Søg Garagen Hej Gæst! Register

Loven er vedtaget
#13
(18-05-2011, 23:10)Super 8 Skrev: Hvor står, at bilkørekort giver adgang til andet end 50cc?

Ingen steder, det var mit forslag til en ændret lov istedet for det de nu har kreeret

Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(18-05-2011, 22:13)Fjdriver Skrev: Atter engang en gang makværk. Lappeløsninger ser jeg det som. Hvorfor ikke feje alt af bordet og starte forfra?
Læste flere steder at et ord!!! erstattes med et andet. Er det derved en ny lov???
At kalde en spade for en skovspade eller stikspade ændrer da ikke ved det faktum
at det stadig er en spade.

Ser kun lidt nyt i det bras de kalder en ny lov.
Hvorfor søren kaster de da ikke blikket mod vores naboer i syd og kopierer deres love for 2 hjulere? Kan Tyskerne burde vi sgi også kunne. Det er sgu da kun fordi det er ulovligt at de unge idag kører så ulovligt som mange gør.
Havde de samme muligheder som sydpå er jeg næsten overbevist om at vi ville få bedre kommende billister på vejene mht 2 hjulerne.

Så væk med 30`knallerter. Op til 18 år kan man køre på 45`.Straffen for at køre ulovlig der, skal sidestilles med at alm forseelser.
Har du min. bilkørekort må du køre max 125cc mc.
Alle nye mcister må max køre på en 34hk maskine de første 2 år, derefter en køreprøve på en stor maskine hvorefter man må vælge frit fra alle hylder.

Når man erstatter ord i en eksisterende lov, er det en ny lov Blink med øjet , og erstatter man ordene i en lov, betyder det ofte, at man skal rette ord i andre love, der ikke umiddelbart synes, at have noget med den oprindelige ændring og lov, at gøre. Det kan give nogel absurde tilstande, hvis de berørte lovtekster ikke findes, og bliver rettet. Og retter man så i andre lovtekster, kan man risikere, at denne rettelse strider mod den almindelige retspleje, og den oprindelige "lille" ændring i den første lov, derfor ikke kan opretholdes, og man derfor enten må ændre den oprindelige rettelse, eller lave nogle "fiksfakserier", for at få kabalen, til at gå op.

Jeg har f.eks. et problem med, at man agter at udsætte retten til erhvervelse af kørekort til f.eks. bil i op til to år, som en ny sanktion, over for knallertkørere. Selve sanktionen, som i sig selv kan give mening, blev muliggjort ved, at man ændrede ordet knallertbevis til knallertkørekort, hvilket også giver almindelige "klippesanktioner". For at kunne ændre det ord, blev man nødtvungent, og stik mod tidligere forslag om, at sænke hastigheden på lille knallert til 25 km/t, så den kom i overensstemmelse med resten af EU, nødt til, at bibeholde de 30 km/t, der så gør lille knallert til et motorkøretøj, der kræver kørekort (grænsen i EU, er nemlig 25 km/t, for ikke at komme i den kategori). Problemet ligger nu i, at man stik mod gængs retspleje, ønsker, at kunne udsætte selve "strafafsoningen" i op til flere år efter, at der er blevet afsagt dom. Det har hidtil kun været gældende, ved betingede domme - ikke ved ubetingede domme. En 15-årig kan således efter den nye lov, blive dømt til, ikke at kunne erhverve kørekort i op til to år, MEN straffen/udsættelsen træder først i kraft, tre år senere, når vedkommende fylder 18 år - det er uhørt, og strider efter min bedste overbevisning mod det almindelige gældende princip om, at en straf skal følge lige efter en domsafsigelse. Havde det været en betinget udsættelse af retten til at erhverve kørekort til f.eks. bil, havde det været helt i overensstemmelse med de principper, der gælder for alle andre.

"Sydpå", har man valgt, at følge EU's anbefalinger, vedrørende alder, og har bibeholdt kategorien knallert, som man har haft i mange år. Dvs. en 25'er, der kun kræver knallertbevis. Det kunne Danmark også have valgt ved, at ophæve den 30 km/t-"dispensation", vi som nok som de eneste, har opretholdt, og som justitsministeren tidlgere har annonceret, han ville ophæve - og som der var bred enighed om.

Folk herinde begyndte at jamre sig gevaldigt over, at hastigheden skulle sættes ned til 25, men jeg advarede allerede dengang om, at såfremt vi bibeholdt de 30, ville det medfør kategoriseringen i det tredje kørekortdirektiv, medføre, at 30'eren, senest 2013, ville blive en "mc", og dermed kræve kørekort, med de øgede sanktionsmuligheder, der ligger i det - herunder en udsættelse af retten til at erhverve andet kørekort, samt selvfølgelig alle de andre konfiskationsregler, der alene gælder knallertkørere. Altså blot en rævesaks mere, til at få udryddet knallerten. Af sparehensyn, og i tillid til forældres pengepung og dovenskab, gættede jeg også på, at vi måske fik en nedsættelse af aldrersgrænsen for lille knalert, men tvivlede på, at det ville blive gennemført. Det blev den så. Ikke kun af de årsager, jeg nævnte, men så sandelig også for, at få et "alibi" for, ikke at nedsætte aldersgrænsen til 16 år for 45'eren og 125'eren, som ellers anbefalet af EU. Officielt er aldersgrænsen for lille knallert alene nedsat fordi, flere unge skolesøgende i "udkantsområderne", skal have en transportmulighed til skolerne og sportsklubberne. Det har de fået med 30'eren, og de 15 år. Så er der jo ikke et presserende behov for, at give tilladelse til den meget farligere og hurtigere 45'er, der tilmed skal færdes ude blandt bilerne - vel?

AM-kørekortet til 45'eren, kommer de dog ikke uden om. EU har fastlagt, at der SKAL indføres en kørekortkategori til 45'ere, senest 2013. Så den lovændring, skal også lige klappes på plads. 16 år, og kort til neddroslet 125'er til 80 km/t, bliver ikke til noget herhjemme. Vi bibeholder 18 år til lille mc, med automatisk overgang til til stor mc efter 2 år. Men sanktionen, der også praktiseres i Tyskland, med, at man kan få sit mc-kørekort "nedgraderet", som straf, er nok noget, der vil vinde gehør i "salen". Det betyder, at hvis man kvajer sig på en stor mc, vil man kunne få sit kørekort "nedgraderet" til "lille mc", og dette "nedgraderet" til 45'er osv., indtil man igen har kørt "fejlfrit" i to år, hvorefter man igen kan generhverve "større" kørekort. Så har man nemlig også fat i nummer to på hadelisten, nemlig mc'erne (bilerne hader de også, men dem skal de - og vælgerne - jo selv bruge).

Så kære venner, vi går en grum tid i møde. Det skulle nemlig ikke undre mig, om ikke politiet får besked på, at finde hundefangernettene frem, og indlede et par små klapjagter på de tohjulede, kort tid efter, loven er trådt i kraft, så politikkerne kan vise, hvor gode, de har været, med den nye lov, og hvor nødvendig, den er Fortvivlet . Men husk, hvis du bliver snuppet, at det er politikkerne, der laver lovene, ikke politiet - de passer bare deres arbejde.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
Øhm? Så kort fortalt agter Danmark at undgå at indføre de "sjove" ting (f.eks. at 16-årige kunne erhverve til 45'er), men agter samtidigt at indføre de "hårde" ting, hvad angår straf og sanktioner?
Well isn't that just great? Fortvivlet

Der ser man en af grundene til at jeg tog et A-kort, så jeg "kun" er i den næstmest hadede gruppe (MC'er).

Det er efterhånden ret bøvlet at være knallertejer, synes jeg. Det mindste smule den kan køre for hurtigt, så hakker spætten på stedet, og lige lidt hjælper det på de spassere der ligger og kører 3 på en voldtunet, uforsikret, misligeholdt stak skrammel. Det rammer altid de forkerte, for dem man helst ville ramme er stadig pisse ligeglade.

*SUUUUK*
Svar
#16
kragen
Sikken en tekst. Godt skrevet men nedslående.

Ottesen
Havde du forventet andet end at de ville ramme knallertkøreren/ mcisten?
Havde lidt som kragen på fornemmelsen at laver de en sådan lov om, så ville den nok ikke stå for fornuft men derimod heksejagt på hadegrupperne (MC og knallert)

De er så forstokkede på Borgen at de ikke kan se ud over deres egen lille sure næse. Næhh vi skal de slemme knallerter til livs, koste hvad det vil. Sådan må de gammelmandspolitikere tænke.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#17
Ja, Fj, jeg ved ikke hvad jeg havde forventet, men man havde vel lov at have håbet om at de var blevet ramt af et pludseligt anfald af fornuft? Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(19-05-2011, 13:18)Fjdriver Skrev: kragen
Sikken en tekst. Godt skrevet men nedslående.

Ottesen
Havde du forventet andet end at de ville ramme knallertkøreren/ mcisten?
Havde lidt som kragen på fornemmelsen at laver de en sådan lov om, så ville den nok ikke stå for fornuft men derimod heksejagt på hadegrupperne (MC og knallert)

De er så forstokkede på Borgen at de ikke kan se ud over deres egen lille sure næse. Næhh vi skal de slemme knallerter til livs, koste hvad det vil. Sådan må de gammelmandspolitikere tænke.

Loven, er da strikket sammen på en måde, så målet bliver opfyldt - nemlig at få de motoriserede tohjulere afskaffet. Da man ikke kan forbyde dem, kan man jo altid gøre det så surt, at folk vælger, at afstå fra, at købe dem, eller lettere, at indrage dem. Altså lige bortset fra de knallerter, der skal bruges, som erstatning for de nedlagte offentlige transportmidler i randområderne. Far og mor kan jo godt se fornuften i, at poderne selv kan køre knallert i skole og til idræt, hvis alternativet er, at de skal starte bilen, og køre dem frem og tilbage - så er knallerten lige pludselig ikke så farlig mere, men et "fornuftigt" transportmiddel, som også de yngste kunne have godt af, at benytte. Sydpå, har helt ned til 12-årige, mulighed for, at få tilladelse til, at køre på knallert, dog kun 15 km/t, hvis de bor lidt afsides, men dog kun til og fra skole e.lign. Det skulle da ikke undre mig, at en sådan dispensationsordning også kunne luskes igennem herhjemme Fortvivlet . De små poder, må jo i forvejen gerne få hjælp op til 25 km/t på en elcykel, uden nogen brokker sig over "sikkerheden". Indtil videre, endda uden hjelm, som selvfølgelig kun bliver obligatorisk for børn. Cyklistforbundet vil nemlig ikke have et påbud for voksne, da hjelmen er grim, og ødelægger frisuren, og derfor vil få færre, til at køre på cykel Målløs . Det er da en argumentation, der vil noget.

Så de af jer, der er ved at spare op til en knallert, når i bliver 15, efter loven er trådt i kraft, skal lige huske, at der nok skal spares en ekstra tusindlap op til kørekort og førstehjælp Fræk .

Og hvem, tør lige foreslå samme "dobbeltbestrafning", bøde, konfiskation, og klip med udsættelse af retten til at erhverve kørekort til man er 20, for billister, der piller lidt og kører lidt for hurtigt Rullende øjne .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
Hvornår træder loven i kraft? Smil
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
#20
Sidder her og tænker at baggrunden er lidt lige som dengang for mange år siden da de forbød de store knallerter FORDI de kunne køre stærkt ulovlige.
Der skete det at de store sikre knallerter ikke måtte sælge, istedet var der de små Tjauw Grin og Maxi osv der måtte sælges. Alle som en kunne bringes op i samme fart som f.eks en Puch VS eller Kreidler men bremse! DET kunne de sgutte.
Havde en kammerat dengang hvis Maxi snildt rendte de 60km/t så...

Der er altså himmelvid forskel på en lille 80mm tromle og så en 120mm af samme slags men fattede de det? NIX

Samme idioti er de atter engang ude i nu efter min mening
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#21
Nå, men så kan man jo lige så godt sælge sin 45 scootere. Ked af det

Især da 16 årige som det ser ud til får lov til at køre på dem, så er der jo lømler på dem også, som Politiet skal forholde sig til.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(19-05-2011, 18:12)barden Skrev: Nå, men så kan man jo lige så godt sælge sin 45 scootere. Ked af det

Især da 16 årige som det ser ud til får lov til at køre på dem, så er der jo lømler på dem også, som Politiet skal forholde sig til.

Det bliver fortsat kun 18-årige, der må køre 45'ere. De 16-årige må flytte nord- eller sydpå, hvis de vil køre 45'ere.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#23
Skal lige forstå det her ret, Må jeg som er 17 år, som har kørekort til knallert 30. Må jeg så køre på en lovlig knallert 45, uden at jeg skal op til en ny køreprøve? Smil
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
#24
Citat:Folk herinde begyndte at jamre sig gevaldigt over, at hastigheden skulle sættes ned til 25, men jeg advarede allerede dengang om, at såfremt vi bibeholdt de 30, ville det medfør kategoriseringen i det tredje kørekortdirektiv, medføre, at 30'eren, senest 2013, ville blive en "mc", og dermed kræve kørekort
Er 45'er også en MC efter 2013?

Citat:For at kunne ændre det ord, blev man nødtvungent, og stik mod tidligere forslag om, at sænke hastigheden på lille knallert til 25 km/t, så den kom i overensstemmelse med resten af EU, nødt til, at bibeholde de 30 km/t, der så gør lille knallert til et motorkøretøj, der kræver kørekort (grænsen i EU, er nemlig 25 km/t, for ikke at komme i den kategori).
Er hastigheden ikke allerede nedsat til 25km/t ? Som jeg læser det, vil en 25 km/t knallert i Danmark, også kræve kørekort. Derimod en el-cykel, med pedaler, må køres uden kørekort - ligesom 25 knallerter, i de fleste lande.

Der står intet nævnt om 125cc MC'er til 16 årrige i forslaget. Vil det droppet?
Svar


Forum spring: