Søg Garagen Hej Gæst! Register

Løb ikke tør for benzin på scooter !
#1
Så skete det. Pilen var tæt på nul men jeg tænkte der nok var lidt ekstra kapacitet men nej. Gik lige så stille i stå på vejen.

Foruden at gå et stykke vej for at købe benzin og dunk var den meget svær at starte igen. Det tog et kvarter med både elstarter og kickstarter.

Jeg har ellers haft karburatoren skilt ad uden at suge benzin til motoren bagefter . Dengang var det ikke så svært at starte igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
scootertalk Skrev:Så skete det. Pilen var tæt på nul men jeg tænkte der nok var lidt ekstra kapacitet men nej. Gik lige så stille i stå på vejen.

Foruden at gå et stykke vej for at købe benzin og dunk var den meget svær at starte igen. Det tog et kvarter med både elstarter og kickstarter.

Jeg har ellers haft karburatoren skilt ad uden at suge benzin til motoren bagefter . Dengang var det ikke så svært at starte igen.

Se, det er en af grundende til, at jeg altid tanker ved ca. ½ tank. Når tanken er tom, og man efterfølgende fylder den op, skal man (min erfaring) kun bruge kickstarteren. Elstarteren duer ikke i det tilfælde??
Svar
#3
Om du bruger el-start el. kick, er for den sags skyld underordnet, vacumfunktionen er den samme, man bruger bare meget strøm hvis man køre på el-starteren - det er det hele.

Hvis tanken køres helt tom, kan der blive problemer med kondensvand (og evt. skidt), der jo har det med at lægge sig i bunden af tanken og dermed bliver det suget ned i karburatoren når der skal fyldes op igen.

En 4T skal også tørnes mere end en 2T for at fylde svømmerhuset. :wink:
Svar
#4
Jeg har faktisk problemer med at den kører meget langsomt i starten nu.
Motoren lyder også anderledes.

Skal jeg have renset karburatoren ?
Svar
#5
scootertalk Skrev:Jeg har faktisk problemer med at den kører meget langsomt i starten nu.
Motoren lyder også anderledes.

Skal jeg have renset karburatoren ?

Det er en mulighed, men det kan også være, at accelerationspumpen ikke virker (groet fast el. bøjet aktivator), så prøv at se om det lille stempel m. gummibælg på højre side af karburatoren går ned via en lille metalplade når du giver gas fra tomgang. Hvis ikke, virker den ikke og motoren er derfor sløv i starten af gasgivningen.

En tredie mulighed er, at der måske er opstået en utæthed v. indsugningen i forbindelse med monteringen. Prøv at se efter "svedemærker" omkring studs og karburator, og se om du har vendt en evt. pakning mellem studs og topstykke forkert.
Og chek også om luftfilterslangen til karburatoren er tæt og monteret korrekt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: