Søg Garagen Hej Gæst! Register

2 T olie til en 4 T scooter
#1
Kan man det eller skal man bruge noget specielt til en 4 T scooter ?
Lev livet !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(17-04-2011, 14:31)G-Sprint Skrev: Kan man det eller skal man bruge noget specielt til en 4 T scooter ?

Ikke nogen god ide, brug hvad fabrikanten foreskriver. Der er en årsag til at der laves olier til forskellige typer motorer, og så er min erfaring at 2T olie er væsentlig dyrere end 4T olie
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#3
Har du så ide til hvad jeg skal bruge til en Piaggio Zip ?
Lev livet !
Svar
#4
Lidt søgning med Google på PiaggioZip 4T giver følgende resultat:

http://www.kgi.dk/catalog-8549.php

Da jeg ikke kender modellen, ved jeg ikke om det er rigtigt, men du kan jo lede videre på søgningen:

http://www.google.dk/search?as_q=olie+Pi...C3%B8gning
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#5
Du skal bare 5w-40 eller 10w-40 alm motorolie, som det du ser til biler.
VGA Digita
Juni 2011 (kørt 2590 km)

Giantco Sprint
Juni 2009 - August 2010 (købt ny, solgt 5275 km)
CPI Oliver
August 2010 - December 2010 (købt ny, død og defekt ved 2237 km)
PGO Gmax
December 2010 - Mrts 2011 (købt 26000 km, solgt ved 27200 km)
CPI Hussar
April 2011 - Maj 2011 (købt 2800 km, ophugget ved 3329 km)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Som KSJ skriver, så er 4T Olie faktisk bare bil olie, så du behøver ikke at finde noget specielt 4T olie der sælges til en eller anden overpris Smil
Svar
#7
Husk nu! Olien skal ikke i benzinen , men i motoren. Smil
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
#8
(17-04-2011, 17:36)Gamle Chilli Skrev: Husk nu! Olien skal ikke i benzinen , men i motoren. Smil

Det gør man vel ved at fylde den i benzinen, så flyder den jo gennem karburatoren og ind i krumtap huset ????Grøn grinGriner
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#9
(17-04-2011, 18:14)Skyteam DAX Skrev: Det gør man vel ved at fylde den i benzinen, så flyder den jo gennem karburatoren og ind i krumtap huset ????Grøn grinGriner

Ikke på 4T. Da skal den i motoren.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(17-04-2011, 18:14)Skyteam DAX Skrev: Det gør man vel ved at fylde den i benzinen, så flyder den jo gennem karburatoren og ind i krumtap huset ????Grøn grinGriner

Ja, det gør man med en 2-takt benzinmotor. En 4-takt benzinmotor bruger omtrent den samme olie (samme type) under de samme forhold, hvad enten der er tale om en 1-cyl 50ccm udgave eller en 5,7l V8 - dvs. oliesump, bundprop, oliepumpe og målepind.

Min Giantco Sprint 4-takt bruger således 10W-40 og jeg plejer at købe det i 2½l dunke (det er lettere at håndtere end 5l dunke uden at have en ublu literpris).
Svar
#11
(17-04-2011, 21:11)rune75 Skrev: Ikke på 4T. Da skal den i motoren.

Jam... jam... øhh... Flov

Den kommer jo også ned i motoren Spørgsmålstegn
Via benzintanken, gennem benzinhanen, gennem karburatoren og studsen. Derefter havner den da nede ved krumtappen, og er den så ikke nede i motoren ??? Idé

Og har du stadig ikke fanget, er de 2 sidste af mine indlæg lidt ironiske Blink med øjet
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar
#12
McLeod: Læs min kommentar ovenoverCool
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar


Forum spring: