Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nem bremseudluftning - måske!
#1
Skal have skiftet slavecylinderen på FJ 1100 og søgte lidt på nettet og fandt ud af hvordan.
Jaja tænker I nok hvad har det med vores små maskiner at gøre!

Jo ser i koblingen på FJ er med væske, ganske som f.eks en skivebremse og i denne guide blev væsken "pumpet" ind i systemet fra neden af og op istedet for som vanligt den anden vej.

Man satte en slange på udluftningen som normalt men derefter tog man en sprøjte der passede og trykkede væsken baglæns ind hvis i forstår?
Dvs løsne udluftning, sprøjte ind, lukke udluftning osv osv
Når så væsken kom op i bremsevæskebeholderen toppede man bare op med væske så det passede.

Ved ikke om man evt kunne bruge samme metode til bremserne men måske?
Det virker nemmere end den sædvanlige som mange bøvler med.

Hvad mener I om denne metode?
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Man kan godt fylde bremsevæske på "bagfra" Blink med øjet , med en pumpe/sprøjte. Det mindsker den efterfølgende udluftning. Et par kraftige elastikker omkring bremseklinge og håndtag, kan iøvrigt klare det meste af udluftningen i løbet af nogle timer, eller en nat. Når der er fyldt væske på - fra den ene, eller anden ende - pumper man tryk på systemet med bremseklingen, og når der er tryk på, sætter man et par kraftige elastikker (til nød strips) omkring klinge og håndtag, så klingen forbliver presset ind. Luftboblerne vil så langsomt bevæge sig op mod hovedcylinderen, og forsvinde.

Man kan også købe en udluftningspumpe, der også kan fylde væske på "bagfra" Blink med øjet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Ved godt at man kan bruge en udluftningspumpe. Den koster så måske denne metode er billigere?
Det med at klemme bremsehåndtaget ind kender jeg også men... det skal ikke trykkes i bund, så virker den metode ikke.
Ca 8/10 af vandringen skal det trykkes ind for at virke optimalt.
Man kan som ledetråd kigge ned i væsken i hovedbremsen, når man kan se bobler der kommer op ved aktivering af håndtaget har man fundet punktet hvor der er størst sandsynlighed for at den metode virker.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar


Forum spring: