Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min første tur i heldragt
#1
Så fik jeg lejlighed til at forsøge mig i heldragt. Omend det muligvis ikke lige er den type vi benytter os af på vore transportmidler.

Og jeg må sige, at hvis der er lige så meget bøvl med dem vi benytter, så foretrækker jeg en 2-delt dragt.

Nu blev mit forsøg foretaget i en af Søværnets dragter, der benyttes, når man skal med deres gummibåd. I mit tilfælde mellem land og en af Flex-bådene en sømil til søs.

Disse dragter er lavet af forholdsvis tyndt, vandtæt lærred, så de vejer ikke alverden.
De er dog også udstyret med tætsluttende gummimanchetter for enden af ærmerne, hvilket gør det noget besværligt at få dragten af igen.
Og som heldragt (med fastsyede sokker!) krævede det nogen adæthed for at få skuldrene ind og ud.

Det lykkedes mig (med hjælp) at få skruet mig ind i en 'Medium' på udturen, mens jeg på egen hånd fik navigeret mig ind i en 'Large' på hjemturen.
At komme ud igen kunne sikkert også klares på egen hånd, men hjælp udefra gjorde det nu en del nemmere.

OK, sokker og stramttsluttende manchetter er nok ikke så påkrævet hos os, men er mine 'erfaringer' ellers rammende?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
walker1 Skrev:Så fik jeg lejlighed til at forsøge mig i heldragt. Omend det muligvis ikke lige er den type vi benytter os af på vore transportmidler.

Og jeg må sige, at hvis der er lige så meget bøvl med dem vi benytter, så foretrækker jeg en 2-delt dragt.

Nu blev mit forsøg foretaget i en af Søværnets dragter, der benyttes, når man skal med deres gummibåd. I mit tilfælde mellem land og en af Flex-bådene en sømil til søs.

Disse dragter er lavet af forholdsvis tyndt, vandtæt lærred, så de vejer ikke alverden.
De er dog også udstyret med tætsluttende gummimanchetter for enden af ærmerne, hvilket gør det noget besværligt at få dragten af igen.
Og som heldragt (med fastsyede sokker!) krævede det nogen adæthed for at få skuldrene ind og ud.

Det lykkedes mig (med hjælp) at få skruet mig ind i en 'Medium' på udturen, mens jeg på egen hånd fik navigeret mig ind i en 'Large' på hjemturen.
At komme ud igen kunne sikkert også klares på egen hånd, men hjælp udefra gjorde det nu en del nemmere.

OK, sokker og stramttsluttende manchetter er nok ikke så påkrævet hos os, men er mine 'erfaringer' ellers rammende?
Ja en overtræksdragt skal være hurtig, at skifte til.

Da man jo ta´r den på, når det regner eller sner,
og ikke vil være gemmenblødt ,før man for dragten på.
For så hjælper den jo ikke .

En 2 delt dragt er klart at foretrække.

evt. kombineret med en tyk tøje.
Svar
#3
walker1 Skrev:Så fik jeg lejlighed til at forsøge mig i heldragt. Omend det muligvis ikke lige er den type vi benytter os af på vore transportmidler.

Og jeg må sige, at hvis der er lige så meget bøvl med dem vi benytter, så foretrækker jeg en 2-delt dragt.

Nu blev mit forsøg foretaget i en af Søværnets dragter, der benyttes, når man skal med deres gummibåd. I mit tilfælde mellem land og en af Flex-bådene en sømil til søs.

Disse dragter er lavet af forholdsvis tyndt, vandtæt lærred, så de vejer ikke alverden.
De er dog også udstyret med tætsluttende gummimanchetter for enden af ærmerne, hvilket gør det noget besværligt at få dragten af igen.
Og som heldragt (med fastsyede sokker!) krævede det nogen adæthed for at få skuldrene ind og ud.

Det lykkedes mig (med hjælp) at få skruet mig ind i en 'Medium' på udturen, mens jeg på egen hånd fik navigeret mig ind i en 'Large' på hjemturen.
At komme ud igen kunne sikkert også klares på egen hånd, men hjælp udefra gjorde det nu en del nemmere.

OK, sokker og stramttsluttende manchetter er nok ikke så påkrævet hos os, men er mine 'erfaringer' ellers rammende?

En heldragt kræver en god mave, man skal ikke have spist stærkt krydret mad forinden, det vil kræve en todelt Fortvivlethock:
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#4
For lige at gøre heldragten lidt retfærdighed.

Jeg havde en foret køredragt fra bilka, som jeg kørte med fra det blev for koldt på knæene med cowboy bukser, til jeg simpelthen ikke kunne holde varmen ud om eftermiddagen. Og den var jeg meget meget glad for, og ville ikke bytte med en 2 delt.

Det skal lige siges, at jeg fryser meget nemt, og havde en dragt i nogle numre over min normale størrelse, for at dragten ikke blev spændt helt ud nogle steder. (og jeg tænker ikke på maven, men på mine blåfrosne knæ). hvis min køredragt blev spændt helt ud, virkede den ikke, for det var luften imellem stoffet og mig, der var med til at holde varmen. Forsvandt det, forsvandt virkningen.

Bjarne
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar


Forum spring: