

Den skal forblive standard (30km/t) den kommer til at stå i et skur, (Ikke opvarmet) jeg vil prøve at undgå at kører i regnvejr da jeg ved at sådan en kineser ikke er helt vild med regn (rust osv)

Maskinen er udstyret med en 4takts motor, 4gear. Tromlebremse bagerst og skivebremse foran. Ellers det sædvanlige, blinklys osv.

Men min store bekymring er bare (selvom jeg kun har fået positivt respons fra de personer jeg har skrevet til inde på Scooter-galleri indtil videre.) kan sådan en maskine godt holde til at blive brugt? Altså kan sådan en kina motor godt holde til at blive brugt? Her tænker jeg meget på gearne osv. Der bliver jo skiftet gear mange gange og når topfarten kun er 30km/t og man har 4gear at gøre godt med, så bliver der jo tit skiftet gear, op og ned. Er der nogen af jer der har erfaringer med en Yamasaki YM50-GYS? Eller generelt bare med Yamasaki gear knallerter, da de jo bruger samme motor går jeg ud fra. Er kvaliteten sådan nogenlunde? Kan de starte en kold morgen? Snefuld vinter? Regnfuld dag osv.. Skriv gerne grundigt hvad i synes om dem jer der har en, eller kender en der har en. (jer andre der aldrig har prøvet eller ikke kender til dem undlad venligst at skrive til disse punkter  )

Jeg har også tænkt lige på, med sådan gear maskiner, altså feks den her Yamasaki den er begrænset i CDI’en og kan rende 75 rigtige km/t på rullefelt med en ubegrænset CDI, har jeg læst mig til, nok om det. Mit egentlige spørgsmål med denne type begrænsning, hvor det kun er cdi’en er, bliver motoren slidt på samme måde som ved en scooter der er begrænset i hoved og røv for at sige det lige ud. Har det effekt på benzin forbruget med sådan en type begræsnsning?

Har kun kørt 2takter, min PGO hot50, så er der nogen ting man skal være opmærksom på ved sådan en kina 4takts 4gears motor? så den holder i lang tid, sådan noget som at stille nålene (tror jeg nok det heder) er det noget jeg skal kan begive mig ud i når tiden kommer der til, ved sådan en 4takter 4gear motor? Eller skal man have et proffesionelt værksted til dette? Ved i om sådan en Yamasaki YM50-GYS deler motor med andre kina knallerter som skyteam osv? Da Yamasaki ikke indgår i de sædvanlige sider som speedline, thansen osv.

Vil sætte STOR pris på hvis i gad at tage jer tid til at svare på aaaallleee mine spørgsmål! Grin jeg er godt klar over man ikke kan forvente alverten for 7700 da sådane maskiner jo koster 20000 ved de mere kendte kvaltets mærker.

[Image: Yamasaki--50-GYS-800.jpg]
Model billedet, den ser meget spinkel ud her på, men det er den ikke i virkeligheden, synes jeg ihverfald ikke på de billeder jeg har set, finder lige et mere ''rigtig'' billed

[code]http://scootergalleri.dk/uploads_xl_wm/2384853.jpg?16-10-2010_18:14:37[/code]
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis du har læst indlæggene omkring Yamasaki Ym8, og den har de samme "sygdomme", så vil jeg ikke anbefale den.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(29-07-2011, 16:13)Shakon Skrev: [...]Jeg har også tænkt lige på, med sådan gear maskiner, altså feks den her Yamasaki den er begrænset i CDI’en og kan rende 75 rigtige km/t på rullefelt med en ubegrænset CDI, har jeg læst mig til, nok om det. [...]

Den har officielt maksimalt 2,6kW, hvilket svarer til 3,6 hk, når den er helt afdroslet. Det er, hvad de fleste små 50 ccm firtaktere yder, så en topfart på 75 km/t er vist lidt ovre i drømmeland, også set i forhold til, at fabriken angiver 86 km/t for den samme maskine, bare med en 125 ccm motor (8,5 hk), hvilket også er på niveau med andre 125'ere firtaktere. Men det, er jo underordnet, da du agter, at beholde den droslet til 30 km/t, med kun et par heste.

Personligt, orker jeg ikke køre på en 30'er, med 4 gear. I snevejr og mudder, kan det have sine fordele, men til bykørsel, bliver det til et konstant gearskifteri op og ned mellem 0 og 30 km/t, især når den samtidigt er droslet ned til et 1-2 hk, og det, kun i et meget smalt omdrejningsområde.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
(29-07-2011, 16:43)kragen Skrev: Den har officielt maksimalt 2,6kW, hvilket svarer til 3,6 hk, når den er helt afdroslet. Det er, hvad de fleste små 50 ccm firtaktere yder, så en topfart på 75 km/t er vist lidt ovre i drømmeland, også set i forhold til, at fabriken angiver 86 km/t for den samme maskine, bare med en 125 ccm motor (8,5 hk), hvilket også er på niveau med andre 125'ere firtaktere. Men det, er jo underordnet, da du agter, at beholde den droslet til 30 km/t, med kun et par heste.

Personligt, orker jeg ikke køre på en 30'er, med 4 gear. I snevejr og mudder, kan det have sine fordele, men til bykørsel, bliver det til et konstant gearskifteri op og ned mellem 0 og 30 km/t, især når den samtidigt er droslet ned til et 1-2 hk, og det, kun i et meget smalt omdrejningsområde.

Jeg er helt enig 30 og 4 gear + bykørsel er ikke det smarteste, nu husker jeg ikke lige hvilken tråd det var i, (skal lige finde den) men skal du ha alarm i? for mener at have hørt det var et problem med alarmer, (med mindre man bruger skivebremse alarm)
___________________________________________________________________

Så er jeg tilbage igen Smil

Her er det jeg læste om alarm og yamasaki:

(29-07-2011, 02:37)Super 8 Skrev: Både 13 litter, og 4.5 litter er korrekt. 13 litter er for YM50-8B. Og 4.5 litter, er for YM50-GYS.

Kender ikke til hk, men ym50-gys kan køre ca. 70-80 km/t på toppen med ubegrænset CDI.

Scootergrisens manual for YM50-GYS er desværre forkert. Yamasaki, fik byttet lidt rundt på knallerterne. Den rigtige manual, ser du her:
http://www.kinroad.net/index.php?main_pa...ucts_id=39
http://www.kinroad.net/user-manual/motor...XT50GY.pdf
http://www.kinroad-de.com/parts-catalog/...XT50GY.pdf

Kinroad manualen, har et "kinroad" vandmærke - det er ikke i Yamasakis. Dertil, er første side, som ses i yamasaki's på scootergrisens hjemmeside. Så hent den ind i en PDF editor, fjern vandmærket, og tilføj første side fra Yamasaki's, så får du en manual identisk med yamasaki's. Både yamasaki's og kinroad's har samme fejl i el-diagrammet. Diagrammet i manualen passer ikke på modellen. Stort set, er det korrekt - men ledningsfarver mv. kan være andre. Og dertil, kommer, der ikke er stik for tyverialarm, som ellers er på diagrammet. Og endeligt, er YM50-GYS - både kinroad's og yamasaki's med et display, som viser gear. Dette er også glemt på diagrammet, i begge manualer.

For YM50-8B, vil du se samme system. Dens manual, svarer præcist til en af Kinroads (husker ikke hvilken - men det er muligvis ikke en 50cc, da den er udgået hos kinroad), og så har yamasaki et forsidebilled, og fjernet kinroads vandmærke i brugsanvisningen.



Svar
#5
Jeg vil gerne prøve gear Grin . tror jeg vil have min hot50 ved siden af den.

Men motoren? holder det? kender i andre kina maskiner med samme motor?
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har haft en apollo orion e29, jeg fik af vide den ville være god og køre på, men ikke engang efter 15 kilometer gik gaskablet, så kinesere maskiner, er ikke lige frem de bedste og køre på, medmindre man har pengene til og få den lavet, eller selv gøre det.

Men nogle kinesere virker godt
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#7
Yamasaki skulle være et okay mærke, men laver du den fejl mange laver så kan det hurtigt gå galt. (det betyder dog ikke at det nødvendigvis går helt galt)

Det jeg mener er at den type motor skal køres ordentligt til de første mange kilometer skal man ikke belaste motoren fuldt ud og holde en del pauser (da en ny ikke tilkørt motor bliver varmere end normalt)

(i må gerne rette mig hvis jeg mangler noget) Smil
Svar
#8
(29-07-2011, 17:17)Shakon Skrev: Jeg vil gerne prøve gear Grin . tror jeg vil have min hot50 ved siden af den.

Men motoren? holder det? kender i andre kina maskiner med samme motor?

Er det ikke bare atter en Honda DAX kopi- eller licensmotor?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
(29-07-2011, 18:20)kragen Skrev: Er det ikke bare atter en Honda DAX kopi- eller licensmotor?

Jow, til Honda Kopimotor/licensmotor Smil.

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-07-2011, 16:48)bassemandere Skrev: Jeg er helt enig 30 og 4 gear + bykørsel er ikke det smarteste,..........

Op gennem 70'erne og lidt ind i 80'erne var der ingen problemer med 30 km/t og 4 gear (Yamaha, Suzuki og Honda), men det kan selvfølgelig være fordi de unge dengang var dummere end de unge er i dag, hvilket jeg ikke tror da det er dem der har lært de unge hvad de ved i dag.

Der hvor jeg ser problemer, er at man er blevet vant til variator og miliongear. Jo mindre motoreffekt man har, jo flere gear bør man egentlig have, og 4 er efter min mening passende, hvis man vil have faste gear.

Det er jo lidt som racermaskiner, de har jo på trods af 200+ heste et meget smalt område hvor de yder optimalt, og i Formel 1 har de 7 gear.
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#11
(29-07-2011, 19:42)Skyteam DAX Skrev: Op gennem 70'erne og lidt ind i 80'erne var der ingen problemer med 30 km/t og 4 gear (Yamaha, Suzuki og Honda), men det kan selvfølgelig være fordi de unge dengang var dummere end de unge er i dag, hvilket jeg ikke tror da det er dem der har lært de unge hvad de ved i dag.

Der hvor jeg ser problemer, er at man er blevet vant til variator og miliongear. Jo mindre motoreffekt man har, jo flere gear bør man egentlig have, og 4 er efter min mening passende, hvis man vil have faste gear.

Det er jo lidt som racermaskiner, de har jo på trods af 200+ heste et meget smalt område hvor de yder optimalt, og i Formel 1 har de 7 gear.

De fleste dengang mener jeg havde 2 gear, måske 3 (men 4 gear til 30 km + bykørsel) så skal du geare meget i byerne og det er en kineser vi taler om, som 45er ser jeg mere lyst på det men ikke som 30er.
Svar
#12
(29-07-2011, 20:11)bassemandere Skrev: De fleste dengang mener jeg havde 2 gear, måske 3 (men 4 gear til 30 km + bykørsel) så skal du geare meget i byerne og det er en kineser vi taler om, som 45er ser jeg mere lyst på det men ikke som 30er.

Da jeg startede på knallert i 72, var det med 3 gear (Tomos Cross plus diverse Puchmodeller), senere over en længere periode blev det 4 gear, (Suzuki K50, Honda CD/Dax, Yamaha FS1 og Gilera Touring). Og vil da sige, jeg foretrak 4 gear frem for 3, dengang Grin.

Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: