Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En lille guide i montering af horn :)
#1
Har skiftet mit gamle dythorn ud med et båthorn Smil. Blev træt af at visse bilister, ikke kunne/ville høre mig Smil.

Startede med at pille frontskjoldet (11 skruer på Big) af og ledningen til forlygten.
1. billede er det gamle horn Smil. 2. billede er efter monteringen. På visse modeller skal der skiftes kabelsko, så de passer på hornet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvor har du købt horn og hvor meget plads var der efter du monterede det Blink med øjet?

Fushfush
Nu med Peugeot speedfight rally victory !
Svar
#3
(20-06-2011, 15:57)fushfush Skrev: Hvor har du købt horn og hvor meget plads var der efter du monterede det Blink med øjet?

Fushfush

Hornet er købt hos Thansen, og der var plads nok på Big'en. Man kan sikkert finde alternative måder at sætte det på andre scootermærker, hvis der ikke lige er plads der, hvor det normalt sidder på ens egen scooter.

Hornet:
Twinhorn.

Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Findes der en demo af lyden nogen steder, kunne være lidt fedt at høre det i aktion Griner
PGO X-Hot '09 - 8000km

A baby seal walks into a club.
Svar
#5
(20-06-2011, 17:09)Mathias19 Skrev: Findes der en demo af lyden nogen steder, kunne være lidt fedt at høre det i aktion Griner

http://www.youtube.com/watch?v=AteFCZfJfLY

Forhåbentligt Grin
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja, jeg prøver ikke mit, før det er nødvendigt Smil. Eller hvis jeg kører et sted, hvor jeg ikke genere nogen. Grøn grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Holy crap.... det er sgu noget der kan høres Griner
VGA Firefox "Ad vitam aut culpam"
Ny 20.April 2017  -  Nu +1.000km
Svar
#8
(20-06-2011, 18:02)kinamanden Skrev: http://www.youtube.com/watch?v=AteFCZfJfLY

Forhåbentligt Grin

Det horn du linker til er med 2 horn.

Dette link lyder som om det kun er med et horn.

Stebel horn
• PGO T-Rex Januar 2005 - Maj 2014 ca. 42000 km.
• PGO Dr. Big Maj 2014 -
Svar
#9
Sejt nok, monterede sådan to "snegle" som din fra en saab i min første bil, en toyota Starlet... resultatet var forrygende, meget mere lyd... det brugte dog mere strøm end standart hornet, så lyset instrumenterne blev dæmpet når hornet blev brugt Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg savner info om hvordan begge horn monteres via det medfølgende relæ.
Tegningen/instruktionerne, er ikke særlig tydelig/beskrivende Ked af det
Svar
#11
(22-02-2012, 17:42)Teddy Skrev: Jeg savner info om hvordan begge horn monteres via det medfølgende relæ.
Tegningen/instruktionerne, er ikke særlig tydelig/beskrivende Ked af det

http://www.billig-scooter.dk/showthread....obbelthorn ??
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Bare for at folk kan finde relevant info her, i guide tråden (hentet fra den anden tråd):
Det er altsammen skrevet af René 7620


Du tilslutter de to ledninger der tidligere sad på hornet, til relæ på ben 85 og ben 86.

Så trækker Du ny strøm frem fra batteriet, med en ny sikring på + fra batteri og den sættes på relæ på ben 30, og videre fra ben 87 til + på horn, - fra batteri sættes til - på hornet, horn nummer to sluttes lige som 1´eren på 87 og - batteri.

Det skulle være ligetil, men klikker relæ når Du "dytter" så virker det fra knappen og frem til relæ, men der mangler måske strøm frem til relæ til at drive horn osv.


------------------------

30 : Til batteri eller 12v forsyning
86 : Styrestrøm fra kontakt
85 : Stel forbindelse
87 : Udgang til horn
Svar


Forum spring: