Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er det svært at hive fælgene af en scooter
#37
T Skrev:Kan sulme ik få den lede møtrik af til bagbremsen Ked af det Der er et eller andet med mig og bolte/møtrikker der sidder fast Ked af det Ked af det Ked af det

Tag en top og slå på nøglen med en stor hammer/muggert. Så skal den nok komme af.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Jeg har fået den af. Forlæmgede en topnøgle med et rør og stillede mig op på den. Nu har den fået kobberfedt så kan det være jeg slipper for det til næste år. Så nu er det kun bolten i bremsekaliberen der sidder urokkeligt fast. Den får noget varme tirsdag, så håber jeg den overgiver sig!
TruckStar
Svar
#39
T Skrev:Jeg har fået den af. Forlæmgede en topnøgle med et rør og stillede mig op på den. Nu har den fået kobberfedt så kan det være jeg slipper for det til næste år. Så nu er det kun bolten i bremsekaliberen der sidder urokkeligt fast. Den får noget varme tirsdag, så håber jeg den overgiver sig!

Nå det var da godt.
Nogen gange skal vi også have den store forlænger på et par meter på før den giver sig. Utroligt som den møtrik kan sidde fast.

Varme er altid godt på alu, så det kan da være du er heldig med at få den djævel ud, held og lykke ihvertfald.. :wink:
Svar
#40
Ellers borer den gamle ud, drejer en ny og bolter den på begge sider.
TruckStar
Svar
#41
T Skrev:Ellers borer den gamle ud, drejer en ny og bolter den på begge sider.

God idé !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Du har vil husket at givet den noget rustløsner, (caramba) det bruger jeg altid hvis der er problemer. mange tror at man bare lige kan sprøjte det på, men det giver ingen virkning det skal have tid til at trække helt ind i gevind. Havde engang store problemer med kranklejet på min cykel, den fik lidt caramba to gang i døgnet, efter en uge gik jeg i gang, og fik det af uden brug af urimelig meget vold.
Men ellers plejer jeg ikke at have de store problemer med fastrustne møtrikker, det skyldes at jeg under det almindelige eftersyn og vedligeholdelse flittigt bruger WD 40 olie, det trænger ind alle steder, også i gevind på møtrikker, så når man på et sene tidspunkt, skal pille, så glider tingene bare fra hinanden.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#43
Så fik jeg den af Smil Det endte med at jeg varmede på den, spændte en unbrachonøgle fast og drejede selve kaliberen. Skråååk sagde den og gik løs. Til det sidste indlæg vil jeg lige sige at kobberfedt er vejen at gå, det holder bedre end WD40. Det fås både som spray, tube og dåse. Selv bruger jeg spray fordi jeg ikke er så vild med de kolde vintre Blink med øjet
TruckStar
Svar
#44
Ja selvfølgelig skal du bruge kobberfedt til bremser, nu vil den smutter den af næste gang. Når jeg nævner WD 40 så er det som et led i den almindelige forebyggelse. Når jeg har skilt noget ad får møtrikker og bolte altid rigtig fedt. De steder på min nye MC hvor jeg af erfaring ved, at problemerne vil komme har været adskilt. Eks. karburatoren har jeg ikke pillet ved endnu, håber nu heller ikke det bliver nødvendigt, men den er blevet pudset i WD 40, så hvis den skal adskilles sener hen, så bliver der ikke nogen problemer i det.
At bruge varme er for mig den allersidste nødløsning. Men hovedsagen er at du fik den af, nu må man håbe at kaliber ikke har taget skade af varmen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#45
Det har den ikke. Men til andre der skulle få lignende ide er det praktisk at vide noget om metallers egenskaber.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: