Søg Garagen Hej Gæst! Register

Si'en er kommet under behandling
#1
Og det fordi den har irreteret mig længe, ved bare at stå der og glo, ude i det gamle hønsehus Smil.

Årsagen til stilstanden er at den sidste gang jeg kørte på den, kun kunne køre omkring 200 meter af gangen, så satte den ud. Det lød som en varmesætning hver gang, men har så idag konstateret at det ikke er årsagen, for både stempel, ringe og cylinder ser fine og normale ud. Jeg kører så ikke med det originale topstykke til SI'en (det er 4kantet), men et fra en Ciao. Ved ikke om det er det, der driller.

Tilgengæld var alt søbet ind i benzin, og der lå en lille sø i bunden af krumtappen. Den var utæt både i bunden og i toppen og det fatter jeg ikke, da jeg altid er omhyggelig når der skal pakninger på plus tilspændingen af de 3 møtrikker der holder det hele på plads.

Nogen der har et bud på hvad den ballade kan skyldes (at den sætter ud). Jeg har tjekket afstand på platinerne og om de er slidte, men der er ikke noget at se på dem, og afstanden er som den skal være. Og den får jo masser af benzin Smil.

Desuden er der allerede rust at se på den igen, trods den blev malet hos en autolakør. Og malingen er skallet støddæmperne Ked af det

Lidt billeder:
[Image: 100_0701_big_thumb.JPG]

[Image: 100_0703_big_thumb.JPG]

[Image: 100_0700_big_thumb.JPG]

[Image: 100_0697_big_thumb.JPG]
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nå, fandt så ud af efter et nærmere tjek af stempel og cylinder at den ene ring i stemplet var knækket. Det er en ring med 2 øjer i, så den må være halvgammel Smil Der er også fine ridser i både stempel og cylinder. Tror jeg skal ha' den store pengepung frem, og investere i ny cylinder/stempel og evt. en karburator. Pris lige omkring 1.000 kr, for begge dele.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Weeee Grin !!!!

altså at du fandt fejlen
Ejer: Aprilia Rally
Har haft: PGO HOT 50, CPI popcorn, PGO Zip, Yamaha FS1,
Suzuki DM50, Sym DD50
Svar
#4
(09-06-2011, 15:37)Mickger Skrev: Weeee Grin !!!!

altså at du fandt fejlen

Der kan desværre være andre årsager til, at den opførte sig som den gjorde. Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
De flade sorte låseringe med to huller til at sætte en låseringstang i kan ikke bruges ved stempelringe, det lærte jeg på den helt dyre måde. Jeg syntes dengang at de var smartere og lettere at montere, men det kostede 3 cylindre og stempler før jeg forstod min fejltagelse.
De knækker simpelthen og pløjer stempel og cylinder op, så du er faktisk sluppet billigt her.
Da jeg gik over til G ringe ødelagde jeg ikke flere sæt.
Du kan enten få honet cylinderen eller få den boret et nummer op, det er noget billigere end at købe helt nyt vil jeg tro.
I 1999 da jeg fik lavet en kostede en udboring + honing 180kr ved Brun Larsen i Odense.
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(10-06-2011, 11:46)Gamle Chilli Skrev: De flade sorte låseringe med to huller til at sætte en låseringstang i kan ikke bruges ved stempelringe, det lærte jeg på den helt dyre måde. Jeg syntes dengang at de var smartere og lettere at montere, men det kostede 3 cylindre og stempler før jeg forstod min fejltagelse.
De knækker simpelthen og pløjer stempel og cylinder op, så du er faktisk sluppet billigt her.
Da jeg gik over til G ringe ødelagde jeg ikke flere sæt.
Du kan enten få honet cylinderen eller få den boret et nummer op, det er noget billigere end at købe helt nyt vil jeg tro.
I 1999 da jeg fik lavet en kostede en udboring + honing 180kr ved Brun Larsen i Odense.

Det er ikke den slags låseringe der sad i, som du tænker på, tror jeg Smil.

Dem her? http://www.scooterland.dk/shop/gfx/produ...2.0120.jpg Den der sad i mit stempel, er med lukkede øjer.

Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Det har vist sig mere end almindeligt svært, at få fat i en original cylinder til SI'en. Reinhardt har dem ikke mere, og det skyldes nok at der er et fima der har overtaget flere scootermodellers import (PG Danmark)??

Jeg kan ikke bruge den fra Thansen, da stemplet er med 12mm pind til stemplet, hvor min er med 10mm.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Ja, du har ret. Jeg kendte ikke den type du viser.

Det var denne her type jeg brugte, bare til indvendig naturligvis.
[Image: laasering_std_profil.gif]
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
#9
Jeg har to nye uoriginale stempler liggende.
De er indkøbt til en Bravo, men jeg går ud fra at de alle er ens.
1 stk 38,4
1 stk. 39,0

Kan du ikke lide ideen om at bore cylinderen op?
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(11-06-2011, 03:14)Gamle Chilli Skrev: Jeg har to nye uoriginale stempler liggende.
De er indkøbt til en Bravo, men jeg går ud fra at de alle er ens.
1 stk 38,4
1 stk. 39,0

Kan du ikke lide ideen om at bore cylinderen op?

Nej til ide'en at bore op (hone). Den skal køre med det originale sæt (38,4), så heller ikke uoriginale dele kan desværre bruges.

Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Hvor kommer du frem til at en komplet cylinder koster 1000,-?

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2135&v=l&mID=1950
198,- for cylinderen. Det må søreme være et dyrt topstykke/ stempel i så fald? Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#12
(11-06-2011, 11:51)Fjdriver Skrev: Hvor kommer du frem til at en komplet cylinder koster 1000,-?

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2135&v=l&mID=1950
198,- for cylinderen. Det må søreme være et dyrt topstykke/ stempel i så fald? Grin

Dem i linket er ikke originale. Gider som sagt, ikke køre med uoriginalt på den.

Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: