Her er en lille guide til udskiftning af dysse. Man kunne også bruge den til en masse andre ting, men så er man "on your won"!
Først tager vi et kig på hvor karburator sidder:
Derefter finder vi den skruen som holder luftfilteret fast med. I mit tilfælde er det heldigvis kun én skrue:
Derefter så tager jeg og skubber luftfilteren ud fra karburatoren, og vender det op, så jeg har nemmere ved derefter at få skubbet det ud!
Derefter skal jeg have fjernet denne "dims". (Ved faktisk ikke hvad den hedder, men det er også et eller andet form for filter). Det gøres ved at fjerne følgende skrue:
Derefter trækker jeg både olie- og benzinslangen ud af karburatoren. (HUSK at når du trækker dem ud, så vil specielt benzinslangen slippe en del benzin ud, så et eller andet under!).
Nu skal du tømme karburator for benzin. Dette gøres enten ved at vende karburator i bund, og det vil kaste det ud til højre og venstre, ellers kunne man jo bare skrue på denne skrue, og det vil løbe ud af slangen!
Derefter skruer du benzinkablet af. Her skal du holde øje hvordan det sidder, fordi det kan KUN sidde på en enkelt måde, ellers ødelægger du det! På selve gas-spjældet er der 2 riller. Den ene af dem er meget længere end den anden. Her skal du huske hvilken vej den lange rille sad og omvendt! Spørg mig igen hvis jeg ikke har uddybet!
Du behøver ikke at fjerne autochokkeren, hvis du udelukkende skal skifte hoveddysse!
Derefter er jeg så kommet helt ind til karburator. Karburatoren holdes fast med disse to skruer, så dem fjerner jeg:
Nu har du så karburator i hånden! Husk at der sidder en pakning mellem studs og karburator:
Nu fjerner du begge skruer i bunden af bundkaret, altså bunden af karburator!
Sådan ser det så ud der inde!
Hoveddyssen er den jeg skruer ud hernede:
Nu er det så bare at følge den omvendte rækkefølge, for at samle det hele igen!
Først tager vi et kig på hvor karburator sidder:
Derefter finder vi den skruen som holder luftfilteret fast med. I mit tilfælde er det heldigvis kun én skrue:
Derefter så tager jeg og skubber luftfilteren ud fra karburatoren, og vender det op, så jeg har nemmere ved derefter at få skubbet det ud!
Derefter skal jeg have fjernet denne "dims". (Ved faktisk ikke hvad den hedder, men det er også et eller andet form for filter). Det gøres ved at fjerne følgende skrue:
Derefter trækker jeg både olie- og benzinslangen ud af karburatoren. (HUSK at når du trækker dem ud, så vil specielt benzinslangen slippe en del benzin ud, så et eller andet under!).
Nu skal du tømme karburator for benzin. Dette gøres enten ved at vende karburator i bund, og det vil kaste det ud til højre og venstre, ellers kunne man jo bare skrue på denne skrue, og det vil løbe ud af slangen!
Derefter skruer du benzinkablet af. Her skal du holde øje hvordan det sidder, fordi det kan KUN sidde på en enkelt måde, ellers ødelægger du det! På selve gas-spjældet er der 2 riller. Den ene af dem er meget længere end den anden. Her skal du huske hvilken vej den lange rille sad og omvendt! Spørg mig igen hvis jeg ikke har uddybet!
Du behøver ikke at fjerne autochokkeren, hvis du udelukkende skal skifte hoveddysse!
Derefter er jeg så kommet helt ind til karburator. Karburatoren holdes fast med disse to skruer, så dem fjerner jeg:
Nu har du så karburator i hånden! Husk at der sidder en pakning mellem studs og karburator:
Nu fjerner du begge skruer i bunden af bundkaret, altså bunden af karburator!
Sådan ser det så ud der inde!
Hoveddyssen er den jeg skruer ud hernede:
Nu er det så bare at følge den omvendte rækkefølge, for at samle det hele igen!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.