Søg Garagen Hej Gæst! Register

Efter høje omdrejninger sætter scooteren ud
#1
Jeg ved jeg har berørt det før men er stadig i det samme problem. Jeg cruiser glad derudaf med håndtaget i bund wrummm.. siger maskine og alt er vel, pludselig falder omdrejningerne og den vil slet ikke tage gas. Der sker enten hvis jeg slipper håndtaget lidt eller helt vilkårligt, men altid efter at have kørt fuld skrue. Nogen gange går den helt ud og kan være svære at starte igen(10 -15 gange på kickeren) andre kan den stå i tomgang et stykke tid og vil så tage gas igen. Jeg har aldrig problemer med at starte scooteren, så det undrer mig jo at den lige pludselig skal have så mange hug for at gå i gang. Nogen bud?
T\
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
T Skrev:Jeg ved jeg har berørt det før men er stadig i det samme problem. Jeg cruiser glad derudaf med håndtaget i bund wrummm.. siger maskine og alt er vel, pludselig falder omdrejningerne og den vil slet ikke tage gas. Der sker enten hvis jeg slipper håndtaget lidt eller helt vilkårligt, men altid efter at have kørt fuld skrue. Nogen gange går den helt ud og kan være svære at starte igen(10 -15 gange på kickeren) andre kan den stå i tomgang et stykke tid og vil så tage gas igen. Jeg har aldrig problemer med at starte scooteren, så det undrer mig jo at den lige pludselig skal have så mange hug for at gå i gang. Nogen bud?
T\

Min BiG lavede for et stykke tid siden nogenlunde det samme, og her skiftede jeg tændrøret og rensede karburatoren, og det hjalp på min.

Det kan være du skulle tjekke luftfilteret for snavs, hvis/når du alligevel roder med karburatoren. Det kan også være en defekt tændrørshætte?
Svar
#3
Lyder som manglende benzintilførsel, måske vacumslange til benzinhanen, der er utæt, eller noget falsk luft et sted vedr. luftfilter.

Når det sker igen, så prøv at sætte en hånd/finger for luftfilterets indsugning (el. klem slangen sammen) og se om det hjælper, hvis det gør har det noget med ovenstående at sige.
Svar
#4
Det prøver jeg!
TruckStar
Svar
#5
Nu kan jeg efterhånden "lugte" mig frem til at det har noget med tilførslen af benzin at gøre. Når tanken er fuld og tryket er størst sker det ikke. Hvis tanken derimod er halvtom sker det. Så mon ikke jeg har grus i filteret Ked af det
Desværre sidder filteret åndsvagt på en Super 9
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har omtrent det modsatte problem på min. Den virker mest livlig, når tanken er ved at være tom.

Men det kan måske have noget med den utætte hane at gøre. Den blev skiftet i dag i forb. med 5000 km service.
Det burde vel ikke have noget at sige, at min er en 4Ter.
Svar
#7
walker1 Skrev:Jeg har omtrent det modsatte problem på min. Den virker mest livlig, når tanken er ved at være tom.

Men det kan måske have noget med den utætte hane at gøre. Den blev skiftet i dag i forb. med 5000 km service.
Det burde vel ikke have noget at sige, at min er en 4Ter.

Det er min osse, tror ikke der er noget at gøre ved det, det må vel være vægten i tanken?
Svar
#8
Det har i hvert fald ikke noget med benzin standen i tanken at gøre. Karburator har et svømmerhus hvorfra den suger benzinen, når svømmerhust er fyldt op, vil benzinstanden være et par mm. under dyssen, og dens flyder vil lukke for benzin tilførelse, sænkes benzinstand heri bare en lille smule, vil svømmerhusets flyder igen sørge for at åbne for benzin tilførgelsen. På denne måde vil dyssen altid få ensartet arbejds betingelser, altså at skulle hæve benzinen det samme antal mm. og det er meget vigtigt.
Eks. Hvis jeg har glemt at åbne for benzinen på min MC vil svømmerhus efterhånden blive tømt, karburator skal nu suge benzin op længere nede fra svømmerhuset, det har den svært ved, den kan ikke suge nok op og blanding begynder at blive for mager, det kan både høres og mørkes på motorgangen, og den vil til sidst gå i stå, tager jeg chokeren kan jeg køre lidt endnu.

Det skulle være mærkeligt hvis det er filter der er tilstoppet, så meget skidt er der nu heller ikke i benzinen, sidst jeg skiftede på min bil var efter 20.000km så medmindre du har glemt at sætte dæksel på tror jeg ikke det er der problemet er.
Men det kan jo hurtigt undersøges ved at tømme karburators svømmerhus. ( så får du samtidig også renset det for snask eller vand hvis der er noget)
Men når man nu er i gang ville det måske være det smarteste, at kontrollere benzinhanen, skifte benzin og vakuumslangen og så lige rense det benzin filter.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#9
Har lige skilt karben ad, den er lige til at spise af hvis det ikke var for den grimme bismag.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: