Så har jeg fået fiflet lidt med min Venus, og vil prøve at give mine erfaringer videre.
Først og fremmest skal det siges, at det er lidt af et mas at komme ordentligt til motoren.
Bagagerummet under sædet sidder i spænd under skjoldene hele vejen rundt,
og der sidder ligeledes en skrue på ydersiden af skjoldet ved fodpladen.
Dette skjold skal også pilles af, for at man kan komme ordentligt til.
Det kan lade sig gøre, men vær forsigtig, plastik er ikke just verdens mest holdbare materiale. :P
Tændrøret er noget discount halløj som standard, så det er blevet skiftet ud til et ordentligt.
Dysen er som standard en 85'er, den er blevet skiftet ud med en 94'er.
Jeg har filet studsen i låget til gasspjældet ned, så den er plan med selve låget,
og nålen er sat i det nederste hak. (Der er kun 3 hakker i nålen)
I kassen til luftfilteret sidder der en "studs", der gør hullet mindre.
Studsen er lige til at tage af, og det er selvfølgelig gjort.
Rullerne er som standard 7,5g. De er skiftet til 5,0g.
Det kan måske lyde som lidt lavt; men skal lige siges, at jeg er en "voksen" mand på 1,88m. og 120kg.
CPI'en har jeg ikke rørt ved, eller udskiftet, da jeg er af den overbevisning, at den er der for at "passe på" motoren.
Og hvad er så resultatet?
Jo; jeg har et pænt og jævnt optræk til ca. 65km/t ud af lige vej, og en fart på 45-50 km/t op ad bakke/ i kraftig modvind.
Jeg må sige, at jeg er meget tilfreds med resultatet. Målet var ikke en "fartmaskine",
men en scooter der kan følge med traffikken og kører jævnt og roligt. Og det er det jeg har fået.
Jeg skal også lige huske at takke alle dem, der har lavet de gode guides her på siden.
De er guld værd, når en mekanik-idiot, som jeg, skal igang med at skrue og pille!