Søg Garagen Hej Gæst! Register

Blinklys "dytten" på Raptor?
#1
Nogle af jer gave knallertejere der ved om den irreterende dytten der aktiveres samtidig med blinklyset, er indbygget i blinkrelæet?
Det gider jeg bare ikke høre på Ond
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
På min har jeg en tydelig klikken, som i biler!

Det der dytteri er måske ikke kun noget man hører ved bakkende lastbiler og gaffeltrucks ?
Svar
#3
walker1 Skrev:På min har jeg en tydelig klikken, som i biler!

Det der dytteri er måske ikke kun noget man hører ved bakkende lastbiler og gaffeltrucks ?

Den her dytter, og det er hamrende irreterende at høre på.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#4
Listoen dytter også som en bakkende lastbil, jeg har dog ikke fundet bakgearet endnu Smil men det er så højt at folk vender sig om og kigger forundret her i Sønderborg og omegn - hmm jeg tror sgu de smiler lidt af mit lille nye legetøj 8)
Svar
#5
Det er en hyler der er indbygget i blinklys relæet. Der er et lille hul i toppen af relæet, hvor lyden kommer ud fra. jeg tog en lille bid gummi og tapede fast over hullet, så var relæet næsten lydløst - kunne ikke høres når motoren var i gang.

Men på min Listo var blink-indikatorne på instrumentbrættet så svage, at de ikke kunne ses i dagslys, derfor glemte jeg ofte at slå det fra, og det endte med at jeg fjernede gummiet igen og levede med lyden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Corty Skrev:Det er en hyler der er indbygget i blinklys relæet. Der er et lille hul i toppen af relæet, hvor lyden kommer ud fra. jeg tog en lille bid gummi og tapede fast over hullet, så var relæet næsten lydløst - kunne ikke høres når motoren var i gang.

Men på min Listo var blink-indikatorne på instrumentbrættet så svage, at de ikke kunne ses i dagslys, derfor glemte jeg ofte at slå det fra, og det endte med at jeg fjernede gummiet igen og levede med lyden.

Jeg fattede en skruetrækker og brækkede hylet af, sådan!
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#7
Mine indikatorer kan heller ikke ses i dagslys, så jeg tror Corty har fat i noget der - du har faktisk en del, for ikke at sige mange rigtig gode og velbegrundede indlæg herinde - jeg har på fornemmelsen at du har været hele vejen rundt med Listoen, hvilket er dejligt for os andre knap så garvede Listo-kammerater, så slipper vi for at eksperimentere alt for meget og derved ødelægger mere end det gavner Smil
Svar
#8
Frækhyy: http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=22
Svar
#9
chinafun Skrev:Mine indikatorer kan heller ikke ses i dagslys, så jeg tror Corty har fat i noget der - du har faktisk en del, for ikke at sige mange rigtig gode og velbegrundede indlæg herinde - jeg har på fornemmelsen at du har været hele vejen rundt med Listoen, hvilket er dejligt for os andre knap så garvede Listo-kammerater, så slipper vi for at eksperimentere alt for meget og derved ødelægger mere end det gavner Smil

Jeg takker og bukker, men vil gerne dele æren med SLK, T-Bone, Chipmand og de andre "gamle" garvede som også har haft en Listo dengang da 4-taktere var noget nyt og spændende og det faktisk kun var Listoen og så en meget dyr "Euroscooter" på markedet.... Jeg tror de øvrige kan skrive under på at vi alle har været godt i gang med eksperimenterne for at få Listoen til at være lige præcis som vi ville have det.

For mig var Listoen en eksperiment-scooter. Jeg prøvede det jeg kunne, noget gik godt, andet knap så godt. og med stor hjælp fra Guides og velmenende hjælp her på forummet.

Nu kører min Listo med en arbejdskollega ovenpå i stedet, den har fået sit næste liv hos en der kører 2x 25 km hver dag. Problemfrit indtil videre, men jeg mindes med en lille tåre i øjenkrogen det Sølvgrå Listo-lyn stående i skuret, ventende på mig hver morgen. Smil

Trods enkelte gange med frustrationer over maskinen, har det i det store og hele været en fed tid at køre på listoen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Du har helt ret, jeg kan godt se at der er mange der har gjort sit, til at dette forum indeholder så mange guldkorn.

Det virker bare lidt som om at mange af dem ikke er så aktive herinde mere, men det har nok noget at gøre med at den største nyhedsinteresse har lagt sig omkring Listoen.

Min er også en lille sølvpil og til den beskedne sum af 5000,- incl lev. er jeg faktisk ret imponeret både mht. drift og økonomi, hvilket er det væsentligste for mig, så jeg forstår da godt hvis du sender din Listo-bebs en lille tanke af og til Griner

Jeg tror forøvrigt at jeg lige starter en tråd vedr. omdrejningsbegrænser for lige at få hel klarhed over dette også.
Svar
#11
Mht omd begrænser ligger der en guide i tips & tricks med billeder og det hele. "Sådan slår du omd.begrænseren fra på din Listo".

Hvis ikke du har omd begrænseren som vist på billederne, er den ikke begrænset - det er ikke alle Listoer, som er det.

Jeg bliver hængende her på forum fordi jeg synes det er et hyggested og der er nogle gode debatter, det er 95% af alle deltagere der er seriøse, så det er dejligt - gider ikke SG, det er noget ..øh.. useriøst pladder.
Svar
#12
Corty Skrev:gider ikke SG, det er noget ..øh.. useriøst pladder.

:respekt:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: