Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forskel på alm. 35w pære og halogenpære ??
#1
Hej.
Nogen herinde der har erfaring med forskellen på lysstyrken, hvis man udskifter den alm. 35W pære der sidder i forlygten, med f.eks en halogenpære.
Jeg kører meget om aftenen ( fra arbejde ) og vil gerne have et bedre lys.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ditto her, der er godt nok ikke meget lys på den lille, så dette ville være dejligt hvis det kunne lade sig gøre Idé
Svar
#3
Man bør måske lige overveje, om det i det hele taget kan lade sig gøre!
Halogenpæren bliver meget varmere, hvilket stiller større krav til bl.a. soklen.
Svar
#4
Du kan have ret i det med varmen, men jeg havde en PGO før min kineser, og den kørte med andre halogenpærer end fra standard.
Jeg har også overvejet at monterer en ekstra lygte i fronten, men ved ikke om det er lovligt.
Svar
#5
kinroad Skrev:Hej.
Nogen herinde der har erfaring med forskellen på lysstyrken, hvis man udskifter den alm. 35W pære der sidder i forlygten, med f.eks en halogenpære.
Jeg kører meget om aftenen ( fra arbejde ) og vil gerne have et bedre lys.


på min gilera
har jeg skiftet fra 35w til noget der heder ultra halogen(20w), jeg synes hvertfald det har gidet et bedre lys!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
På Big'en er standardpæren 18 Watt. Den har jeg skiftet ud med en 35 watt's halogenpære, og jeg har kørt med den i snart 2 år nu, uden at parabolen er smeltet, som nogen har sagt den ville gøre.

Og lyset? ja det kan da blænde, modkørende bilister om aftenen/natten Grin. Så der er blus på. Det eneste problem jeg har med lyset, er når man bremser, så går lysstyrken lidt ned, og det samme gælder for blinklysene, de går op og ned alt efter hvor længe de er igang, men det generer ikke mig.
Svar
#7
Sålænge man har en stor parabol (som fx. på en Dr. Big), så skulle der ikke være noget i vejen med at putte en Halogen pære i. På min Nrg med de ultrasmå paraboler er det dog ikke smart at hæve varmen, har tit set smeltede paraboler i netop den størrrelse.
Lovmæssigt er der ingen krav udover at det self ikke må blænde de andre traffikanter, så lygten skal derfor justeres omhyggeligt.
Svar
#8
Energy Skrev:Sålænge man har en stor parabol (som fx. på en Dr. Big), så skulle der ikke være noget i vejen med at putte en Halogen pære i. På min Nrg med de ultrasmå paraboler er det dog ikke smart at hæve varmen, har tit set smeltede paraboler i netop den størrrelse.
Lovmæssigt er der ingen krav udover at det self ikke må blænde de andre traffikanter, så lygten skal derfor justeres omhyggeligt.

Jeg har stillet min lige på grænsen, da de lollandske billister ikke kan finde ud af at blænde ned, når de møder en knallert. Og det gælder også bagvedkommende billister. Her får jeg det lange lys lige i spejlene, og det er pisseirreterende, er det Smil. Så de får strålen, når de kommer foran. Eller også drejer jeg spejlet(det venstre), så de får strålen tilbage lige i hovedet, og det plejer at hjælpe. :twisted:
Svar
#9
Jps Skrev:Jeg har stillet min lige på grænsen, da de lollandske billister ikke kan finde ud af at blænde ned, når de møder en knallert. Og det gælder også bagvedkommende billister. Her får jeg det lange lys lige spejlene, og det er pisseirreterende, er det Smil. Så de får strålen, når de kommer foran. Eller også drejer jeg spejlet(det venstre), så de får strålen tilbage lige i hovedet, og det plejer at hjælpe. :twisted:

De biler de biler..tsk tsk ! Forleden kørte jeg bag en bil her på villavejen på min Zip henover de der vejbump. Pludselig bremsede han op og jeg kørte op på siden af ham hvor han begyndte at brokke sig højlydt over at jeg blændede ham bagfra, jeg var måløs, sagde til ham, at det var sgu godt gået af en 35watt pære, og han bare kunne vippe det dertil indrettede bakspejl hvis han havde problemer. :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:
Jps Skrev:Jeg har stillet min lige på grænsen, da de lollandske billister ikke kan finde ud af at blænde ned, når de møder en knallert. Og det gælder også bagvedkommende billister. Her får jeg det lange lys lige spejlene, og det er pisseirreterende, er det Smil. Så de får strålen, når de kommer foran. Eller også drejer jeg spejlet(det venstre), så de får strålen tilbage lige i hovedet, og det plejer at hjælpe. :twisted:

De biler de biler..tsk tsk ! Forleden kørte jeg bag en bil her på villavejen på min Zip henover de der vejbump. Pludselig bremsede han op og jeg kørte op på siden af ham hvor han begyndte at brokke sig højlydt over at jeg blændede ham bagfra, jeg var måløs, sagde til ham, at det var sgu godt gået af en 35watt pære, og han bare kunne vippe det dertil indrettede bakspejl hvis han havde problemer. :roll:

Haha, den var go', Energy. Sikken klovn, den bilist.
Svar
#11
Energy Skrev:De biler de biler..tsk tsk ! Forleden kørte jeg bag en bil her på villavejen på min Zip henover de der vejbump. Pludselig bremsede han op og jeg kørte op på siden af ham hvor han begyndte at brokke sig højlydt over at jeg blændede ham bagfra, jeg var måløs, sagde til ham, at det var sgu godt gået af en 35watt pære, og han bare kunne vippe det dertil indrettede bakspejl hvis han havde problemer. :roll:
Han skulle prøve at køre i USA, skulle han.

Pkt. 1: Det med at justere lyset tager man ikke så nøje derude på landet.

Pkt. 2: I den højde vi almindeligt dødelige bilister/trafikanter har vores øjne, der befinder pick-up truckens lanterner sig også! Fortvivlethock:

Pkt. 3: 45-50 Watt pr. lampe? Latterligt lavt. Næ, 85 Watt pr stk. så nærmer vi os!

Pkt. 4: 2 stk. forlygter? Næ, husk lige at medregne de 4 oven på førerhuset! Cool :o
Svar


Forum spring: