Søg Garagen Hej Gæst! Register

Anbefalet køreskole?
#1
Hejsa forum,

jeg kunne godt finde på at tage et MC kørekort her over sommeren.
Jeg bor på Frederiksberg. Kan I komme med nogle anbefalinger til gode køreskoler og evt. nogle bestemte kørelærere på de skoler?

På forhånd tak..!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har brugt http://stjernqvist.dk/ til mit B-pap, og er fuldt tilfreds med dem. De bor på Finsensvej, og uddanner til det hele - også kørerlærere. Der er altid masser af elever, også til MC. Så helt skidt, kan det ikke være Grin

En kørelærer under uddannelse, skal normalt bruge et par elever, der så får køretimerne lidt billigere. Du kan jo spørge, om de mangler en elev til dette Blink med øjet
Svar
#3
Find evt en med PC undervisning. Jeg tog MCpap ved en der havde det og må tilstå at for mig var det 100% perfekt.
Første gang jeg tog kørekort var i 1979, har ikke siden tænkt i de baner.
Bestod i første huk på teori (Også køreprøve som er en anden sag) og det er jeg personlig overbevist om skyldes at undervisningen var på PC.

Det kræver så en selvdisiplin så man også involverer sig men da det er dine egne penge er det vel en selvfølge

Held og lykke med kortet.
Der findes online teoriprøver men det ved du vel?
Så kan du teste hvor ----god--- du er
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#4
Jeg har en CD med køreprøver (dog til bil).
Kan sikkert lave en imagefil af det, hvis du mener du har brug for det.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#5
(01-05-2011, 12:28)Jes P Skrev: Jeg har en CD med køreprøver (dog til bil).
Kan sikkert lave en imagefil af det, hvis du mener du har brug for det.

Køreprøver foretages i trafikken. Der må være tale om teoriprøver Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(01-05-2011, 13:04)Teddy Skrev: Køreprøver foretages i trafikken. Der må være tale om teoriprøver Blink med øjet

Det har du helt ret i Blink med øjet
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#7
Hey alle!

Tak for tips! Det er ikke mere end 7 års tid siden jeg tog køreskole, så i ungdommens naivitet tænkte jeg, at det nok var en selvfølge, at man kører teoriprøve vha. computere.. Men det er en god pointe, at det er vigtigt at sikre sig.
Svar
#8
(01-05-2011, 17:52)beardedbuddha Skrev: Hey alle!

Tak for tips! Det er ikke mere end 7 års tid siden jeg tog køreskole, så i ungdommens naivitet tænkte jeg, at det nok var en selvfølge, at man kører teoriprøve vha. computere.. Men det er en god pointe, at det er vigtigt at sikre sig.

Det er overhovedet ikke en selvfølge, jeg er igang med teori til kørekortet (Skal til teori prøve d 10/5 Blink med øjet ) og mine teori timer foregår ved klasse undervisning Smil
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#9
(01-05-2011, 18:11)Jes P Skrev: Det er overhovedet ikke en selvfølge, jeg er igang med teori til kørekortet (Skal til teori prøve d 10/5 Blink med øjet ) og mine teori timer foregår ved klasse undervisning Smil


Både da jeg tog til bil og nu med Taxa foregår det på PC, langt det bedste syntes jegSmil

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(01-05-2011, 18:22)Søren26 Skrev: Både da jeg tog til bil og nu med Taxa foregår det på PC, langt det bedste syntes jeg

Ganske korrekt, det er SÅ meget nemmere. Man kan jo sidde i sin egen verden og koncentrere sig. Ingen forstyrrende mumlem eller snak osv osv.

Eneste er jo at det er 100% op til dig at være tro mod dig selv mht indlæring.
Det gode ved PC er at man IKKE kan komme videre før man har gennemgået de delprøver der er.
Det andet gode er at fatter man det ikke første gang, ja så tager man da bare det samme en gang til eller tredie gang hvis det er påkrævet.
Kan huske jeg brugte en del tid på alkoholgrænser osv. Hvad skete? der var selvfølgelig intet med det til teoriprøven Griner
Dermed ikke sagt at det ikke kommer i en given prøve
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
Inden i går alt for meget amok i teknologi, så er der altså forskel fra person til person. Det er korrekt, at det er en parameter man bør holde øje med. Bedst er det, hvis man tager kortet et sted, hvor de tilbyder både klasse og pc undervisning.

Jeg har med stor fornøjelse, brugt begge dele hos Stjernqvist. Mit personlige indtryk er, at det bedste er at blande det lidt. Klasseundervisningen giver også et bedre indtryk af, hvordan det foregår til teoriprøven (ret gammeldags, med mindre man tager prøven i Køge eller Hillerød, hvor de tester PC prøver).

Klasseundervisningen har jeg brugt, hvor det passede med min tid, og hvor jeg havde en ide om, at det var nogle af de, for mig, tunge emner. Andre emner, har jeg taget via pc, da det selvsagt er nemmere at finde tiden. Ved klaseundervisning, skal man finde en tid hvor den rette lektion køres. På PC, skal man bare møde op, når der er en underviser tilstede.

Jeg må se, om jeg kan finde penge til MC pappet i år, ellers skal det være næste år. Tager man det efter 1. Januar 2013, skal pappet fornyes ind i mellem Smil
Svar
#12
(01-05-2011, 19:33)Teddy Skrev: Jeg må se, om jeg kan finde penge til MC pappet i år, ellers skal det være næste år. Tager man det efter 1. Januar 2013, skal pappet fornyes ind i mellem Smil

*Gys* hvor har du fundet ud af det ?? og gerne et §nr hvis du har det, eller er det Kragen vi skal have fat i her ?
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar


Forum spring: