Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskiftning af hoveddysse på en 2-takter!
#1
Her er en lille guide til udskiftning af dysse. Man kunne også bruge den til en masse andre ting, men så er man "on your won"!

Først tager vi et kig på hvor karburator sidder:
   
Derefter finder vi den skruen som holder luftfilteret fast med. I mit tilfælde er det heldigvis kun én skrue:
   
Derefter så tager jeg og skubber luftfilteren ud fra karburatoren, og vender det op, så jeg har nemmere ved derefter at få skubbet det ud!
   
Derefter skal jeg have fjernet denne "dims". (Ved faktisk ikke hvad den hedder, men det er også et eller andet form for filter). Det gøres ved at fjerne følgende skrue:
   
Derefter trækker jeg både olie- og benzinslangen ud af karburatoren. (HUSK at når du trækker dem ud, så vil specielt benzinslangen slippe en del benzin ud, så et eller andet under!).
Nu skal du tømme karburator for benzin. Dette gøres enten ved at vende karburator i bund, og det vil kaste det ud til højre og venstre, ellers kunne man jo bare skrue på denne skrue, og det vil løbe ud af slangen!
   
Derefter skruer du benzinkablet af. Her skal du holde øje hvordan det sidder, fordi det kan KUN sidde på en enkelt måde, ellers ødelægger du det! På selve gas-spjældet er der 2 riller. Den ene af dem er meget længere end den anden. Her skal du huske hvilken vej den lange rille sad og omvendt! Spørg mig igen hvis jeg ikke har uddybet!
   
   
   
   
Du behøver ikke at fjerne autochokkeren, hvis du udelukkende skal skifte hoveddysse!
Derefter er jeg så kommet helt ind til karburator. Karburatoren holdes fast med disse to skruer, så dem fjerner jeg:
   
Nu har du så karburator i hånden! Husk at der sidder en pakning mellem studs og karburator:
   
Nu fjerner du begge skruer i bunden af bundkaret, altså bunden af karburator!
   
Sådan ser det så ud der inde!
   
Hoveddyssen er den jeg skruer ud hernede:
   
Nu er det så bare at følge den omvendte rækkefølge, for at samle det hele igen!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kunne du ikke beskrive det med gassen noget bedre Blink med øjet ?
Ville ikke ødelægge noget :S Men ellers thumps up!

Billede fire er derfra filteret får luft fra. Altså under sædet beskyttet af alle skjolde så den ikke sluger vand eller andet Blink med øjet.
Nu med Peugeot speedfight rally victory !
Svar
#3
(18-06-2011, 08:22)fushfush Skrev: Kunne du ikke beskrive det med gassen noget bedre Blink med øjet ?
Ville ikke ødelægge noget :S Men ellers thumps up!

Billede fire er derfra filteret får luft fra. Altså under sædet beskyttet af alle skjolde så den ikke sluger vand eller andet Blink med øjet.

Værsgo!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#4
(18-06-2011, 11:49)Ra1994gh Skrev: Værsgo!

Det kunne vi bruge til noget ;D! takker Blink med øjet
Nu med Peugeot speedfight rally victory !
Svar
#5
Det filter som vi snakkede om før, har jeg lige fundet ud af, er en begrænsning, og hvis den fjernes, skal scooteren om dysses!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Rigtig god guide Grin
Hilsen Max
Svar
#7
Flot guide, men der er en nemmere måde Blink med øjet

Du kan bare tage varioskjold af, skrue de to skruer ud i bundkaret, og værsgo, så er du inde ved hoveddysen. Skal lige siges, dette kun kan gøres med en speedfight 1+2, da karburatoren er lige over varioskjoldet.
Svar
#8
Ved ikke med diverse andre modeller, men på min er det kun nødvendigt at løsne spændebåndet ved studsen og så hive den ud af holderen ved luftfiltret Smil Derefter kan man sagtens vende den på hovedet og skifte dyse Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: