Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan lærer man det her?!
#61
Der er kun en vej, og det er op til nærmeste politistation og få tjekket det stelnummer.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
(26-04-2011, 00:36)DarkSide Skrev: Det gør de nemlig ikke, du kan forsikre en motorcykel som en 30'er hvis det passer dig, det er selvfølgeligt ulovligt.

Du har helt ret i det dræber benzin økonomi med ringen, og slider voldsomt på motoren, så mine maskiner har også tabt ringen, samt lidt andre småting Grin

Hvis det faktisk er en 45'er så giver det en bøde for at køre den som en 30'er, hvis du dog har kørekort til bil så er bøden ikke så seriøs.

Den må ikke køre på cykelstier hvis det er en 45'er, og skal befinde sig på vejen sammen med bilerne.

Se det vidste jeg godt nok ikke. Må hellere lige undersøge sagen og se hvad jeg vil gøre ved det (hvis jeg vil gøre noget med det. Altså, jeg kører som en 16-årig pige: max 30km/t og ingen pjat. Så hvis jeg bliver stoppet skulle det være ved en razzia).
Det med ringen vil jeg fortsat ikke røre ved. Synes det er synd for min motor.

Sikke en masse besvær der pludselig opstod i øvrigt! Men mange tak for jeres skarpe øjne!
Svar
#63
(26-04-2011, 00:41)beardedbuddha Skrev: Se det vidste jeg godt nok ikke. Må hellere lige undersøge sagen og se hvad jeg vil gøre ved det (hvis jeg vil gøre noget med det. Altså, jeg kører som en 16-årig pige: max 30km/t og ingen pjat. Så hvis jeg bliver stoppet skulle det være ved en razzia).
Det med ringen vil jeg fortsat ikke røre ved. Synes det er synd for min motor.

Sikke en masse besvær der pludselig opstod i øvrigt! Men mange tak for jeres skarpe øjne!

Hvis det viser sig at være en 45'er så vil jeg anbefale dig at skaffe en reg attest og få klasket en plade på den, forsikring er nemlig ikke gyldig hvis den står som en 30'er der, og så bliver det hurtigt dyrt hvis uheldet skulle være ude.

Og ja, desværre, men synes alligevel lige jeg ville nævne det, bare så det ikke giver et kæmpe chock den dag per betjent står der, husk dog hvis det er en 30'er så er reglerne ret stramme ang hastighed, en 45'er også, men din ligger noget tættere på den lovlige 45'er hastighed end 30'eren.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#64
(26-04-2011, 00:43)DarkSide Skrev: Hvis det viser sig at være en 45'er så vil jeg anbefale dig at skaffe en reg attest og få klasket en plade på den, forsikring er nemlig ikke gyldig hvis den står som en 30'er der, og så bliver det hurtigt dyrt hvis uheldet skulle være ude.

Og ja, desværre, men synes alligevel lige jeg ville nævne det, bare så det ikke giver et kæmpe chock den dag per betjent står der, husk dog hvis det er en 30'er så er reglerne ret stramme ang hastighed, en 45'er også, men din ligger noget tættere på den lovlige 45'er hastighed end 30'eren.

Mit største problem med 45'er-situationen er, at jeg ikke gider at køre på vejen Blink med øjet Det går så meget hurtigere ude ved cyklerne, når man skal tværs igennem københavn..!

Men jeg skriver i hvert fald lige en mail til min lokale politi-station og hører dem om de kan finde noget på stelnummeret der kan opklare det.
(Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan se den slags på motoren?)
Svar
#65
(26-04-2011, 00:54)beardedbuddha Skrev: Mit største problem med 45'er-situationen er, at jeg ikke gider at køre på vejen Blink med øjet Det går så meget hurtigere ude ved cyklerne, når man skal tværs igennem københavn..!

Men jeg skriver i hvert fald lige en mail til min lokale politi-station og hører dem om de kan finde noget på stelnummeret der kan opklare det.
(Kan det virkelig være rigtigt, at man ikke kan se den slags på motoren?)

Ja, motoren er præcis den samme på en 30 og en 45'er.

Du kan også bare ringe til motorkontoret ved skat, de kan også lige slå den op på stelnummer, de hjælper somregel gerne, politiet kan godt være lidt mere tunge at danse med, og kræve du møder op på stationen med knallerten Smil

Hint: Ikke smart at tage en ulovlig knallert med op til politiet Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
(26-04-2011, 01:02)DarkSide Skrev: Ja, motoren er præcis den samme på en 30 og en 45'er.

Du kan også bare ringe til motorkontoret ved skat, de kan også lige slå den op på stelnummer, de hjælper somregel gerne, politiet kan godt være lidt mere tunge at danse med, og kræve du møder op på stationen med knallerten Smil

Hint: Ikke smart at tage en ulovlig knallert med op til politiet Smil

Got it..! Tak for tippet Blink med øjet
Men dvs. at det hele bare afhænger af hvad knallerten var, dengang den stod i en papkasse og blev registreret i danmark? Uanset hvad der er lavet af modifikationer og pjat på den siden, så vil den altid være hvad den var i starten?
Svar
#67
(26-04-2011, 01:07)beardedbuddha Skrev: Got it..! Tak for tippet Blink med øjet
Men dvs. at det hele bare afhænger af hvad knallerten var, dengang den stod i en papkasse og blev registreret i danmark? Uanset hvad der er lavet af modifikationer og pjat på den siden, så vil den altid være hvad den var i starten?

Nemlig, jeg kunne forstille mig de hiver en stak til landet og siger, den halvdel skal være 45'ere, resten skal være 30'ere, og så bliver de ellers droslet efter det, og så sendt til forhandlere.

Det er desværre ikke muligt at ændre en 30'er til en 45'er, eller en 45'er til en 30'er, selvom der findes jo diverse fusk, selvom det godt nok er knapt så lovligt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#68
(26-04-2011, 01:11)DarkSide Skrev: Nemlig, jeg kunne forstille mig de hiver en stak til landet og siger, den halvdel skal være 45'ere, resten skal være 30'ere, og så bliver de ellers droslet efter det, og så sendt til forhandlere.

Det er desværre ikke muligt at ændre en 30'er til en 45'er, eller en 45'er til en 30'er, selvom der findes jo diverse fusk, selvom det godt nok er knapt så lovligt.

Det giver god mening. Jeg anede ikke at det hang sådan sammen. Det var godt lige at få det på det rene. Så må jeg lige have fat på de rigtige folk i morgen og have noget afklaring i sagen og hvis det er en 45, så må jeg jo få sat nogle plader på den og vænne mig til at køre på vejen Blink med øjet
Svar
#69
(26-04-2011, 01:27)beardedbuddha Skrev: Det giver god mening. Jeg anede ikke at det hang sådan sammen. Det var godt lige at få det på det rene. Så må jeg lige have fat på de rigtige folk i morgen og have noget afklaring i sagen og hvis det er en 45, så må jeg jo få sat nogle plader på den og vænne mig til at køre på vejen Blink med øjet

Ja, det kræver dog lige du skaffer en reg attest på dyret, det kan godt blive lidt en kamp, men kommer det så langt så har jeg også et par råd der Smil

Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
Nok den bedste måde at lære på, er ved at fejle.. Tro mig, jeg har da lært et par ting, pga. af mine fejl.. Godt nok har maskinen stået stille i.. for mange måneder, men jeg har fået sindssygt meget viden, om 2-takter, og jeg lærer hele tiden Smil

Jeg vil næsten tro du kan få nogle af de gavede gutter herinde, til at komme forbi og evt. give dig noget vejledning Grøn grin

Hilsen
Gerner Blink med øjet
Svar
#71
(27-04-2011, 22:33)Gerner Skrev: Nok den bedste måde at lære på, er ved at fejle.. Tro mig, jeg har da lært et par ting, pga. af mine fejl.. Godt nok har maskinen stået stille i.. for mange måneder, men jeg har fået sindssygt meget viden, om 2-takter, og jeg lærer hele tiden Smil

Jeg vil næsten tro du kan få nogle af de gavede gutter herinde, til at komme forbi og evt. give dig noget vejledning Grøn grin

Hilsen
Gerner Blink med øjet

Erfaring får man kun af fejl.
Jo flere fejl, man laver, jo mere erfaring får man. Jo mere erfaring man får, jo færre fejl begår man. Det må så logisk medføre, at man på sigt, får mindre og mindre erfaring, eftersom man begår færre og færre fejl Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#72
(28-04-2011, 09:18)kragen Skrev: Erfaring får man kun af fejl.
Jo flere fejl, man laver, jo mere erfaring får man. Jo mere erfaring man får, jo færre fejl begår man. Det må så logisk medføre, at man på sigt, får mindre og mindre erfaring, eftersom man begår færre og færre fejl Griner

Det giver jeg dig fuldstændig ret i Grin
Svar


Forum spring: