Svar: 10
Tråde: 1
Tilmeldt: Aug 2006
Hej
Nu har jeg skamtunet min gamle dr.big. og den kom faktisk til at køre rigtig godt.
1. skiven til variatoren skal naturligvis væk.
2. udvid membran'en så de åbner 6.72 mm istedet for 2mm.
3. 47mm cylinder
4. et topstykke fra en t-rex (meget mindre kompressions kammer.
5. frisk tændrør og tændrør's hætte
6, plumpen i udstødning fjernes, men du skal ikke købe en tun udstødning
det er ikke andet en gejl. og en bøn om at blive nakket af politiet.
7. spænd hjelmen og hold fast
Med venlig hilsen
Jakob Gjesing
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
jakob23 Skrev:Hej
Nu har jeg skamtunet min gamle dr.big. og den kom faktisk til at køre rigtig godt.
1. skiven til variatoren skal naturligvis væk.
2. udvid membran'en så de åbner 6.72 mm istedet for 2mm.
3. 47mm cylinder
4. et topstykke fra en t-rex (meget mindre kompressions kammer.
5. frisk tændrør og tændrør's hætte
6, plumpen i udstødning fjernes, men du skal ikke købe en tun udstødning
det er ikke andet en gejl. og en bøn om at blive nakket af politiet.
7. spænd hjelmen og hold fast
Med venlig hilsen
Jakob Gjesing
Og efter denne tunvejledning, så kommer 10.000 kr. spørgsmålet: Hvor hurtigt, er "rigtig godt".
Og så lige en ting eller 2
, nemlig det med plump i udstødningen. Det er der så vidt jeg ved, ikke noget a'. Der er kun blindrør på udstødningen på den model. Sidenhen er der kommet lidt mere på, iform af en "kat".
På min 2001'er er der kun blindrør på, og det blev så lukket med en svejsning.
Og der følger jo et topstykke med til de fleste kit, så er det ikke nødvendigt med et fra en T:Rex, vil jeg mene.
Svar: 291
Tråde: 8
Tilmeldt: Dec 2006
Svar: 10
Tråde: 1
Tilmeldt: Aug 2006
Hej
min køre ca 90.km/t (og det er ikke målt efter pgo'ens speedometer)
med hensyn til udstødningen så køre min med den billigste af alle en std. tecnicgas fra tis. hansen og der sidder en lille plumb oppe i forrøret.
og et t-rex topstykke har et markant mindre kompressions kammer så der kommer meget mere knald på.
håber det var svar nok på dine spørgsmål
Mvh
jakob gjesing
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
jakob23 Skrev:Hej
min køre ca 90.km/t (og det er ikke målt efter pgo'ens speedometer)
med hensyn til udstødningen så køre min med den billigste af alle en std. tecnicgas fra tis. hansen og der sidder en lille plumb oppe i forrøret.
håber det var svar nok på dine spørgsmål
Mvh
jakob gjesing
Jo tak
.
Svar: 291
Tråde: 8
Tilmeldt: Dec 2006
Men alle PGO'er har samme motor har jeg da hørt?
Giantco
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Faxer-Fox Skrev:Men alle PGO'er har samme motor har jeg da hørt?
Og det har de så ikke. Comet, Bubu og måske også Ligero? har en anden motor på.
Svar: 291
Tråde: 8
Tilmeldt: Dec 2006
Ok, en forhandler i Demstrup sagde bare at man får den samme motor, lige meget hvilken man købte, men det kan jo saktens være forkert. :P :lo:
Giantco
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Faxer-Fox Skrev:Ok, en forhandler i Demstrup sagde bare at man får den samme motor, lige meget hvilken man købte, men det kan jo saktens være forkert. :P :lo:
Og det er det også. For Big'ens motor, kan ikke sidde i stellet på de 3 nævnte modeller.
Svar: 291
Tråde: 8
Tilmeldt: Dec 2006
Hehe, ok.
Den er måske Big?
Men vi skrives en anden dag, jeg smutter til køjs, har en skoledag foran mig imorgen :P
Hygg jer Gutter
Giantco
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
jakob23 Skrev:Hej
Nu har jeg skamtunet min gamle dr.big. og den kom faktisk til at køre rigtig godt.
1. skiven til variatoren skal naturligvis væk.
2. udvid membran'en så de åbner 6.72 mm istedet for 2mm.
3. 47mm cylinder
4. et topstykke fra en t-rex (meget mindre kompressions kammer.
5. frisk tændrør og tændrør's hætte
6, plumpen i udstødning fjernes, men du skal ikke købe en tun udstødning
det er ikke andet en gejl. og en bøn om at blive nakket af politiet.
7. spænd hjelmen og hold fast
Med venlig hilsen
Jakob Gjesing
Og uanset hvilken motor der er tale om, varm den godt op inden du kører med mange omdrejninger, og lad være med at kør med gassen i bund hele tiden, det er der simpelhen ingen motor der kan holde til.
Min PGO har kørt ca 15.000 km med en sportscylinder, jeg kører 60-65 km/t som marchfart, da jeg skiftede nålelejet for en sikkerheds skyld ved 14.000 km, kunne man ikke se nævneværdig slid på cylinder og stempel, og motoren lyder som ny.
Ja ja Jps jeg ved godt det ikke er mange km i forhold til dig
cooter:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.