Søg Garagen Hej Gæst! Register

" Livlig i styret "
#1
Hej BS , jeg erhvervet mig en cpi oliver , som jeg langt om længe har fået på vejen , efter den har holdt stille et halvt år ca, men da jeg så her til aften var ude på min første tur, så finder jeg ud af den er meget meget livlig i styret, som hvis i forestiller jer en lang lang forgaffel.
Der ingen synlige tegn på et evt slag på gaflen, og ej heller slup i lejer - sådan skal en scooter da ik være hvad ?

- Nogen ide om hvad det evt ka skyldes ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(16-04-2011, 22:17)lasmay Skrev: Hej BS , jeg erhvervet mig en cpi oliver , som jeg langt om længe har fået på vejen , efter den har holdt stille et halvt år ca, men da jeg så her til aften var ude på min første tur, så finder jeg ud af den er meget meget livlig i styret, som hvis i forestiller jer en lang lang forgaffel.
Der ingen synlige tegn på et evt slag på gaflen, og ej heller slup i lejer - sådan skal en scooter da ik være hvad ?

- Nogen ide om hvad det evt ka skyldes ?

Hvis den har en lang forgaffel vil den være "doven" når det gælder om at skifte retning, det jeg tror er i vejen, kan enten være kronrørsmøtrikken skal strammes, eller der er ved at gå et leje i et af dine hjul.

Det kan være 2 ting mere, enten for lidt luft i hjulene, eller bagsvingeren's lejer er færdige.

Test:

Kør ned til tanken, fyld korrekt mængde luft på.

Stil CPI på støtteben, sæt dig til højre eller til venstre for forhjul, grib fat i hjul ca klokken 5 og 11, prøv at hive først med øverste hånd, derefter med nederste hånd. Du vil ikke være i tvivl hvis lejet er gået i stykker, gentag procedure for baghjul.

CPI ned fra støtteben, sæt dig på den, træk forhjulsbremsen, og kun den, prøv at gynge CPI frem og tilbage, lyt godt efter, hører du et lille klonk, eller føler du at den ligesom kan give sig lidt, og følelsen er ikke den af teleskoperne der arbejder, du bør ikke være i tvivl om forskellen hvis der er en.

Bagsvingeren er en anden sag, der skal du have hjælp, op på central støttefod, du eller hjælper læner sig hen over styr så baghjul går fri af jorden. Den anden person prøver at vrikke bagsvinger på tværs, altså højre/venstre, og føl efter om den virker fast. Kan den give sig lidt, er det den.

Når jeg siger at man kan mærke forskel, mener jeg lige som hvis du kan huske følelsen af en rokketand.

Held og lykke
Hold nallerne fra roterende dele, og må dine guder være med dig og dine.

Suzuki K50 II 1973
Aprilia Classic 1999 *3
Gilera Touring 50 1974
Suzuki GS750 1978
Svar


Forum spring: