Søg Garagen Hej Gæst! Register

199cm høj og mangler tips til scooter 30 valg.
#13
Jeg kan kun udtale mig om SR50 Factory, Gilera Runner, samt Piaggio NRG.

De har alle 3 det til fælles at de kører med Hiper2 motoren fra Piaggio, en af de mere solide på markedet, men Kymco'erne skulle også være rigtig fine maskiner, og stadigt være til at betale, det handler lidt om hvad man mest er til.

Jeg ejer selv 2 af de ældre Aprilia SR50'ere, den ene dog i Ditech udgave med direkte indsprøjtning, selvom jeg har ejet en del maskiner, så går jeg altid tilbage til mine SR50'ere Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Over 45 i sko, så giver Kymcoer "tilvænningsproblemer" Blink med øjet . Jps prøvesad idag på markedet et par Peugeoter, og Neoser, der både havde knæplads ved styret, og fodplads. Og han har ikke fået bukket for lidt om til fødder Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
(21-05-2011, 21:25)kragen Skrev: Over 45 i sko, så giver Kymcoer "tilvænningsproblemer" Blink med øjet . Jps prøvesad idag på markedet et par Peugeoter, og Neoser, der både havde knæplads ved styret, og fodplads. Og han har ikke fået bukket for lidt om til fødder Griner

Jeg bruger så en 47 i sko øv øv ;-)
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#16
Du siger du ikke har tid til at kigge ved alle forhandlere, men prøv da at tage over til en forhandler (Jeg kan anbefale Århus-Scooter og Speedline (dog er speedline i skanderborg, men efter min mening er de bedst Blink med øjet )-

Personligt har jeg en Peugeot Speedfight 3, og den er dejlig stor med massere af ben plads.

Men det bedste vil altid være at tage ind til en forhandler og prøve sidde scooterne. Både Århus Scooter og speedline har massere af scootere til at stå, og de har begge massere af tid til at snakke.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#17
(22-05-2011, 19:40)Jes P Skrev: Du siger du ikke har tid til at kigge ved alle forhandlere, men prøv da at tage over til en forhandler (Jeg kan anbefale Århus-Scooter og Speedline (dog er speedline i skanderborg, men efter min mening er de bedst Blink med øjet )-

Personligt har jeg en Peugeot Speedfight 3, og den er dejlig stor med massere af ben plads.

Men det bedste vil altid være at tage ind til en forhandler og prøve sidde scooterne. Både Århus Scooter og speedline har massere af scootere til at stå, og de har begge massere af tid til at snakke.

Godt tip, jeg kan også kun anbefale speedline, de er top professionelle og rare at have med at gøre.... og ja, meget kan man på nettet, men man kan altså ikke se om man sidder godt på en scooter før man har prøvet at sætte sig på den Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Hej. Jeg var ude til noget familie fødselsdag igår og der viste det sig at min fætter har en pgo gmax som han gerne vil sælge. Da det ser ud til at være en god handel så gik jeg ind og kiggede lidt på nettet og det ser ud til at det eneste der sådan set er som folk ikke kan li ved den er at der er en tank i vejen mellem benene så der ikke er plads til en indkøbspose eller andet. Samt at sædet ikke er det bedste. Han er selv er høj person og siger at der er god plads på den. Da jeg har hørt at pgo er et udemærket mærke så tænker jeg på at købe den selvom den ikke lige er en af de andre modeller som I har været så venlige at hjælpe mig med at finde. Det er måske ikke ønske maskinen men da den er ca 4½ år gammel og kun har kørt 1500.km samt stået under tag og været godt passet på så vil den pris han nævnte som 7-8000kr jo for mig at se være en billig pris fon en scooter der er som næsten ny. Så kan jeg have den et stykke tid og spare op til en helt ny scooter af de modeller som vi herinde er kommet frem til. Hvad vil i mene, lyder det ikke fornuftigt nok ?
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#19
(23-05-2011, 15:33)barneyfilm Skrev: Hej. Jeg var ude til noget familie fødselsdag igår og der viste det sig at min fætter har en pgo gmax som han gerne vil sælge. Da det ser ud til at være en god handel så gik jeg ind og kiggede lidt på nettet og det ser ud til at det eneste der sådan set er som folk ikke kan li ved den er at der er en tank i vejen mellem benene så der ikke er plads til en indkøbspose eller andet. Samt at sædet ikke er det bedste. Han er selv er høj person og siger at der er god plads på den. Da jeg har hørt at pgo er et udemærket mærke så tænker jeg på at købe den selvom den ikke lige er en af de andre modeller som I har været så venlige at hjælpe mig med at finde. Det er måske ikke ønske maskinen men da den er ca 4½ år gammel og kun har kørt 1500.km samt stået under tag og været godt passet på så vil den pris han nævnte som 7-8000kr jo for mig at se være en billig pris fon en scooter der er som næsten ny. Så kan jeg have den et stykke tid og spare op til en helt ny scooter af de modeller som vi herinde er kommet frem til. Hvad vil i mene, lyder det ikke fornuftigt nok ?

Har hørt at en gmax har et træls og hårdt sæde.
Det med tanken i midten er altså ikke et problem, der er muligvis en hank til en pose over tanken Smil
Alternativet er jo en topboks.
Men en tank i midten betyder at du meget nemmere kan smide scooteren rundt i svingene.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#20
Ups glemte at sige at jeg også stadig overvejer en kymco Agility men da den fra ny koster 10.000kr og pgo gmax 16.000kr så tænkte jeg at der var gmax måske en lidt bedre maskine. Det kan jo godt være at jeg tager fejl der så har stadig ikke bestemt mig for hvilken af de to det måske bliver. Da den gmax ikke er brugt meget er den jo sikkert ligeså holdbar som en ny agility og holdbar, pålidelig og stabil er det største krav da den skal bruget til at køre på arbejde tidlig morgen hvor busserne ikke køre ud samt at den skal køre ca 900km hver måned.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#21
(23-05-2011, 15:43)Jes P Skrev: Har hørt at en gmax har et træls og hårdt sæde.
Det med tanken i midten er altså ikke et problem, der er muligvis en hank til en pose over tanken Smil
Alternativet er jo en topboks.
Men en tank i midten betyder at du meget nemmere kan smide scooteren rundt i svingene.

Ja det med sædet er der men Jeg regner ikke med at det kan være helt så galt for så dumme er designerne vel heller ikke at lave det helt ubrugeligt. Nej den tank i midten kunne jeg leve med. At en tank mellem benene skulle gøre svingene lettere havde jeg ikke lige forestillet mig, men hvis du siger det så må der være noget om det. Jeg er bange for at jeg ikke kan få topboks på en scooter da den skal stå låst inde i mit kælderrum i boligblokken og der er ikke mere plads end at en scooter lige kan være der uden topboks og mener at ha set at de topboks tit stikker lidt længere bagud, men det kan også bare være mig der ser syner.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg ved ikke, hvordan du har det med økonomien. Med 900 km pr. måned, kan man godt mærke forskel på, om det er en totakter, der kører 25 på literen, eller en "skiveløs" firtakter, der kører 50+ på literen, eller ca. 40, med skiven i.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#23
(23-05-2011, 17:16)kragen Skrev: Jeg ved ikke, hvordan du har det med økonomien. Med 900 km pr. måned, kan man godt mærke forskel på, om det er en totakter, der kører 25 på literen, eller en "skiveløs" firtakter, der kører 50+ på literen, eller ca. 40, med skiven i.

At spare penge er altid godt :-) og 50+ kommer jeg nok aldrig til at se med mine ca 130kg. Jeg har bil nu som jeg tidligere havde brug for men nu har jeg ikke brug for bil men kan nøjes med en scooter til at komme på arbejde. Derfor ville jeg også skifte til en scooter fordi jeg med alt indregnet kan spare ca 1100kr om måneden på at køre scooter. Det blev udregnet med 25km pr. Liter. Men at en 4 takt så kan spare yderligere 100kr om måneden er ikke af den helt store betydning men selvfølgelig skader det ikke. Jeg hælder egentlig også mest til 4 takt både pga. Mere lydsvag samt bedre økonomi. Så den pgo gmax jeg fik tilbudt næsten ny til en god pris af ca 7500kr ligger tæt på en Ny Kymco Agility eller måske en næsten ny Agility. Jeg har bare ikke bestemt mig for om brugt næsten ny agility er værd at købe holdt op mod helt ny agility. Ligeledes har jeg ikke helt fundet ud af om den Pgo gmax er det værd når nu jeg for 2500kr kan få en helt ny 4 takt maskine. Så jeg ved ikke om de to valg ligger så tæt at det bliver bestemt på hvordan det føles at sidde på dem eller om en helt ny 4 takt agility bare lige ligger den smule foran at det er et bedre køb. Tror næsten det bliver Agility.
Touring = Himmelbjerget, Speedline/Mc prøvetur, Pandekagehuset 2011, Sletterhage Fyr.
Søndagsture med Flemmingo og mtk = Mange.
Kymco Agility = 3000km
P.s. Husk at bruge chatten.
Svar
#24
Du skal bare vide, at hvis du på et tidspunkt bliver lidt træt af modvind og bakker, eller vil køre mere, end de 55 en afdroslet firtakter kan klare (glat gliderør i varioen), så er det en totakter, du skal have. De 130 kg, kan Agilityen godt klare. Jeg er kun på ca. 110 kg, men over de 130, når jeg har tasker og boks på. Det gør ikke den store forskel, men med f.eks. 80ccm, som den oprindelig er bygget til, bliver det en helt anden sag Flov . Bremserne får du heller ikke problemer med, da der sidder to cylindre på forbremsen. Og lyset, en 35/35w halogen, som kan erstattes med en 40/45, bliver heller ikke meget bedre. Generatoren kan endda trække både nærlyset og fjernlyset på en gang, når du holder "overhalingsknappen" inde.

Men tjek lige, om du kan finde dig til rette med, at dine fødder skal stritte lidt ud. Jeg vænnede mig hurtigt til det, men det er ikke alle, der gør det. Hvis du vælger en Agility, så sørg for, at det er modellen, med delt sæde, der kan vippes op, til ryglæn. Agilityen findes nemlig i flere udgaver, og nogle uden det delte sæde. Bortset fra sædet, farverne og andre forblinklys, er de alle identiske. Hvis du ikke kan have en topboks, af den slags fra GIVI, der hurtigt kan "kliposes" af, så passer rørene til bagagebæreren til Ortliebs cykeltasker, der kan klipses af og på. Har du plads til en topboks, vil du desuden have plads til en sportstaske på 30 cm mellem topboks og ryglæn Blink med øjet . Jeg kan også på varmeste anbefale den originale vindskærm til Agilityen. Den koster godt nok ca. 800 kr, men er pengene værd - og giver endda lidt på toppen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: