Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pluff - der "eksploderede remmen"... Giantco Sprint.
#1
Howdy!

Overskriften siger næsten sig selv. Remmen var under et halvt år gammel og der er kun granulat tilbage af den.

Hvor køber jeg en ny rem som ikke omdannes til granulat på mindre end 6 måneder (ikke ved Tante Hansen, tak)? :-)

Der er også gummirester i variatorfjederen bag koblingsklokken. Er den let at adskille eller skal jeg bare finde en helt ny komplet enhed?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Her er der et lidt større udvalg, end hos T Hansen. http://mcbutikken.dk/category/10111010000/vehicle/62119
Svar
#3
(10-04-2011, 17:32)McCleod Skrev: Der er også gummirester i variatorfjederen bag koblingsklokken. Er den let at adskille eller skal jeg bare finde en helt ny komplet enhed?

Den er lidt drilsk at få af, og fjederen sidder meget stram. Men de små gummi rester fra remmen skulle ikke kunne ødelægge den. Har lige selv haft kørt min rem i stykker, og der så var der ikke en skramme på noget af det.

Men kommer også an på, om du har slukket motoren med det samme, lige efter den sprang, for så er der større chance for at det hele er intakt.
Svar
#4
(10-04-2011, 19:39)rune92 Skrev: Men kommer også an på, om du har slukket motoren med det samme, lige efter den sprang, for så er der større chance for at det hele er intakt.

Jeg slukkede motoren med det samme. Det havde dog ikke ændret noget for remmen sprang ikke. Den "disintegrerede". Der er kun granulat tilbage efter den, hvis vi ser bor fra det stykke der er viklet rundt om (og igennem) fjederen.
Svar
#5
Nu kan man ikke "se" hvor du bor henne men Speedline har.

http://www.speedline.dk/da/scooter/giant...k-kilerem/
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(10-04-2011, 19:37)rune92 Skrev: Her er der et lidt større udvalg, end hos T Hansen. http://mcbutikken.dk/category/10111010000/vehicle/62119

Det er ikke de rigtige mål. Remmen er 669x18x30.
Svar
#7
(10-04-2011, 19:57)Flemmingo Skrev: Nu kan man ikke "se" hvor du bor henne men Speedline har.

http://www.speedline.dk/da/scooter/giant...k-kilerem/
Der har jeg også kigget efter at jeg skrev mit indlæg. Prisen er den samme, så det skal vel være remmen fra Naraku?
Svar
#8
Overskriften minder mig lidt om Tintin
Når din motor siger Grin Pluff

   
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#9
(10-04-2011, 20:00)McCleod Skrev: Der har jeg også kigget efter at jeg skrev mit indlæg. Prisen er den samme, så det skal vel være remmen fra Naraku?

Naraku Endurance er ikke en Bando VS rem som de øvrige Naraku HQ remme, men absolut bedre, end den kinesiske standardrem. Læg iøvrigt mærke til længden. De forskellige fabrikanter har forskellige måder, at måle længden på. Nogle, måler udvendigt, andre i midten, mens andre igen, måler indvendigt. Endurance remmen er påtrykt 669 mm (669x18x30), og det er målt på midten af remmen. Bando og Malossi måler udvendigt, og så skal du bruge en 671mm rem (671x18x30) på en GY6 med 10" hjul Blink med øjet
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(10-04-2011, 20:38)kragen Skrev: Naraku Endurance er ikke en Bando VS rem som de øvrige Naraku HQ remme, men absolut bedre, end den kinesiske standardrem. Læg

Bare den ikke ender som granulat efter mindre en 6 måneder, så er jeg såmænd ganske godt tilfreds :-)

Den originale rem klarede over 11.000km over en periode på 2½ år. Tante Hansens reservedel til 199,- ligger som granulat i min udestue i øjeblikket (bortset fra det tynde stykke der er viklet ind i fjederen under koblingsklokken).

Hvor er iøvrigt faldgruberne ved adskillelse af koblingsenheden (klokke, kobling, skiver)?

Svar
#11
Men en Sprint har da 12" dæk/fælge. Synes jeg husker noget med 729 et eller andet?.

Havde de første 10" fælge?.

Svar
#12
(10-04-2011, 20:49)barden Skrev: Men en Sprint har da 12" dæk/fælge. Synes jeg husker noget med 729 et eller andet?.

Havde de første 10" ?.

Ja de havde Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: