Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skilt karburator ad -kan ikke starte igen ?
#1
Jeg har haft karburatoren skilt ad får at se om der var snavs i dysen.
Jeg brugte den vejledning der ligger på på siden.

Nu kan jeg slet ikke starte den igen.

Da jeg skilte den ad 2 gang kunne jeg se at der var kommet benzin til - så det er ikke der problemet er. Gummilisten ligger også fint på plads.

Hvad kan problemet være ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Svært at sige, i sådan et tilfælde plejer som regel at skille den ad igen og omhyggeligt se efter om noget ser mystisk/forkert ud, og så ellers samle den igen.

Husk at suge i vacumslangen så svømmerhuset fyldes hurtigt.. :wink:
Svar
#3
Jeg kom i tanke om at der nok var lidt for meget karburatorsprit i tanken. Over dobbelt så meget som det er anbefalet. Måske kan det have givet startproblemer.

Jeg fik hældt lidt "ren" benzin oveni og fik den igang efter et par forsøg.
Svar
#4
scootertalk Skrev:Jeg kom i tanke om at der nok var lidt for meget karburatorsprit i tanken. Over dobbelt så meget som det er anbefalet. Måske kan det have givet startproblemer.

Jeg fik hældt lidt "ren" benzin oveni og fik den igang efter et par forsøg.

Måske det kan være. Sprit har jo en ringere brændværdi end benzin - og det køler dårligt.
Kan huske da jeg var de 16 år og hældte en ½ liter sprit på min næsten tomme Yamaha 4 gears tank (vi var jo altid på røven dengang) , jeg fik den startet, men den kunne næsten ikke trække og den blev sindsyg varm så den var ved at sætte sig hele tiden. - så lærte jeg dét !

Kører din scoot så ordentligt nu ?
Svar
#5
Nej - jeg har stadig flg problem:

Den starter fint og kører i tomgang uden probs i et par minutter.
Herefter falder omdrejningerne og den går i stå. Den er meget svær at starte igen.
Når jeg får liv i den kører den kun 15 km/t et stykke tid. Herefter går den igen i stå og er meget svær at starte.
Dette mønster gentager sig i 20 min. Herefter går den ikke i stå.

Generelt lyder motoren ikke som før og trækkraften er vist heller ikke den samme.

Hvad kan det skyldes ?
Jeg kan selvfølgelig bakse den ned til værkstedet men er blevet tændt på at løse problemerne selv Smil

Kan det skyldes at der stadig sidder Kina-kabler på ? (Den starter dog fint på kold motor). Problemerne begyndte med det fugtige/kolde vejr.

Den har nu gået 3000 km. Jeg har ikke haft den til service (hm hm) har selv skiftet motorolie/gearolie og justeret det frie bremsegreb.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Stemplet m. gummibælg på karburatoren har kontakt med metalpladen og bevæger sig når jeg giver gas.

(Du spurgte mig om dette i en anden tråd)
Svar
#7
Tror næsten den må en tur på værksted for at være sikker, det kan jo være en kombination af forkert ventiljust. og dårlig karburering el. måske noget helt tredie.

Du kan imidlertid prøve, at skrue blandningsskruen ud, og se om det hjælper på tomgang når du koldstarter, for det tyder på at den lever af autochokeren indtil den bliver varm.
Og se lige nøje efter om der er tæt fra karb. til luftfilter, en anden lyd kunne tyde på at den suger falsk luft.

Har du skiftet tændrør til et "normalt" mærke - fx. Ngk CR7 ?
Svar
#8
Nej. JEg har ikke skiftet tændrør.

Jeg kom i tanke om at det store rør fra luftfilteret var temmelig let at få på karburatoren igen. Metalspændet kunne også skrues helt i bund. Måske er der røget en pakningsring ud. Synes bare ikke jeg så noget.
Hvilket materiale bruger man til pakning ? Der bliver vel temmelig varmt.

Tjaj måske ryger den snart på værksted Smil
Svar


Forum spring: