Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny Giantco Sprint helt død...
#1
I forbindelse med at jeg har fået nyt job her pr. 1/11, valgte jeg at købe en Giantco Sprint 30 hos THansen for at klare den daglige transport på 2x10 km. Det er jo en dejlig lille sag og ikke mindst billig Smil

Jeg har absolut minus erfaring med scootere, så nu har jeg brug for lidt hjælp. Dyret vil nemlig slet ikke starte... Hverken med elstarteren eller kickstarteren - tænkte det var batteriet der var afladet? Alarmen virker nemlig heller ikke - den plejer ellers lige at give et par bib når den tændes og slukkes.

Det hører med til historien, at den har stået udenfor i to nætter, hvor jeg ellers har haft den stillet ind i redskabsskueret.

Venligst
Just
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Husker du at holde bremsen inde medns du starter. Samt have sidebenet oppe ?

Det skal man på nogen af den andre scootere.
Svar
#3
Tak for det hurtige svar.

Ja begge ting husker jeg, så det er ikke der humlen ligger... Nu køber jeg mig en lader, så må vi se om det hjælper!
Svar
#4
Kører starteren rundt når du bruger elstart ?
Hvis den gør det burde det ikke være batteriet.

Er det en kinascooter ?
De har nogen gange tændkabler der ikke lige passer til det vejr vi går ind i nu.
Svar
#5
Har du husket at fylde benzin på ha ha.

Nej spøj til side check, om tændrør giver gnist på kickstart.
Ved at tage tændrør ud og lægge det på oven på cylinderen, men med tændrørshætte på.
Måske bare et nyt tændrør ,hvis den er ny så, sender du bare den hen til T.Hansen så laver de den på garantien.

Husk at den skal kunne starte, uden batteri bare på kickstart.

Husk også at checke batteri i fjernbetjening.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Den skal sikkert have en omgang karburatorsprit. 1 til 1½ hættefuld til 5-6 liter benzin, så starter den igen. Og nogle kinascootere, har et problem med tændrørshætten(meget dårlig) så skift den ud med en NGK hætte.
Svar
#7
Tændspolen kan også flyttes længere bagud ,så den er bedre beskyttet under sædet.
Og så silicone spray på.
Svar
#8
Jeg fik desværre ikke fat på en batterilader, men det lyder vidst heller ikke til at være problemet?

Den har været svær at starte, når det har været rigtig koldt, men jeg har altid fået gang i den og altid med elstarteren. Det virker som om det er noget helt andet der er galt nu, for der sker slet ikke noget når jeg forsøger mig med elstarteren - helt stille...

Til information kan jeg nævne at jeg nu kan få den til at "bippe" ved tænd og sluk af alarmen. Normalt plejer den også at blinke, men det gør det altså ikke nu.

Hvordan ser jeg at tændrøret giver gnist på kickstart?
Svar
#9
justB Skrev:Hvordan ser jeg at tændrøret giver gnist på kickstart?

Skruer tændrøret ud, sætter det i tændrørshætten og lægger det på topstykket, eller noget andet metal på scooteren, så skulle der gerne springe en fin blå gnist, når du træder kickstarteren ned.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
stop er det ikke en ny scooter du har købt?
Så skal du da ikke selv rode med det tag der hend hvor du har købt den og få dem til at gøre noget.
der er en her i byen som har samme problem og det er ved at blive lavet
,Han mener at der er to ledninger der sidder forkert.
Svar
#11
Ja, hvis der er garanti på endnu er det sgu fjollet at ligge og rode me den selv
Svar
#12
Det med at rode med en scooter der er under garantien, har jeg set et resultat af idag. Jeg var på besøg hos min scooterven(forhandler), og her stod en Hot50(30'er) kørt 1880 km, med defekt cylinder/stempel og variator. Den originale cylinder var blevet skiftet ud med en "noname" cylinder/stempel og vario'en var skiftet ud med en Thansen(Pruttuna) vario. Resultat: Smadret cylinder/stempel og vario.

Så lad være med at rode med en scooter, som er dækket under garantien. Og ejeren af Hotten, må selv betale denne reperation.
Svar


Forum spring: