Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint / Venus (Fjerne begrænsninger)
#61
T Hansen sælger en justerbar fartbegrænser. Er der nogen der har erfaring både m.h.t. installering og resultat? Kan den monteres alene eller skal jeg også foretage mig andet m.h.t. motorens holdbarhed?

Hilsen

Larzini
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#62
Bliver lige nødt til at gøre de to Giantco Sprint emner her til opslag, de er noget efterspurgte ifølge statistikken Griner
Svar
#63
Der har været mange emner og spørgsmål ang. Thansens Giantco Sprint her på det sidste, selvom der ligger masser af informationer herinde på siden, om Giantco Sprint, vil jeg med denne tråd samle alle oplysninger ét sted!
Så hvis du har gode informationer om Giantco Sprint der mangler i dette indlæg, så skriv det venligst, så vil jeg tilføje det til dette indlæg, på den måde skal nye brugere ikke sidde og blade 17 sider igennem, men blot læse dette igennem :wink:


Generel Info:
Giantco Sprint - fås som 30km/t & 45km/t
4-takts motor
Miljøvenlig (euro 2 godkendt)
Elektronisk og kickstart
Meget god brændstoføkonomi
Lav anskaffelsespris
12" alufælge med polerede kanter
Polerede bremsegreb
6,4 liters benzintank
Hvide blinklys
Klar lak på alle stafferinger
Heste kræfter 2,05 HK
Egenvægt 75 kg
Total vægt 235 kg
Last 160 kg
30km/t har standard 6.5 grams ruller
45km/t har standard ?.? grams ruller
Dyse standard er #85





Begrænsninger:



CDI
  • CDI-enheden er begrænset for at beskytte motoren ved 7800rpm, det er dog muligt at købe en ny CDI-enhed for en 300kr,- der i teorien kan tage op til 14000rpm. Bemærk at så høje omdrejninger ville kunne skade motoren på din Giantco.
    Der er dog blevet påstået flere steder herinde, at Giantco'en godt kan ramme de 65km/t uden at skulle have skiftet CDI-enheden, men vil du over de 65km/t bliver du nok nødt til det.
    Bemærk! Hvis du vælger at skifte CDI-enheden med den fra Protuner skal du også fjerne ringen i variator (læs længere nede)!

    Links:
    Information om CDI-enheden
    - Protuna - ny CDI
Variator
  • Giantco'en er også begrænset med en lille ring / skive der forhindre din scooter i at opnå alt for mange omdrejninger, rent mekanisk. Denne ring findes under kickstarterskjoldet.
    Der sidder også nogle ruller i variator, alt afhængig af din kørestil og hvad du egentligt vil, bliver du måske nødt til at ændre rullerne til nogle lettere eller tungere. Hvis vi sætter det lidt skarpt op kan man godt sige at, lettere ruller = mere acceleration, tungere ruller = mere topfart, men der er kun én måde at finde den optimale vægt, nemlig ved at prøve sig frem.
    Du får brug for en kompressor eller en elektrisk slagskruetrækker.

    Links:
    Guide: Fjerne ring/skive ved variator
    Guide: Skifte rullerne i variator
    - Thansen - ruller i variator
    Værktøj - slagskruetrækker
Dyse, gasnål og blandingsskrue
  • Dysen er standard #85 hvilket er passende når man ikke kommer over ~50km/t samt med de øvrige begrænsninger i scooteren. Når man har fjernet skiven ved variator, og derved kan scootern køre hurtigere, har den også brug for mere benzin. En størrelse #94 passer glimrende. En sådan dyse kan købes hos bla. Thansen.
    Gasnålen har nogle indstillingsmuligheder med en lille clipse. Det er som regel 3 eller 5 riller i nålen, der giver mulighed for at justerer den rigtige luft/benzinblandings forhold.
    Blandingsskruen er typisk indstillet forkert, dette kan man med lethed selv gøre via en enkelt skrue. Jo længere den bliver skruet ud jo federe blanding. 2,5 - 3 omgange plejer at virke bedst.

    Links:
    Guide: Skifte dyse på Giantco Sprint
    - Thansen - dyser
    Guide: Justere gasnålen
    Billede af blandingsskruen






Opdater gerne denne tråd med nyttigt Giantco Sprint information Grin
Svar
#64
Så har jeg fået fiflet lidt med min Venus, og vil prøve at give mine erfaringer videre.

Først og fremmest skal det siges, at det er lidt af et mas at komme ordentligt til motoren.
Bagagerummet under sædet sidder i spænd under skjoldene hele vejen rundt,
og der sidder ligeledes en skrue på ydersiden af skjoldet ved fodpladen.
Dette skjold skal også pilles af, for at man kan komme ordentligt til.
Det kan lade sig gøre, men vær forsigtig, plastik er ikke just verdens mest holdbare materiale. :P

Tændrøret er noget discount halløj som standard, så det er blevet skiftet ud til et ordentligt.

Dysen er som standard en 85'er, den er blevet skiftet ud med en 94'er.

Jeg har filet studsen i låget til gasspjældet ned, så den er plan med selve låget,
og nålen er sat i det nederste hak. (Der er kun 3 hakker i nålen)

I kassen til luftfilteret sidder der en "studs", der gør hullet mindre.
Studsen er lige til at tage af, og det er selvfølgelig gjort.

Rullerne er som standard 7,5g. De er skiftet til 5,0g.
Det kan måske lyde som lidt lavt; men skal lige siges, at jeg er en "voksen" mand på 1,88m. og 120kg.

CPI'en har jeg ikke rørt ved, eller udskiftet, da jeg er af den overbevisning, at den er der for at "passe på" motoren.

Og hvad er så resultatet?
Jo; jeg har et pænt og jævnt optræk til ca. 65km/t ud af lige vej, og en fart på 45-50 km/t op ad bakke/ i kraftig modvind.

Jeg må sige, at jeg er meget tilfreds med resultatet. Målet var ikke en "fartmaskine",
men en scooter der kan følge med traffikken og kører jævnt og roligt. Og det er det jeg har fået.

Jeg skal også lige huske at takke alle dem, der har lavet de gode guides her på siden.
De er guld værd, når en mekanik-idiot, som jeg, skal igang med at skrue og pille! Griner
Retro er livet!:scooter:
Svar
#65
Hørlyck Skrev:Så har jeg fået fiflet lidt med min Venus, og vil prøve at give mine erfaringer videre.

Først og fremmest skal det siges, at det er lidt af et mas at komme ordentligt til motoren.
Bagagerummet under sædet sidder i spænd under skjoldene hele vejen rundt,
og der sidder ligeledes en skrue på ydersiden af skjoldet ved fodpladen.
Dette skjold skal også pilles af, for at man kan komme ordentligt til.
Det kan lade sig gøre, men vær forsigtig, plastik er ikke just verdens mest holdbare materiale. :P

Tændrøret er noget discount halløj som standard, så det er blevet skiftet ud til et ordentligt.

Dysen er som standard en 85'er, den er blevet skiftet ud med en 94'er.

Jeg har filet studsen i låget til gasspjældet ned, så den er plan med selve låget,
og nålen er sat i det nederste hak. (Der er kun 3 hakker i nålen)

I kassen til luftfilteret sidder der en "studs", der gør hullet mindre.
Studsen er lige til at tage af, og det er selvfølgelig gjort.

Rullerne er som standard 7,5g. De er skiftet til 5,0g.
Det kan måske lyde som lidt lavt; men skal lige siges, at jeg er en "voksen" mand på 1,88m. og 120kg.

CPI'en har jeg ikke rørt ved, eller udskiftet, da jeg er af den overbevisning, at den er der for at "passe på" motoren.

Og hvad er så resultatet?
Jo; jeg har et pænt og jævnt optræk til ca. 65km/t ud af lige vej, og en fart på 45-50 km/t op ad bakke/ i kraftig modvind.

Jeg må sige, at jeg er meget tilfreds med resultatet. Målet var ikke en "fartmaskine",
men en scooter der kan følge med traffikken og kører jævnt og roligt. Og det er det jeg har fået.

Jeg skal også lige huske at takke alle dem, der har lavet de gode guides her på siden.
De er guld værd, når en mekanik-idiot, som jeg, skal igang med at skrue og pille! Griner

Rigtig flot Hørlyck!
Er sikker på at der er nogen derude der godt kan bruge dit indlæg her.
Smider det lige ind under Giantco tråden, selvom det er en Venus.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
Det er bare fjong :P
Retro er livet!:scooter:
Svar
#67
Hej Alle..

Jeg har også erhvervet mig en Giantco Sprint 45, men jeg har lidt problemer med at få den til at trække/køre ordentligt..

Jeg har prøvet at fjerne skiven i vario - der kører den nogenlunde bare den ikke ser en bakke

Så har jeg skiftet til 5g ruller hvilket heller ikke er den store succes. går ikke mere end 45 km/t på speedo. ned ad bakke 50 km/t
I den forbindelse har jeg også prøvet at flytte nålen et hak op. og justeret blandingsskruen 2,5 og 3 omgange ud..

Den kører bare ikke godt.. Græder

Nu overvejer jeg MEGET kraftigt at skifte til std ruller og så bare leve med dårligt træk Ked af det

Men inden jeg skifter ruller tilbage er der nogen der har flere forslag?

på forhånd tak!
Svar
#68
Kabelfyr Skrev:Hej Alle..

Jeg har også erhvervet mig en Giantco Sprint 45, men jeg har lidt problemer med at få den til at trække/køre ordentligt..

Jeg har prøvet at fjerne skiven i vario - der kører den nogenlunde bare den ikke ser en bakke

Så har jeg skiftet til 5g ruller hvilket heller ikke er den store succes. går ikke mere end 45 km/t på speedo. ned ad bakke 50 km/t
I den forbindelse har jeg også prøvet at flytte nålen et hak op. og justeret blandingsskruen 2,5 og 3 omgange ud..

Den kører bare ikke godt.. Græder

Nu overvejer jeg MEGET kraftigt at skifte til std ruller og så bare leve med dårligt træk Ked af det

Men inden jeg skifter ruller tilbage er der nogen der har flere forslag?

på forhånd tak!

Har du prøvet med andre ruller end 5g.?
Det kan være at det er en anden vægt, der passer præcis til dig og din scooter!

Husk også at sætte større dyse i, når du har pillet ved rullerne og fjernet ringen!
Retro er livet!:scooter:
Svar
#69
Kender en der ligger inde med samtlige papirer over giantco, billeder samt vejledning i at splitte motoren fuldstændigt ad. Men han har ikke adgang til siden.. skal siges det er papirer fra importør.
Ville lige nævne det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
Nej jeg har ikke prøvet andre ruller da alle herinde anbefaler 5 grams, men det med større dyse kunne godt give mening fordi det er ligesom om den ikke får benz nok?

Har du erfaring med dyser? hvilken str. bruger du?
Svar
#71
Kabelfyr Skrev:Nej jeg har ikke prøvet andre ruller da alle herinde anbefaler 5 grams, men det med større dyse kunne godt give mening fordi det er ligesom om den ikke får benz nok?

Har du erfaring med dyser? hvilken str. bruger du?

Hejsa, prøv at se her under dyser:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=3204
Svar
#72
Kabelfyr Skrev:Nej jeg har ikke prøvet andre ruller da alle herinde anbefaler 5 grams, men det med større dyse kunne godt give mening fordi det er ligesom om den ikke får benz nok?

Har du erfaring med dyser? hvilken str. bruger du?

Bare kig lidt længere oppe på siden, så kan du se, hvad jeg har gjort.

Husk at du kan bruge dyser der passer til Puch Maxi P+K med Firk. Karburator.
Retro er livet!:scooter:
Svar


Forum spring: