Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsninger i PGO Bigmax
#13
Kan vi blive enige om at der er 2 dysser i karb. bund kar. det er vel den der er længest man skal omdysse ikk? den blade der sidder ved membranen kan man se den udefra? hvis der altså er sådan en på min.. altså plade.....?

Er der evt. nogen der har et billed af hvordan den ser ud?

hvad koster de der powerred udstødninger i andre kører med?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Micmacoo Skrev:Kan vi blive enige om at der er 2 dysser i karb. bund kar. det er vel den der er længest man skal omdysse ikk? den blade der sidder ved membranen kan man se den udefra? hvis der altså er sådan en på min.. altså plade.....?

Er der evt. nogen der har et billed af hvordan den ser ud?

hvad koster de der powerred udstødninger i andre kører med?

Mange har 3 stk. - hoveddyse, tomgang, og chokerdyse. Hoveddysen er den største og sidder midtfor.

http://www.dansmc.com/reed1.jpg Reed petal, er selve bladene, som også fåes i kulfiber og glasfiber.

Powered : [Image: topppow.jpg]
Svar
#15
Jeg er sikker på at den er begrenset i i udstødningshullet i cylinderen. Den er garanteret oval i stedet for rund.
Svar
#16
bosch Skrev:Jeg er sikker på at den er begrenset i i udstødningshullet i cylinderen. Den er garanteret oval i stedet for rund.

Formen på udstødningskanalen virker ikke som drosling på den måde, der er bare mange forskellige former afh. hvordan motoren skal yde (bund el. top-effekt). Cylindere bliver som regel kun droslet ved at "droppe" en el. flere skyllekanaler el. gøre dem mindre (Aprilia/ Yamaha fx.).
Det er også meget nemmere (billigere), at drolse i potten istedet, og virkningen er den samme.
Svar
#17
Udstødningshullet er ovalt. Skulle modtage min nye udstødning på mandag, ved monteringen vil jeg polere udstødnings hullet op så det bliver helt rent og blankt. Dette burde da også have en effekt.



Hold igen med prikkerne, Tak Smil.JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Micmacoo Skrev:Udstødningshullet er ovalt. Skulle modtage min nye udstødning på mandag, ved monteringen vil jeg polere udstødnings hullet op så det bliver helt rent og blankt. Dette burde da også have en effekt.



Hold igen med prikkerne, Tak Smil.JPS.

Det har det også - også mere end man lige regner med, hvs det er poleret perfekt, motoren kan trække flere rpm. og soden har svært ved at sætte sig på den glatte overflade...en win win situation !.. :wink:
Svar
#19
Hey her er så sidste nyt ang big maxén.

Jeg kørte en tur til KG import i Esbjerg og købte en 45 udstødning. Manden der solgte mig den lovede at der ingen begrænsninger i den.
http://www.kgi.dk/product-96-6.php
Købte også et sæt Racing Ruller 6g (de org. er vidst 7½g)

På hjem turen smuttede jeg forbi Thansen og købte en 4 nummre større dysse str 76

Første tur var med ny udstødning og uden nye ruller speedometeret viste 70 men optrækket var lidt sløvt og det mindste modvind fik den til at vise 60.

Hjem i værkstedet igen.

Satte så nye ruller i.

Lækkert optræk nu viser den ca 75 men ved den mindste vind modstand ryger den igen ned på 60.

fra 50 til 75 går det stadig meget sløvt.

75 km/t på mit speedometer = 63 km/t

Hvordan burde den opfører sig når ruller og dysse er perfekt tilpasset

( tænker om der er mere at hente)?????
Svar
#20
Husk at tjekke farven på tændrør for at se om dysen er stor nok.

Farve:

Hvid: for lille dyse motoren bliver for varm

Lysebrun/brun: perfekt

Sort/sodet: muligvis for stor

Desuden kan man mærke det på måden den tager gassen når man vrider i bund, men det kræver nok lidt erfaring.
Svar
#21
Udstødningen virker fint nok(kører selv med den).

Jeg har 7,5 grams ruller i min, og en malossi vario. Min har også lidt problemer med modvind, hvor den dykker 10-15 km/t. Men jeg regner med at kunne afhjælpe det lidt, ved at sætte 7 grams i.

Det tror jeg også du skal op på(7 grams ruller) og måske også et par numre mere i dysestørrelse.
Hvilken cylinder kører du med, og har du tjekket om der var den plade eller tragt ved/i membranen?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
7,5 grams ruller er standard, der trak den ikke særlig godt. KG import anbefalede mig at prøve med 6 grams ruller og det er noget der virker, den er blivet hissig fra 0 - 50 der efter er den sløv fra 50 - 75 (igen på speedometeret) tror lige jeg skal have kigget tændrøret efter i morgen og se om der muligvis skal en større dysse i.

Der er ingen begrænsning ved membran eneste begrænsning på big max er skiven og udstødning.

Men KG import sagde at pga. min scooter var så ny at der muligvis sad en cdi box i den som virkede som en elektronink omd. begrænsning Spørgsmålstegn

Hjælp! er det rigtigt hvis ja, hvad gør man så?

Hovsa havde nær glemt det.

Min cyl. er standard.
Svar
#23
Micmacoo Skrev:7,5 grams ruller er standard, der trak den ikke særlig godt. KG import anbefalede mig at prøve med 6 grams ruller og det er noget der virker, den er blivet hissig fra 0 - 50 der efter er den sløv fra 50 - 75 (igen på speedometeret) tror lige jeg skal have kigget tændrøret efter i morgen og se om der muligvis skal en større dysse i.

Der er ingen begrænsning ved membran eneste begrænsning på big max er skiven og udstødning.

Men KG import sagde at pga. min scooter var så ny at der muligvis sad en cdi box i den som virkede som en elektronisk omd. begrænsning Spørgsmålstegn

Hjælp! er det rigtigt hvis ja, hvad gør man så?

Hovsa havde nær glemt det.

Min cyl. er standard.



Så prøv med 6,2 eller 6,5 grams ruller istedet for 7 gr. Smil. CDI 'en på min gamle Big, er ikke begrænset. Men det det er da muligt at nyere PGO'ere, har fået en begrænset CDI monteret? Den eneste måde at afgøre det på tror jeg, er at købe en ubegrænset til modellen.

Jeg synes du skal skifte din standardcylinder ud med en lidt større, f.eks en Trophy 47mm. Den giver både optræk og fart der kan mærkes, plus at den holder meget længe(kører selv med en Smil ).
Svar


Forum spring: