Søg Garagen Hej Gæst! Register

YAMASAKI YM50-8B
#13
(07-07-2011, 16:47)Fjdriver Skrev: Så hellere denne
http://www.motoshop.dk/?page=product&id=1080

Skal man tro butikken fåes den i 30`meeen om det passer, det er jeg nu ikke sikker på

Jeg ville da nyde, at se dig sidde på sådan en racer, og kæmpe dig igennem 6 gear op til 30 km/t Grin
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg sad lige og nørklede lidt rundt på den dersens Motoside, og faldt over flg:

"Engine single cylinder 2 stroke. Forced air cooling. 2 valve head with overhead camshaft.
50 cc 2 stroke "
(fundet her: http://www.motoshop.dk/?page=product&id=1084 )

What the..?! Griner

Jeg mistænker at siden mangler opdatering i alvorlig grad. Hvordan dælen skulle de stadig kunne sælge Aprilia til nedsat pris, fra tiden med importørskiftet? Jeg er i øvrigt heller ikke super overbevist om en RS50 som 30'er. Det har jeg i hvert fald ikke set andre steder.
Svar
#15
(07-07-2011, 17:11)Johnny Skrev: Jeg sad lige og nørklede lidt rundt på den dersens Motoside, og faldt over flg:

"Engine single cylinder 2 stroke. Forced air cooling. 2 valve head with overhead camshaft.
50 cc 2 stroke "
(fundet her: http://www.motoshop.dk/?page=product&id=1084 )

What the..?! Griner

Jeg mistænker at siden mangler opdatering i alvorlig grad. Hvordan dælen skulle de stadig kunne sælge Aprilia til nedsat pris, fra tiden med importørskiftet? Jeg er i øvrigt heller ikke super overbevist om en RS50 som 30'er. Det har jeg i hvert fald ikke set andre steder.

Har aldrig set eller hørt om RS50'eren som 30'er. Iøvrigt er det dyrt. Så en MotoGP-Replica 45'er for nogle år siden til kr. 24.995,- fra ny. 28k for en 30'er? Nah.
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.


Svar
#16
(07-07-2011, 17:11)Johnny Skrev: Jeg sad lige og nørklede lidt rundt på den dersens Motoside, og faldt over flg:

"Engine single cylinder 2 stroke. Forced air cooling. 2 valve head with overhead camshaft.
50 cc 2 stroke "
(fundet her: http://www.motoshop.dk/?page=product&id=1084 )

What the..?! Griner

Jeg mistænker at siden mangler opdatering i alvorlig grad. Hvordan dælen skulle de stadig kunne sælge Aprilia til nedsat pris, fra tiden med importørskiftet? Jeg er i øvrigt heller ikke super overbevist om en RS50 som 30'er. Det har jeg i hvert fald ikke set andre steder.

Som autoriseret Aprilia forhandler, burde han nok ikke blande Sport City og Sport City One sammen. Den ene, er en firtakter, mens den anden, er en toakter. Selvom der findes ventilsystemer på nogle totaktere, så er det ikke tilfældet på Aprilias 50 ccm totaktere Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
Den forhandler (Motoshop) er fulde af l*rt for at sige det på godt dansk, Aprilia RS50 findes IKKE som 30'er hvilket jeg har fået bekræftet direkte ved den danske aprilia importør.

Men sjovt nok findes den stadigt til salg som 30 knallert på deres site, det siger vel en anelse om hvor seriøse de er.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(08-07-2011, 07:21)DarkSide Skrev: Den forhandler (Motoshop) er fulde af l*rt for at sige det på godt dansk, Aprilia RS50 findes IKKE som 30'er hvilket jeg har fået bekræftet direkte ved den danske aprilia importør.

Men sjovt nok findes den stadigt til salg som 30 knallert på deres site, det siger vel en anelse om hvor seriøse de er.

En sandhed med modifikationer Grin

Aprilia RS50 markedsføres f.eks. i Tyskland også som 25'er, og kan derfor importeres, som 30'er.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
(08-07-2011, 08:40)kragen Skrev: En sandhed med modifikationer Grin

Aprilia RS50 markedsføres f.eks. i Tyskland også som 25'er, og kan derfor importeres, som 30'er.

Mjah, den forhandles stadigt ikke i danmark Smil

Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#20
(08-07-2011, 08:52)DarkSide Skrev: Mjah, den forhandles stadigt ikke i danmark Smil

Det ville sgu også være en dødssynd, at tøffe rundt med 25 km/t på sådan en fuldblodshingst Ked af det .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#21
(08-07-2011, 08:54)kragen Skrev: Det ville sgu også være en dødssynd, at tøffe rundt med 25 km/t på sådan en fuldblodshingst Ked af det .

Det er næsten en dødssynd på alt moderne, de er slet ikke bygget til de hastigheder, ikke engang 30 km/t
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(08-07-2011, 09:02)DarkSide Skrev: Det er næsten en dødssynd på alt moderne, de er slet ikke bygget til de hastigheder, ikke engang 30 km/t

De fleste er bygget og garanteret til ca. 60-80 km/t, som var den oprindelige plan, og hverken til 25 eller 45. De 25, var grænsen for dem, tyskerne kalder "mofaer", dvs. små knallerter, der har cyklens "kendetegn" (Ciao, Maxi, Velo osv.), og som kun må transportere en person. Nogle af disse, er endda begrænset til 20 km/t.

Nu, når vi er ved det, så undrer det mig stadig, at man i Danmark ikke vil følge proceduren vedr. drosling/afdrosling, som er gældende i andre EU-lande. Man kan til de fleste knallerter - også Ditecher Griner - købe et godkendt neddroslingssæt, så en 45'er (som tyskerne pragmatisk kalder en 50'er) kan neddrosles til 25 km/t - vel og mærke, af ejeren selv - og også fjernes igen. Prisen, ligger i gennemsnit på ca. 800 kr.

Rent praktisk, foregår det på den måde, at du køber en 45'er, som du ikke har kørekort til, og monterer et TÛV-godkendt droslingssæt (elektronisk og/eller mekanisk). Kører til nærmeste prøvestation, og får indført det i knallertens registreringspapir. Herefter, er knallerten en 25'er. Skal du sælge den som 45'er, eller har fået et passende kørekort, afmonterer du droslingssættet, og kører igen hen til prøvestationen, og får rettet registreringsattesten, og vupti, du har en 45'er igen.

Da man snart skal have kørekort til alle knallerter, ville det være praktisk, at man kunne beholde sin dyrt indkøbte Aprilia 25'er, når man har taget "45-kortet", og så bare lave den om til en 45'er, istedet for, at man skal sælge 25'eren, og købe en identisk 45'er. Hvad er problemet Fortvivlet .

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#23
(08-07-2011, 09:32)kragen Skrev: De fleste er bygget og garanteret til ca. 60-80 km/t, som var den oprindelige plan, og hverken til 25 eller 45. De 25, var grænsen for dem, tyskerne kalder "mofaer", dvs. små knallerter, der har cyklens "kendetegn" (Ciao, Maxi, Velo osv.), og som kun må transportere en person. Nogle af disse, er endda begrænset til 20 km/t.

Nu, når vi er ved det, så undrer det mig stadig, at man i Danmark ikke vil følge proceduren vedr. drosling/afdrosling, som er gældende i andre EU-lande. Man kan til de fleste knallerter - også Ditecher Griner - købe et godkendt neddroslingssæt, så en 45'er (som tyskerne pragmatisk kalder en 50'er) kan neddrosles til 25 km/t - vel og mærke, af ejeren selv - og også fjernes igen. Prisen, ligger i gennemsnit på ca. 800 kr.

Rent praktisk, foregår det på den måde, at du køber en 45'er, som du ikke har kørekort til, og monterer et TÛV-godkendt droslingssæt (elektronisk og/eller mekanisk). Kører til nærmeste prøvestation, og får indført det i knallertens registreringspapir. Herefter, er knallerten en 25'er. Skal du sælge den som 45'er, eller har fået et passende kørekort, afmonterer du droslingssættet, og kører igen hen til prøvestationen, og får rettet registreringsattesten, og vupti, du har en 45'er igen.

Da man snart skal have kørekort til alle knallerter, ville det være praktisk, at man kunne beholde sin dyrt indkøbte Aprilia 25'er, når man har taget "45-kortet", og så bare lave den om til en 45'er, istedet for, at man skal sælge 25'eren, og købe en identisk 45'er. Hvad er problemet Fortvivlet .

Mjah, vi ved jo alle hver der kan takkes for loven er som den er idag i dagens danmark.

Må indrømme jeg kan godt lide den tyske måde med at en knallert kan skifte identitet uden alt for meget bøvl, det er jo en ren dødssynd her i danmark, desværre tvivler jeg meget på reglerne nogensinde bliver ændret til det bedre, men ok det står da heldigvis folk frit for om de vælger at forlade landet til fordel for noget bedre Smil

Personligt kan jeg snart ikke se en grund til hvorfor man skulle blive i danmark, landet er gået direkte i hundene over de sidste 10 år.

Kunne dog godt være fristet til at have en RS50 hjem fra tyskland, eller evt en MBK Nitro, bare for at grine af folk der påstår det er en 45 Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#24
(05-07-2011, 22:38)Jps Skrev: Ikke en knallert jeg ville købe. Den har et stenhårdt sæde og lige så hårde dæmpere. Desuden har den en fejl på enten bremser eller fælge, synes jeg at ha' læst et sted. Dækkene skal skiftes til kvalitetsdæk, da dem der er på ikke kan tåle regnvejr (glider nemt under nedbremsning).
Jeg har så ikke prøvekørt en, kun prøvesiddet Smil.
Jeg har en Yamasaki YM50-GYS. At der er problem med fælge eller bremse, kan jeg kun bekræfte. Selvom jeg ikke har udsat dækkene for nogen vold, så slingrer baghjulet så det hele vibererer, og forhjulet måtte rettes op efter kort tid, fordi bremsen bremsede skævt. Hvordan det så kan gå til, fatter jeg ikke. Åbentbart, er det ikke kun fælgene som går skævt, men det hele - også bremseskive osv. Hjulene er noget lort. Jeg har ikke haft problem med vand på vejen - men det er måske fordi, at det er en off-roader. Dækkene, synes jeg er ok, men det er knob-dæk. Fælge - både forhjul og baghjul - og forbremseren, er helt klart det svage punkt. Normalt, må de kun slingre få milimeter, og bremseskiven 0.5mm. Det kan langtfra overholdes. Dækkenes slingren, skal måles i 1-2cm. Jeg mener, at de stod lige, da jeg fik den - så det er ganske enkelt dårlig kvalitet, da den hverken har kørt over kantsten eller blevet udsat for nogen vold. Sættes hjulet mellem benene, og drejer lidt frem og tilbage for at afprøve slør mv, kan man nemt gøre hjulene skæve. Jeg ved ikke, hvad de er lavet af - men det er blødt metal.

Det positive er, at der ikke er helt så meget rust som forventet, men nu efter et år, er kommet rustpletter på den ene side (den som hælder op ad, når den står på sidestøttefod. Den har kun sidestøttefod). Der er også lidt på kilometertælleren. Jeg har intet gjort, for at forhindre rust - hverken WD40, eller andet. Fælgene, er også begyndt at få rustpletter.

Sædet er hårdt - men det er også normalt for en off-roader. Jeg synes ikke, at det gør noget.

Knallertens absolutte kvaliteter, er at den er nemt at starte, og starter hver gang. Jeg har ikke en eneste gang ikke kunnet starte den. Da jeg har alarm på, lykkedes det dog at få batteriet så fladt, at den ikke kunne starte på startknappen, efter 3 måneder, men den startede på kick-starteren. Den kan starte på startknappen, selv uden meget saft på batteriet. Og ellers, starter den på kickstarteren.

En anden fordel, er bagbremsen. Den er god. Den er bedre end forbremsen.

Gear-kassen, har jeg læst ikke holder så godt på yamsakierne. Men endnu, har min ikke problemer. Man skal file lidt, når der skiftes gear. Men det lærer man hurtigt.

Stort set, synes jeg det er en fin maskine - hvis der ses bort fra hjul, fælge, og forbremse. En enkelt gang, låste forhjulet, da jeg kørte - det skyldes ratlåsen. Så man skal sikre sig, at den er drejet helt ud af låsen. Derudover, går ratlåsen lidt imod, så det hjælper med lidt smørrelse, hvor den sidder.

Den larmer lidt - men det gør de fleste offroadere. Det kan løses med ørepropper.

På 45'eren, er kun CDI som begrænsning. Uden begrænsning, kører den ca. 70 km/t.

Den rasler en del - dette skyldes dels plastikket, og at hjulene er skæve. Da hjulene meget nemt bliver skæve, så vil jeg tro, at det også kan ske ved udpakningen, så man gør nok klogt i, at sikre sig, at de står lige, når den købes.

YM50-8B har samme elektriske system, hvilket kun kan siges er et gode. Den har samme bagbremser - også godt. Hjul og fælge er ikke de samme, så de er måske bedre.
Svar


Forum spring: