Søg Garagen Hej Gæst! Register

199cm høj og mangler tips til scooter 30 valg.
#1
Hej. Jeg kommer nu med et nok irriterende spørgsmål som de fleste nok har hørt før. Jeg har forsøgt at læse flere poster herinde men men kan stadig ikke helt finde ud af hvilke scootere som jeg skal prøve af før et køb. Jeg har simpelthen ikke tid til at gå til alle byens forhandlere og prøve mig frem.
Jeg vil gerne høre om der er nogle der har nogle gode bud på hvilke modeller der kunne passe til mig. Her er en liste over hvad modellerne gerne skulle passe til, så håber jeg at i vil hjælpe mig med et par bud.

199 cm høj mand på 130kg (Så en med god benplads som kan klare vægten)
30 scooter. Hvor jeg gerne vil fjerne begrænsningen og ikke andet.
Gerne en 4 takt men ikke et krav.
Budget der kan gå op på omkring 15.000kr men plads til afvigelser for den helt rigtige model.
Gerne en der er yderst pålidelig og stabil i drift.
Køre 16 km til arbejde og samme tur tilbage hver dag og der går ikke busser derud så derfor en jeg kan regne med vil starte både somme og vinter.
Gerne en hvor man ikke selv skal blande olie og benzin men hvor den selv kan blande det eller kun bruger benzin som en 4 takt hvist gør.
Gerne god plads under sæde til en hjælm.

Hvis i er trætte af denne slags spørgsmål så undskylder jeg. Jeg kunne ikke lige finde nogle forslag til en der er så høj og tung som mig og jeg ved simpelthen ikke så meget om scootere da jeg kun for nogle år tilbage havde gamle knallerter.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ved at Kymco Agility er temmelig stor og med god plads.
Men det bedste råd er at prøve dem efterhånden.

http://www.scoot.dk/index.php?main_page=...ducts_id=8
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#3
Der er da et par muligheder jeg vil anbefale.

Jeg ville nok kigge efter enten en Aprilia SR50 Factory eller muligvis en Gilera Runner, begge dele er pænt store maskiner, og er driftsikre sålænge man overholder service.

Skulle jeg selv vælge en af dem så blev det en SR50 Factory pga motoren med direkte indsprøjtning, samt deres benzinøkonomi.

Og så er det jo ikke en grim maskine:
[Image: 2009+Aprilia+SR50R+Factory+white.jpg]
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Aprilia SR50 koster ca 22.000 fra ny.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#5
Jeg tror måske man skal sætte mindre ruller i, hvis man er tung. Selvom jeg kun vejer 95 synes jeg min zip 4t trækker dårligt op ad bakker. Men mon ikke det bare er et spørgsmål om at finde de rigtige ruller, og så er det ikke så vigtigt, hvilken model det er når ringen er pillet af?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(21-05-2011, 17:58)kinamanden Skrev: Aprilia SR50 koster ca 22.000 fra ny.

De kan jo findes brugt til omkring 12 i pæn stand med lav kilometer stand Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Jeg aner desværre ingenting om hvad ruller er. Ja jeg er helt uden viden om alt det her da jeg jo kun har prøvet gamle knallerter som puck maxi og siden haft bil. Jeg ser nu på den Aprilla SR50 factory som godt nok er lidt pebret i prisen. Om lidt vil jeg så gå ind og se på agility og runner. Endtil videre er jeg meget glad for jeres svar og takker mange gange for de gode indput som jeg har fået.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#8
(21-05-2011, 18:23)DarkSide Skrev: De kan jo findes brugt til omkring 12 i pæn stand med lav kilometer stand Smil

Har prøvet at finde en brugt for at se prisen men kunne ikke finde den nogen steder.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#9
Her er en til 15.000 http://www.scootergalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1057788
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(21-05-2011, 19:40)DarkSide Skrev: Her er en til 15.000 http://www.scootergalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1057788

Tak for tippet DarkSide men sjælland er lidt langt væk fra Århus og med bropenge og alt så er det ikke der jeg vil køre hen for at se på sådan en. Jeg vil dog bruge sitet til at lede efter andre i Jylland så mange tak.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#11
(21-05-2011, 20:05)barneyfilm Skrev: Tak for tippet DarkSide men sjælland er lidt langt væk fra Århus og med bropenge og alt så er det ikke der jeg vil køre hen for at se på sådan en. Jeg vil dog bruge sitet til at lede efter andre i Jylland så mange tak.

Min fejl, fik ikke lige kigget hvor den var i landet.

Men det er virkelig en lækker maskine, godt nok en 2takt, men stadigt med 45-50km/l pr liter benzin.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#12
(21-05-2011, 20:11)DarkSide Skrev: Min fejl, fik ikke lige kigget hvor den var i landet.

Men det er virkelig en lækker maskine, godt nok en 2takt, men stadigt med 45-50km/l pr liter benzin.

Ja det ser ud til at være en super maskine. Jeg kunne godt tænke mig at købe den ny men jeg tror bare ikke jeg kan skaffe de penge da det alligevel er ret mange penge at punge ud med. Så må se om jeg kan finde den brugt eller skaffe pengene hvis det bliver den.
Men tror nu også godt at det kunne blive en af de andre på listen som nu tæller,
Gilera Runner, Aprilia SR50 Factory, Kymco Agility, Kymco super 8 og Piaggio NRG.
Jeg ser stadig på hvordan de ser ud på papiret for så at gå ned og prøvekøre dem.
Hvis det ikke bliver en SR50 Factory hvilken en ville i så invistere i hvis I skulle ud at købe en af de nævnte modeller med de samme ønsker som jeg har til sådan en scooter?
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar


Forum spring: