Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En lille guide i montering af horn :)
#13
Har brugt mit dobbelthorn, en del gange nu Smil Og bilisterne vågner op, når de hører det Grøn grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Og jeg savner det, det sad på den gamle pgo Fortvivlet
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#15
(22-02-2012, 18:51)Teddy Skrev: Bare for at folk kan finde relevant info her, i guide tråden (hentet fra den anden tråd):
Det er altsammen skrevet af René 7620


Du tilslutter de to ledninger der tidligere sad på hornet, til relæ på ben 85 og ben 86.

Så trækker Du ny strøm frem fra batteriet, med en ny sikring på + fra batteri og den sættes på relæ på ben 30, og videre fra ben 87 til + på horn, - fra batteri sættes til - på hornet, horn nummer to sluttes lige som 1´eren på 87 og - batteri.

Det skulle være ligetil, men klikker relæ når Du "dytter" så virker det fra knappen og frem til relæ, men der mangler måske strøm frem til relæ til at drive horn osv.


------------------------

30 : Til batteri eller 12v forsyning.
86 : Styrestrøm fra kontakt.
85 : Stel forbindelse.
87 : Udgang til horn.

Er her en der ved om det er den grønne eller den lysegrønne ledning på hornet på en G-buddy der er stel, eller om det er grøn/ben 85 og lysegrøn/ben 86 eller omvendt ??.

Har desværre endnu ikke noget multimeter så jeg kan måle mig frem til det Ked af det

På forhånd tak for hjælpen Blink med øjet

Glem det har annulleret ordren på hornet.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#16
Jeg har i dag købt et doubelt kompressor horn set fra Thansen Grin jeg har stadig det røde horn monteret i som følger med i det doubelte elektromagnetiske horn set, men jeg syntes at jeg ville prøve at instalerer et kompressor horn.
På grund af at cykelisterne ikke gidder at reagerer på det ene af de røde horn ,så nu har jeg det røde horn i og to kompressor horn monteret ,jeg måtte bruge monterings beslagne fra det andet set jeg hvade i forvejen.
Jeg brugte guiden her fra til at instalerer hornet der følger også et relæ med som er magen til, men skal selv skære slangerne til i den rigtige længde til de to kompressor horn og der er en Y samling med som der samler de to slanger til en som skal sættes på kompressoren.
Jeg syntes faktisk at det ser meget nydligt ud Grin.
http://www.thansen.dk/product.asp?n=1218...1218033095
   
   
   
   
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#17
(10-05-2014, 18:58)Johannes Johansen Skrev: Jeg har i dag købt et doubelt kompressor horn set fra Thansen Grin jeg har stadig det røde horn monteret i som følger med i det doubelte elektromagnetiske horn set, men jeg syntes at jeg ville prøve at instalerer et kompressor horn.
På grund af at cykelisterne ikke gidder at reagerer på det ene af de røde horn ,så nu har jeg det røde horn i og to kompressor horn monteret ,jeg måtte bruge monterings beslagne fra det andet set jeg hvade i forvejen.
Jeg brugte guiden her fra til at instalerer hornet der følger også et relæ med som er magen til, men skal selv skære slangerne til i den rigtige længde til de to kompressor horn og der er en Y samling med som der samler de to slanger til en som skal sættes på kompressoren.
Jeg syntes faktisk at det ser meget nydligt ud Grin.
http://www.thansen.dk/product.asp?n=1218...1218033095

Nydelig?

Det er lavet lige efter bogen. 5 stjerner herfra. Grin
Ser godt ud. Sådan.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Det giver godt nok lyd fra sig ,jeg har været ude og køre en tur og fik også afprøvet hornet i praksis og cykelisten var hurtig til at fløtte sig Grin så må jeg se om det også forholder sig sådan når jeg kører på arbejde.
Man skal godt nok trække en del nye ledninger når man monterer hornet men det er nok det samme hvids man brugte to elektro magnetiske horn, det er nok ikke på alle scooterer man kan monterer det jeg har sat i.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#19
Måske det her var noget. Grin

http://www.auto-butikken.dk/shop/5-tonet...5456p.html

5 tonet kompressorhorn (Dixieland)

til 12 og 24 volt.

Kommer nok til og knibe lidt med pladsen hvis man da ikke montere dem uden på frontskjoldet.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar
#20
(15-05-2014, 08:15)Quiks Skrev: Måske det her var noget. Grin

http://www.auto-butikken.dk/shop/5-tonet...5456p.html

5 tonet kompressorhorn (Dixieland)

til 12 og 24 volt.

Kommer nok til og knibe lidt med pladsen hvis man da ikke montere dem uden på frontskjoldet.

Det er jo så ulovligt at montere, da det giver mere end een tone fra sig Blink med øjet. Det må ikke spille en melodi.
Men hvis man måtte bruge et, ville jeg hellere ha' "River Kwai". Smil
http://www.carlab.dk/shop/kompressorhorn...6003p.html
Ivecar plus 2023.
Svar
#21
(15-05-2014, 08:15)Quiks Skrev: Måske det her var noget. Grin

http://www.auto-butikken.dk/shop/5-tonet...5456p.html

5 tonet kompressorhorn (Dixieland)

til 12 og 24 volt.

Kommer nok til og knibe lidt med pladsen hvis man da ikke montere dem uden på frontskjoldet.

Den "butik", vil jeg gerne kraftigt advare mod at handle med.

De har INTET på lager. Det er en enkeltmandsvirksomhed på en privat adresse.
Han trækker pengene og derefter bestiller han varen og efter 14 dage har du varen. Det er sådan det fungerer.

Og der er kludder med ALT. Både forsendelse, hvor GLS gives skylden, og man skal tigge og be´ om et svar (mail)
ALTID er der - åh lige et eller andet der "uheldigvis" er smuttet.

Jeg bestilte en vare som var en nyhed, og 2 stk tilbehør. Tilbehøret var det forkerte, og da jeg ville rykke for den rigtige vare, lød det at det desværre var udgået. Målløs Svindler.

Jeg gav han en berettiget sviner i en mail, som endte med at jeg fik en kreditnota på tilbehøret.

Find for guds skyld et andet sted at handle.

http://www.bilgalleri.dk/forum/Generel-D..._butikken_

http://www.trustpilot.dk/review/www.auto-butikken.dk

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
http://www.bilgalleri.dk/forum/Generel-D..._butikken_
Prøvede via dette link at gå ind i CVR som en bruger havde gjort dengang.
Ejer af den "butik" fortæller at det er gamle data der står og de vil blive rettet (Påstår han har 2 mand ansat)
Lidt "sjovt" at nu 3 år efter står han stadig oprettet som enkeltmandsfirma!!!

Hold finger og ikke mindst penge langt væk derfra er mit råd.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#23
(15-05-2014, 16:35)Russer60 Skrev: http://www.bilgalleri.dk/forum/Generel-D..._butikken_
Prøvede via dette link at gå ind i CVR som en bruger havde gjort dengang.
Ejer af den "butik" fortæller at det er gamle data der står og de vil blive rettet (Påstår han har 2 mand ansat)
Lidt "sjovt" at nu 3 år efter står han stadig oprettet som enkeltmandsfirma!!!

Hold finger og ikke mindst penge langt væk derfra er mit råd.

Der er intet i vejen for at have ansatte i et enkeltmandsfirma, og mange gør det pga. de ikke har midlerne til at oprette et Aps. Ulempen er så at ejeren hæfter personligt for alt omkring firmaet og sine ansatte; det kan være svært når man ikke længere har den fulde kontrol.

Når det så er sagt, så har jeg endnu ikke fundet en vare med en produktbeskrivelse. Billeder er der masser af, men det er ikke nok til at fortælle mig om varen kan bruges eller ikke.
Svar
#24
Nå så fik jeg monteret det ene horn, var desværre ikke plads til dem begge to så gav Baddi det andet til hans scooter.

Men det larmer en hel del mere end det Org. horn.

Har så hverken monteret sikring eller relæ for tog bare de to ledninger af det gamle horn og flyttede dem over på det nye også virkede det fint.

Glemte desværre og tag et billede af det.

Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar


Forum spring: