Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny Giantco Sprint helt død...
#13
Hej.
Du skal køre ned til Thansen og få blandingsskruen justeret, det er det der er galt . plus husk når du tænder den på alarmen skal du slukke den på alarmen igen, jeg har set mange der ikke slukker den på alarmen så står den med tændning på konstant.
MVH
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Du burde også kunne starte den med kickstarter selvom der ikke er batteri på.
Svar
#15
Hvorfor alt det bøvl...Den er helt ny så er det vel T-Hansens problem, for det lyder lidt som om den bliver irreterende at leve længe med, eller hvor lang tid den nu lever! Det er garantereret en fejl i indstillingerne af div. el dimser. så få dem til at lave den så den er 100% husk efter 6mdr er det DIG der skal bevise den var defekt på købsdagen, og kan du ik det vil de garanteret skide hele sagen et langt stykke!
Svar
#16
nettonarkoman
Nix giantco er noget nær umulig at få liv i når batteriet er fladt..

pokerbossen
Ja blandingsforhold og så skal nålen sikkert løftes et hak..
Svar
#17
Jeg opgagede den anden dag at ledningen der går ind i tændrørshætten var knækket men ikke hoppet helt af, efter det er samlet ordentligt starter den bedre end nogensinde så den var også knækket da jeg fik den som helt ny.
Så prøv lige at se om denne ledning sidder helt fast nede i hætten!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Mange tak for de mange svar... jeg skylder nok en opfølgning, så her er hvad der er sket.

Jeg søgte råd hos en mekaniker på vejen og han mente helt bestemt at mine problemer skyldes, at den var løbet tør på batteriet. Så jeg smuttede en tur i thansen og købte en oplader... derudover fik jeg også lige købt mig en flaske kaburatorvæske, en dunk olie og et sæt lappegrej, som jo er meget rart at have, hvis uheldet er ude. Derved fik ekspedienten også lige bevist, at det ikke var ham jeg skulle spørge om råd ang. Giantcoen, da han prøvede at sælge mig en dunk 2-takt olie... Havde ellers lige peget på Giantcoen som stod midt i butikken.

Nå men jeg fik sat opladeren til og efter en 1/2 times opladning kunne jeg efter en del besvær få kickstartet scooteren. Af frygt for at bruge alt strømmen på elstarteren, så blev jeg ved med at kickstarte den i en uges tid... desværre løb den endnu en gang tør og jeg måtte i al hast oplade den en morgen. Nu er jeg dog kommet der til, at jeg tør elstarte den igen og det er gået fint i en lille uges tid.

Min tillid er dog svundet en del, så jeg har da også lige været ude og starte den, da jeg ikke gider stå med et fladt batteri i morgen tidlig... De to gange hvor den har givet mig problemer har nemlig været mandag morgner, hvor jeg ikke har brugt den siden fredag eftermiddag.

Men det lyder til at jeg hellere må få den omkring thansen, så de kan tage et kig på den. Havde ellers håbet jeg kunne vente til dens første syn (inden 1000 km) - nu har den gået 250 km.

Venligst
Just
Svar
#19
Dybt go'nat, at lave sådan et batterisystem. Honda SFX er ligesådan.
Svar
#20
Man kan så sige, at det var meget heldigt, at jeg fik justeret mine ventiler for et par måneder siden.
Efter da har jeg nemlig kunne kickstarte også fra kold. Mere heldigt, nu da batteriet åbenbart er gået delvist dødt på en celle eller så.

Siden justeringen har el-start derimod været ret problematisk ved kold.
Gad vide om det er alle mine mislykkede forsøg der, der har kvalt batteriet.

Et andet spørgsmål til Giantco'en:
Kan den starte, hvis man helt kobler batteriet fra?
Det kunne jo være at alt 'trækkes' fra batteriets klemmer', men hvis det ikke er der, er der heller intet til at sluge spændingen.
Svar
#21
den kan starte ja, men med møje og besvær..

nu er det så heller ikke ekspedienterne i butikkerne i skal spørge om råd, men mekanikeren i butikken.. men lad være at drive rovdrift på det, man bliver ret generet af at blive kaldt op i butikken hele tiden fordi folk vil stille spørgsmål om det ene og det andet...

hvis den har start problemer:
nålen løftes et hak.. dvs. skiven skal sidde i nederste position.
blandningsskruen køres helt i bund (til let modstand føles) og drejes så 2 omgange ud.

og så skal der selvfølgelig være strøm nok på batteriet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
det med et fladt batteri kan være hvis du har prøvet med fjernstarten dette tænder din knallerts strøm så for at slukke igen skal du låse op på alarmen(den siger ikke bipp bipp når du slukker knallerten som når du slår alarmen fra kun et lavt klick) , skete for mig 2 gange før jeg lurede den, uden strøm startede den fint med kickstart hehehe
Svar


Forum spring: