Søg Garagen Hej Gæst! Register

alt for mange omdrejninger
#1
hej på siden.. er der nogen her inde som har haft problemer med listo 45 som tager for mange omdrejninger så den går op og klapper i ventilerene. Det gør min, også selv om den har fåer hårder fjedre i ventiler, og omd begrenser er stadi samlet.

Men hvis jeg piller stikket fra er der ingen forskel på omd, og er vari kobling med lings eller nornal gevin, hvis man sku få lyst til tungere ruller, er mand over 100, og ikk år utroligt så mange omdrejninger den kører med er lovlig over alt og kører 60-65 på lige vej.

Indlæg rettet. Brug venligst lidt komma'er, istedet for alle de punktummer, tak. JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
din tekst er fuldstændig ulæselig..
Prøv lige at forklare igen.
Kører den over 100, eller hvad skriver du?
Hvis den kører over 100, så er den tunet, og så er det klart den tager omdr.
vario samt kobling er med std. gevind.
Svar
#3
nej med 100.. mener jeg kilo.. og er mand. og som der står, kører den 60-65. uden der er pillet ved begrænser på den,
Svar
#4
Få fat i en CDI uden begrænser. Fjern alle begrænsningerne, så bliver den mere økonomisk! og stabil
Hvad gør en hårdere fjeder i Ventilerne?
Svar
#5
Bimf Skrev:Hvad gør en hårdere fjeder i Ventilerne?
En hårdere fjeder flytter resonanspunktet opefter i frekvens.
(simpel modelering for en elektronikmand Smil )

På en scooter burde det betyde, at motoren kan tage større omdrejninger.
Det kan dog også øge slid på knastaksel mm, ligesom samme nok bliver tungere at slæbe rundt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Nej den tager ikke flere omdrejninger ved tungere fjedre.men man kan sige, at den bedre følger ventiler på plads. sådan at den ikk klapper i dem ved fuld gas. som om at ventiler ikk følger ikke følger med fjedrene..og hvor kan man finde en cdi boks uden begrenser. og hvor i landet er der en butik hvor man kan købe reservedele til listoen.

Er der nogen her inde som ved om listo og texas free 50-4 bruger samme baglygte. og ja jeg tror også selv på at det giver noget mere slid,men det må mekanniker kigge på,næste gang den skal til servis.er ikke sikker på at jeg selv skal rode med at justere ventiler på den.. men sådan er det jo bare hvis man vil køre på 4 takter i stedet for en røg og støg maskine.
Svar
#7
Første punkt er da at få stillet ventilerne, hvis det ikke er gjort ved levering.
Er maskinen ny?
Hvorfor er der sat hårdere fjedre i ved ventilerne?
Der har været et par tilfælde hvor ventilsædet har løsnet sig på disse typer 4 taktere, men det er yderst sjældent det fejler noget, når bare justering er iorden.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#8
jeg ved ikke om de var justeret da jeg fik den leveret,men når den kører med fuld gas begynder den med at klappe i ventiler. og den lille forhandler jeg købte den af vidste ikk hva problemet, var så han og importøren mente at der var for mange omdr som var skyld i det. Men når nu alt var lovligt og omdrejnings begrenseren var samlet, og alt var lovligt,havde de ikke andre løsninger end strammere fjedre for at få der til at holde sin ti stille med det.

Den er ca 18 mdr gl og har kørt 1900 km.og klagede over det efter ca 600 km da den begyndte at køre med fuld gas. men forhandler sagde at der ikke var nogen grund til at køre de nye knallerter til, han mente det var noget pjat,og at det kun var noget man gjorde i gamle dage. men jeg er nu af en anden mening.
Svar
#9
skodacarsten Skrev:nej den tager ikke flere omdrejninger ved tungere fjedre.men man kan sige, at den bedre følger ventiler på plads. sådan at den ikk klapper i dem ved fuld gas. som om at ventiler ikk følger ikke følger med fjedrene..
Som jeg skrev:
Resonansfrekvensen flyttes opefter, så motoren ved de højeste omdrejninger har mindre tendens til at flagrer med ventilerne.
Det er muligt, at det reelt ikke giver et højere opnåeligt omdrejningstal, men det ukontrolable vifteri opstår først højere oppe.

Men på den anden side, hvem vil dog også bringe en motor derop?
Det har man jo banecykler (og 2-taktere) til!

Jeg har i det hele taget lidt svært ved at se, hvorfor folk absolut skal overskride WARP 7,5.
På cykelstien overhaler man alt og alle med 35. (Enkelte 'Grønne Stude' muligvis undtaget) Og ofte er 30 alt for højt grundet chikaner, bump, indsnævringer, ureparerede huller, cyklister, unger ude af kontrol osv.
Men ve den arme stakkel, det i det scenario ikke springer for livet, når de unge brushoveder buldrer frem. (Tydeligvis mere brus end hoved!)

For 45erne kan jeg forstå et behov for bedre at følge trafiken, men meget over 70 er vist ikke tilrådigt der heller.

Men det er måske noget med holdninger der kommer/forsvinder med alderen?

Javist, jeg hører ikke til de unge, men min defensive kørsel (samtlige andre trafikanter anses ganske enkelt for uberegnelige tåber!) har da afstedkommet en ulykkesstatistik på 0. Skriver: NUL!.
Dette over ca. 100.000 km på cykel og scooter/knallert. Primært i Københavns trafik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
ja men jeg bor nu også ude på landet..men kører sjældent mere end 50, der rigeligt til mig på de små hjul. men hvis det regner får den bundgas . for at komme frem til tørvejret.men syntes det er trist at høre på at den klapper sådan.
Svar
#11
og hva betyder warp 7,5 egentlig ?.
Svar
#12
Der er da vist en der aldrig har set STAR TREK.
Warp Speed er en hastigheds faktor i rummet.
I Starwars tror jeg de kalder det Light Speed
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar


Forum spring: