Svar: 29
Tråde: 13
Tilmeldt: Sep 2010
Heej alle, jeg overvejer at få et politiværn på min scooter, da en af mine venner lige har fået taget hans scooter af politiet. Men spørgsmålet er bare, om et politiværn ødelægger ens scooter. det har jeg nemlig hørt det skulle gøre. Nogen herinde der kan bekræfte om det er rigtigt eller forkert??
Jonas Axelsen
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
(15-06-2011, 22:37)Jonas Axelsen Skrev: Heej alle, jeg overvejer at få et politiværn på min scooter, da en af mine venner lige har fået taget hans scooter af politiet. Men spørgsmålet er bare, om et politiværn ødelægger ens scooter. det har jeg nemlig hørt det skulle gøre. Nogen herinde der kan bekræfte om det er rigtigt eller forkert??
Så vidt jeg ved så er det sandt at det ødelægger din scooter, da din scooter i virkeligheden bruger lige så meget brændstof som den altid har gjort, og så pludselig sætter man den begrænser på, som så for den til at formindske omdrejningerne, så den prutter og hyler som om den er ved at hoste noget op. For øvrigt så kan politiet altså ret nemt se om du har sat sådan et eller ej, det kan tydeligt høres!
Men måske er der andre der kan svare dig præcist på hvad det er der kan gå i stykker, eller hvad det skader at have sådan et "politiværn" monteret!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(15-06-2011, 22:42)Ra1994gh Skrev: Så vidt jeg ved så er det sandt at det ødelægger din scooter, da din scooter i virkeligheden bruger lige så meget brændstof som den altid har gjort, og så pludselig sætter man den begrænser på, som så for den til at formindske omdrejningerne, så den prutter og hyler som om den er ved at hoste noget op. For øvrigt så kan politiet altså ret nemt se om du har sat sådan et eller ej, det kan tydeligt høres!
Men måske er der andre der kan svare dig præcist på hvad det er der kan gå i stykker, eller hvad det skader at have sådan et "politiværn" monteret! "Politiværnet" afbryder bare for strømmen, ved et forudbestemt omdrejningstal, og sætter strømmen til igen, når omdrejningstallet kommer under grænsen. Nøjagtig det samme, som begrænsningerne i CDI'erne gør. I CDI'erne, sker det dog normalt ved, at strømmen ved hver anden tændingscyclus, sender strømmen til "nul", istedet for til tændspolen. Ved kun at lukke ved hver anden "gnist", istedet for ved hver gnist, indtil omdrejningerne er faldet, får man en blidere "afbrydelse", og der når ikke at samle sig lige så megen uforbrændt benzin i cylinderen, som ved en konstant afbrydelse, indtil omdrejningstallet er faldet tilstrækkeligt. På en firtakter, bliver det selvfølgelig mere "blidt", men mig bekendt, er de endnu ikke i handelen til firtaktere. Det giver så også mindre "knalden og prutten".
Efter sigende, skulle Pinascos begrænser give mindst "prutten og knalden"
http://www.scooter-center.com/scoweb/pag...AT&lang=en
De fleste betjente har også været drenge med knallert, og det kræver ikke den store erfaring, at kunne høre, at der er sat en begrænser på. Det kan måske spare en, for en bøde for, at kunne køre for hurtigt på feltet, men en bøde for, at have foretaget ulovlige indgreb, er stadig overhængende.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
Bedre ting men dog svære.
Gør sådan du kan styre hvor meget benzin den får, og os gerne luften. Det kan dog være svær at indstille, fra man bliver opdage til de sætter scooten på rullen, men det skulle være en bedre ting for scootere hvis du ikk kører med det hele tiden så kan scooteren dog blive for varm
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(16-06-2011, 12:22)mads180 Skrev: [...]
Gør sådan du kan styre hvor meget benzin den får, og os gerne luften. [...]
Hvordan, havde du lige tænkt dig, det skulle foregå - hvis du mener, cutte for benzin/luft, samtidigt med, at politiværnet cutter?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 347
Tråde: 12
Tilmeldt: Oct 2010
Politiet kan høre det når det er slået til, det er SÅ tydeligt. OG hvis du slår det til, så er jeg ret sikker på at gashåndtaget er i bund, så man kan se det på din kørestil, så kør lovligt, eller tag konsekvensen ulovlig. !
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
16-06-2011, 20:31
(Dette opslag var sidst ændret: 16-06-2011, 20:54 af Super 8.)
Citat:De fleste betjente har også været drenge med knallert, og det kræver ikke den store erfaring, at kunne høre, at der er sat en begrænser på. Det kan måske spare en, for en bøde for, at kunne køre for hurtigt på feltet, men en bøde for, at have foretaget ulovlige indgreb, er stadig overhængende.
Da jeg blev stoppet på min knallert, forklarede betjenten hurtigt, at der ikke var en fart-begrænser på min knallert - og at det var problemet. Når at gashåndtaget blev hevet i bund, så skulle man kunne høre, at den begyndte at hakke. Ellers, så var begrænsningen taget - eller den var uden fartbegrænser.
Så jo, betjentene kan nemt høre det. Og de kræver en sådan er monteret.
Dog, er ikke sikkert, at en fartbegrænser i CDI'en, og en ekstern fartbegrænser lyder ens. De kan være lavet forskelligt, og så kan måske også høres forskel. Min CDI's fartbegrænser flytter tændingen, så den er mindre optimal ved store hastigheder, og motoren giver langt mindre kraft. Er hjulet ubelastet, kan den derfor sagtens stadigt nå 70 km/t, men efter 40 km/t, er det uden kraft.
En ekstern kan måske også flytte tændingen, men det kan være sværre, da de sættes over pick-up spolen, men jeg udelukker ikke, at det kan gøres. Normalt, tror jeg, at de kortslutter hvis hastigheden er for stor, så motoren prutter, og måske kan tage skade. Hvis det gøres hver anden gang, tror jeg det er mere skånsom, da der ikke samles så meget uforbrændt benzin, der antændes i udstødningen.
En CDI begrænsning, vil scooteren normalt kunne tåle. Men levetiden af motoren, er mindre hvis du kører ved så høj hastighed, at CDI begrænsningen slår til.
Hvis du sørger for, at begrænsningen ikke bruges, ved at gasse mindre op, så betyder hverken CDI begrænsning, eller panserværnet noget for holdbarheden. Men, hvis begrænsningen er aktiv, så vil de sandsynligvis forkorte motorens levetid, og en ekstern, kan være værre, end en rigtig CDI begrænsning.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(16-06-2011, 20:31)Super 8 Skrev: Da jeg blev stoppet på min knallert, forklarede betjenten hurtigt, at der ikke var en fart-begrænser på min knallert - og at det var problemet. Når at gashåndtaget blev hevet i bund, så skulle man kunne høre, at den begyndte at hakke. Ellers, så var begrænsningen taget - eller den var uden fartbegrænser.
Så jo, betjentene kan nemt høre det. Og de kræver en sådan er monteret.
Den tror jeg ikke på.
Ivecar plus 2023.
Svar: 1.754
Tråde: 63
Tilmeldt: Jan 2008
Min knallert er CDI begrænset, så det er eneste begrænsning den har.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(16-06-2011, 20:54)Super 8 Skrev: Min knallert er CDI begrænset, så det er eneste begrænsning den har.
Muligt, men det er ikke det du skriver, i det indlæg jeg kommentere. Der udlægger du det som om, der skal være en fartbegrænser på. Cdi'en er ikke en fartbegrænser, men en omdrejningsbegrænser .
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(16-06-2011, 20:47)Jps Skrev: Den tror jeg ikke på.
Heller ikke her. Det må være en elev, eller ny, der ikke har kørt knallert i sine teenage dage
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(16-06-2011, 21:28)Jps Skrev: Muligt, men det er ikke det du skriver, i det indlæg jeg kommentere. Der udlægger du det som om, der skal være en fartbegrænser på. Cdi'en er ikke en fartbegrænser, men en omdrejningsbegrænser .
En omdrejningsbegrænser, er også en fartbegrænser
På nogle få modeller, er CDI'en en del af, eller hele, droslingen, og skal i så fald være der, mens den på de fleste , ikke er en del af droslingen, men blot skal forhindre motoren i, at brænde sammen.
Jeg har også mødt en betjent, der insisterede på, at man ved fuld gas skulle kunne høre en "begrænsning" . Der er noget, de har fået galt i halsen .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
|