Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
(30-03-2011, 19:12)kragen Skrev: Ikke medmindre, den er meget dyr, og bliver smadret eller stjålet første år. Det vil give en udgift på 6.700 kr., for at få en ny. Andet år, vil det koste dig 2x4.700+2.000=11.400+ ca. 3.000 kr. for værditab efter et år - i alt 14.300. Andet år, vil rævesaksen klappe, og din reparation må ikke koste mere, end ca. halvdelen af handelsværdien, før du kun får udbetalt handelsværdien, og mister knallerten. Vi taler altså om knallerter i prislejet nær de 20.000, før det giver mening med kasko et par år. Det ville være rablende sindsygt, med en thansen knallert til 5.500kr. for ny
Altså jeg skal ikke køre steder hvor min scooter er specielt udsat for tyveri og hærværk osv..
Nærlæste også lige beskeden fra forsikringen.
Selvrisikoen koster 10% af skaderne eller mindst 2500kr. Så der skal meget til for at det kan betale sig at få forsikringen til at gribe ind. Det dyreste til min er en udstødning og den koster ingengang 2500kr.
Så giver dig helt ret i at scooteren skal koste 20.000kr for at det kan betale sig .
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
(30-03-2011, 19:24)Skyteam DAX Skrev: Det er ikke bare en bil, det er en fast bil, som kun du og mekaniker bruget, og sidstnævnte kun til/fra syn og i forbindelse med test efter rep. Kører bare 1 anden 1 dag i bilen, ryger det på jorden.
Jeg ved desværre alt om det, mistede 8½ års lastbil ancinitet på det.
Niks
Det skal godt nok være en fast bil, som kun du kører, og kører i dagligt, men andre, må gerne køre i den ved ferie eller sygdom. Der er altså ikke tale om, at det skal være "fri" bil fra arbejdsgiveren. Jeg kører en gulpladet LT'er, og jurister hos min lidt krakilske arbejdgiver tjekkede nøje betingelserne, inden de underskrev erklæringen. Der er selvsagt en afløser på, når jeg har ferie, eller er syg, hvilket blev meddelt. Der må bare ikke være flere, der "deles" om den i det daglige.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
(30-03-2011, 18:36)hellbinde Skrev: SLK
MC kørekort er også en god mulighed! Så må en 125'er være til at betale i forsikring?
Ja det er næsten samme priser som en 45 knallert Mener jeg giver 920kr,- om året for MC ansvar (helårskørsel) for min 125cc.
Så som kragen nævner, så kan det hurtigt tjene sig hjem når man skal have billig bilforsikring. Og så slipper man også for politiet på MC
Mvh
Stig
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(30-03-2011, 21:02)SLK Skrev: Ja det er næsten samme priser som en 45 knallert Mener jeg giver 920kr,- om året for MC ansvar (helårskørsel) for min 125cc.
Så som kragen nævner, så kan det hurtigt tjene sig hjem når man skal have billig bilforsikring. Og så slipper man også for politiet på MC
Mvh
Stig
Er du aldrig blevet hevet ind til siden, for at blive testet på rullen? Eller bare fordi de tror det er en tunet scooter.
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
(30-03-2011, 21:24)Jps Skrev: Er du aldrig blevet hevet ind til siden, for at blive testet på rullen? Eller bare fordi de tror det er en tunet scooter.
Jo en enkelt gang blev jeg stoppet ind til siden lige efter exit af en rundkørsel. Politiet havde da lige stoppet en 30'er knallert og tænkte at de lige kunne tage 2 fluer med ét smæk. Men betjenten kiggede bagpå og så min nummerplade, spurgte efter kørekort, og så fik jeg ellers lov til at køre igen.
30'er knallerten kom op på rullefeltet, jeg fik dog ikke med om den kørte for hurtigt, for inden da var jeg allerede sluppet fri igen
Hvorfor skulle de også teste den på rullen, Jps? Den må jo køre det hvad den nu engang kan, det er jo en MC, selvom den ligner en scooter.
Mvh
Stig
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(30-03-2011, 21:38)SLK Skrev: Jo en enkelt gang blev jeg stoppet ind til siden lige efter exit af en rundkørsel. Politiet havde da lige stoppet en 30'er knallert og tænkte at de lige kunne tage 2 fluer med ét smæk. Men betjenten kiggede bagpå og så min nummerplade, spurgte efter kørekort, og så fik jeg ellers lov til at køre igen.
30'er knallerten kom op på rullefeltet, jeg fik dog ikke med om den kørte for hurtigt, for inden da var jeg allerede sluppet fri igen
Hvorfor skulle de også teste den på rullen, Jps? Den må jo køre det hvad den nu engang kan, det er jo en MC, selvom den ligner en scooter.
Mvh
Stig
Okay til det første . Og til det andet fordi jeg hørte en "historie" om en der var hevet på rullen, inden de opdagede pladen
Ivecar plus 2023.
Svar: 554
Tråde: 81
Tilmeldt: May 2007
Nu faldt jeg lige over sådan en her:
http://www.koehler-knallerter.dk/epages/...etailImage
Hvis jeg kunne få en billig forsikring på den her, var det lige før det kunne tjene sig ind i benzin. (Sammenlignet med en bil der kører 11km/l i gennemsnit)
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Jeg undersøgte i sin tid også den 45-vinkel mht. optjening at optjene bilforsikringspoint.
Som andre har fremlagt: Glem det!
Der findes dog en anden 'genvej', selv om den måske nok vil være lidt dyr for en 18-årig, der ikke har en far med en oliekilde i baghaven.
Køb en (vist nok) max 5 år gammel Citroën (hos en forhandler?) og få en Citroën Forsikring på den!
Jeg kender ikke deres regler for din aldersgruppe. De har et knæk ved 40 år og andre har (også?) et ved 26.
Men i hvert fald mellem 26-39 år får du de første 6 mdr. fuld kasko til ca. 1.800,-, og derefter (hvis skadefri forstås!) indplaceres du som elitebilist (in spe?)
Da jeg ligger lidt over de 40 , fik jeg første hele år til ca. 3.500,- og betaler nu 5.600,- om året på laveste trin hos Citroën. (Reelt IF-Forsikring)
Det er ikke det billigst opnåelige elite trin derude, men for en nybegynder som jeg, er det stadig under, hvad jeg kan opnå andre steder.
Herunder gennem min fagforening, hvor man godtgør mig 3 års erfaring grundet alder og medlemskab.
Og det er en hel del under, hvad de 'store' vil have for en gammel nybegynder som jeg. I deres øjne er jeg blot det samme som en på 18 frisk fra fabrikken. Ergo: 20-30.000 hårdt beskattede bananer om året
Der er i dag mange mange andre mærker, hvor man har lignende nybegynder-ordninger.
Så vidt lige nu huskes: Chevrolet, Peugeot, Hyundai, Suzuki, Kia, Nissan, Fiat.
Der er forskelle, og ikke alle vil måske acceptere den billige forsikring for andet end helt nye biler.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
(02-04-2011, 16:13)walker1 Skrev: Men i hvert fald mellem 26-39 år får du de første 6 mdr. fuld kasko til ca. 1.800,-, og derefter (hvis skadefri forstås!) indplaceres du som elitebilist (in spe?)
Et super godt tilbud faktisk .
De fleste forhandlere har idag noget lignende og det er reelt den eneste vej for unge og nye bilkøbere til at "komme ind i systemet". Så vidt jeg kan se, er prisen på financiering og forsikring en langt mere betydningsfuld konkurrence-parameter end prisen på selve bilen, og jeg har mere end een gang overtalt unge mennesker i min familie til at gå efter et andet mærke end deres første valg.... alene baseret på omkostninger og forsikring.
Da jeg var 18 var der ikke samme mulighed for at få en billig forhandler-subsidieret begynderforsikring. I stedet løste forsikringsselskaberne problemet ved at tilbyde en meget høj selvrisiko til unge under 23 og dermed kunne de holde præmien nede. Den første bil jeg købte havde 40.000 kr i selvrisiko hvilket var 2/3 af bilens pris! Så anmelder man altså ikke bare sådan lige en bule i kofangeren...
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
Hej ved godt at det er en gammel tråd. Men jeg har haft snakket med et par selvskaber her i ugen, og vil så lige sige at nogle betragter en 45 knallert som en mc angående forsikring og ved dem optjener man anciennite par år med scooter, dog dem jeg har snakket med end til videre forlanger man har haft kørekort i mindst 3 år eller er 25 år for at få scooteren forsikrede hos dem. Det er måske godt nyt for nogen mennesker, men jeg kan desværre ikke selv bruge det, siden jeg er ny med kørekort.
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Men det giver jo ingen mening at skulle vente i 3 år med at få sin mc forsikret efter at kørekortet er taget ? så må man jo finde et andet selvskab der vil forsikre ens mc.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
(28-02-2016, 13:50)mads180 Skrev: Hej ved godt at det er en gammel tråd. Men jeg har haft snakket med et par selvskaber her i ugen, og vil så lige sige at nogle betrækker en 45 knallert som en mc angående forsikring og ved dem optjener man anciennite par år med scooter, dog dem jeg har snakket med end til videre forlanger man har haft kørekort i mindst 3 år eller er 25 år for at få scooteren forsikrede hos dem. Det er måske godt nyt for nogen mennesker, men jeg kan desværre ikke selv bruge det, siden jeg er ny med kørekort. Jeg så noget tilsvarende i sin tid, men kravet var fuld kasko på dyret i hele perioden!
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
|