Søg Garagen Hej Gæst! Register

Standard, stor og maxi
#1
Ja, det er nok mest til vore folk i etaten, skulle de komme forbi ...

Jeg har lige sendt et halvtykt brev til min bror i Staterne. Med en skydelærer har jeg målt det til 18 mm i tykkelsen. 16, hvis jeg trykker bare lidt.

Alligevel insisterer tøserne ved skranken på, at jeg skal frankere som værende over 2 cm. Ked af det
"Forsendelsen må ikke berøre siderne i denne skabelon," siger de og holder den der papskive op i hovedet på mig.

Når sprækken er 20 mm, hvordan kan det så lade sig gøre at sende meget andet end 10 mm som storbrev?

Og gælder de 20 mm for frit i luften svævende objekter, eller godtages der lidt 'klemme- og fjederluft' grundet papirets spændstighed?
Skrankepavinderne gør i hvert fald ikke!

Eller er der bare tale om endnu et "tjen flest muligt penge uden at øge servicen" fif? Ked af det

OK, merudgiften var 'kun' på 7 kr denne gang, så det kunne ikke engang betale sig at splitte forsendelsen op. Det ville have kostet 8 kr. at sende de 3 A4 ark med selve brevet, og jeg tvivler på, de ville have registreret en mindskning på 3 arks tykkelse alligevel.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
walker1 Skrev:Eller er der bare tale om endnu et "tjen flest muligt penge uden at øge servicen" fif? Ked af det

Ja, det er ret overbevist om!! Har selv været postbud i en årrække - og mit indtryk var, at priser og gebyrer for kunderne kun steg og steg - men god service var der ikke rigtig tid til. Post Danmark *sucks* Ond
Svar


Forum spring: