Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Ja, det er åbenbart svært at forstå i disse variomatictider.
Som gammel knallertnørd syns jeg det er elementær viden, svarer lidt til at neglisere olieskift på en 4T motor...
Men kæderne er måske så ringe, at de giver sig mere end det kan klares med de obligatriske eftersyn ? Det er vel ikke DID kæder, der er std. mont. kan jeg næsten regne ud.
Svar: 372
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2005
Der skal mere justering til end ved service.
Da jeg i sin tid selv kørte knallert fandtes service slet ikke.
Der købte man en knallert og så lavede man selv alt hvad der skulle laves.
Men det bliver jo heller ikke bedre af at alle partout skal max tune og sidde 2 på samt lave flyvehop.
Hvis den så strækker sig kan man ikke forstå at det ikke er en garanti sag.
Tro mig der er mange der ikke ved hvor vigtig kædespænding er.
Ellers havde det heller ikke været nødvendigt med en service bulletin.
Den bliver naturligvis også sendt direkte til alle de kunder vi har fået registreret i forbindelse med salg af raptor DD50
Kenneth Skou
Fun is not a straight line
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Ja, glemte helt at vi ikke havde den slags service dengang, syns heller ikke vi klagede så meget over haveri, nu jeg tænker videre..hmm.
Er der ikke, som på gode gamle Yamaha FS1 (og mc'er), nogle gummiklodser i baghjulsnavet til at tage de værste kædeshock, så gearkasse og kæde/kædehjul skånes - el. er det direkte ?
Svar: 372
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2005
Næhh, hvis man havarerede var det nok fordi man selv havde lavet noget l... i den.
Så var det hen efter stumper og ned på garagegulvet.
Der er gummidæmpere mellem, men de hjælper jo kun til en vis grænse
og mange udkoblinger for at lave hjulspin + igangsætninger med en bagpå er nok hård kost for den.
Men det er helt sikker kæden/tandhjulene der tager skraldet hvis ikke den er spændt op.
Sidst jeg havde hjulet af en så klodserne dog meget gode ud, uden deformiteter
Kenneth Skou
Fun is not a straight line
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Energy Skrev:Ja, det er åbenbart svært at forstå i disse variomatictider.
Som gammel knallertnørd syns jeg det er elementær viden, svarer lidt til at neglisere olieskift på en 4T motor...
Men kæderne er måske så ringe, at de giver sig mere end det kan klares med de obligatriske eftersyn ? Det er vel ikke DID kæder, der er std. mont. kan jeg næsten regne ud.
Ved almindelig gammelmands kørsel som jeg udfører, holder kæden ganske udemærket, jeg har spændt min en enkelt gang på 1000 km og der har ikke været behov for flere opspændinger.
Den yngste af mine knajter har 2 kædeknallerter, han glemmer også at kigge efter om kæden skal spændes/smøres :? men unger nu om dage er jo heller ikke født op med kædetrukne køretøjer.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.