Svar: 107
Tråde: 17
Tilmeldt: Dec 2005
Hey der igen.
Er "stadig" tilfreds med min Kymco Super 9, men den er NOGET tammere end min gamle Yamaha Neo's der let løb 80 km/t og kom derop på meget kort tid med 8.000-9.000 omdrejninger.
Kymco'en er en symaskine ved sammenligning. Gætter på at den max kommer op i 6.000 omdrejninger, der dog er nok til et et acceptabelt optræk og en topfart på ca. 65 km/t ... meeeen :?
MERE POWER, NU! :twisted:
Den er naturligvis afdroslet, og næste skridt kunne vel være en Malossi-variator. På alle salgs-sider skriver de, at det giver hurtigere optræk og "en smule" på toppen, og det er fint, men det ville være rart at høre fra en der har prøvet den i det virkelige liv.
Er sådan en variator 600 kr. værd ? Og hvorfor er den bedre ?
Og til slut, hvis de virkelig giver lidt mere power, hvorfor pokker er det så ikke standard i købemaskinerne. Alle vil vel ha' mere optræk, eller er det bare mig/os herinde ? :wink:
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Neo Skrev:Hey der igen.
Er "stadig" tilfreds med min Kymco Super 9, men den er NOGET tammere end min gamle Yamaha Neo's der let løb 80 km/t og kom derop på meget kort tid med 8.000-9.000 omdrejninger.
Kymco'en er en symaskine ved sammenligning. Gætter på at den max kommer op i 6.000 omdrejninger, der dog er nok til et et acceptabelt optræk og en topfart på ca. 65 km/t ... meeeen :?
MERE POWER, NU! :twisted:
Den er naturligvis afdroslet, og næste skridt kunne vel være en Malossi-variator. På alle salgs-sider skriver de, at det giver hurtigere optræk og "en smule" på toppen, og det er fint, men det ville være rart at høre fra en der har prøvet den i det virkelige liv.
Er sådan en variator 600 kr. værd ? Og hvorfor er den bedre ?
Og til slut, hvis de virkelig giver lidt mere power, hvorfor pokker er det så ikke standard i købemaskinerne. Alle vil vel ha' mere optræk, eller er det bare mig/os herinde ? :wink:
er udemærket på en 2 takter har den selv på min
Svar: 107
Tråde: 17
Tilmeldt: Dec 2005
Ok, men den virker ved at gi' flere omdrejninger, eller ??
Og når du skriver "udemærket", er det så fordi du har fået både hurtigere optræk og lidt på toppen ?
Hvor meget hvis jeg må spørge ?
Og hvor mange omdrejninger (ca. naturligvis) har du vundet ved operationen ?
:-)
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jeg har vel kørt ca. 40-45.000 km med Malossi's variator. Og den er perfekt til sportstun. Jeg fik både optræk og 5-6 km/t, mere på toppen. Og den er slidstærk, jeg kørte vel omkring de 23.000 med den 1. og resten med den anden .
Den er ikke standard i nye scootere, da det jo er en tunvariator .
Svar: 107
Tråde: 17
Tilmeldt: Dec 2005
Nice Jps!
Tak for svaret.
Lover dog at vente lidt med at montere den, Kymco'en har jo kun kørt 170 km :-)
Men når den runder de 1.000 km er det vel ok ?
Svar: 611
Tråde: 43
Tilmeldt: Aug 2005
Har du fikset blindrøret? Og hvilke begrænsninger har du snuppet?
TruckStar
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Neo Skrev:Ok, men den virker ved at gi' flere omdrejninger, eller ??
Og når du skriver "udemærket", er det så fordi du har fået både hurtigere optræk og lidt på toppen ?
Hvor meget hvis jeg må spørge ?
Og hvor mange omdrejninger (ca. naturligvis) har du vundet ved operationen ?
:-)
hmm har vel nok vundet 10km på toppen
men har helt klart et vildere optræk nu
jeg kørte ca 27+++ km med den valgte at skifte den.. men den fejlede ikke en rygene fis!
omdreningerne er sværere at sige da jeg aldrig måler dem (har ikke noget at måle dem med)
men vil gætte på omkring 2-3000 mere!
Svar: 107
Tråde: 17
Tilmeldt: Dec 2005
T Skrev:Har du fikset blindrøret? Og hvilke begrænsninger har du snuppet?
Min leverandør siger "alle begrænsninger", så det det må være skive, blindrør og evt CDI.
Svar: 107
Tråde: 17
Tilmeldt: Dec 2005
sukedk2001 Skrev:Neo Skrev:Ok, men den virker ved at gi' flere omdrejninger, eller ??
Og når du skriver "udemærket", er det så fordi du har fået både hurtigere optræk og lidt på toppen ?
Hvor meget hvis jeg må spørge ?
Og hvor mange omdrejninger (ca. naturligvis) har du vundet ved operationen ?
:-)
hmm har vel nok vundet 10km på toppen
men har helt klart et vildere optræk nu
jeg kørte ca 27+++ km med den valgte at skifte den.. men den fejlede ikke en rygene fis!
omdreningerne er sværere at sige da jeg aldrig måler dem (har ikke noget at måle dem med)
men vil gætte på omkring 2-3000 mere!
Jeg har heller ikke noget at måle med, brugte faktisk et gæt tidligere givet her i forum'et.
Tak Jps og Sukedk2001, jeg konkluderer at.:
-det er ikke salgs-gas, der er noget at hente i en Malossi-variator
-optrækket øges
-topfarten øges
TAK for svarene
Svar: 107
Tråde: 17
Tilmeldt: Dec 2005
Men jeg ved stadig ikke hvorfor Mallosi'en gi'r det ekstra :-)
Svar: 611
Tråde: 43
Tilmeldt: Aug 2005
Jeg ville tjekke det blindrør, det er sjældent at de fikser den slags. CDIén er med garanti ikke fikset og den er begrænset. Vi undersøger stadig hvordan man kan slippe af med den, men kender endnu ingen i Danmark der har en der er fikset.
TruckStar
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Neo Skrev:Men jeg ved stadig ikke hvorfor Mallosi'en gi'r det ekstra :-)
Det er bla. pga. den mere jævne udveksling Multivar'en har, rullebanerne er optimeret så udvekslingen ikke har de "huller" der normalt er i en standard vario, som jo skal have et roligt optræksforløb alle (inkl. førstegangskørere) kan håndtere.
Rullebanerne er også optimeret sådan, at vario'en kører remmen helt ud, så en lidt højere topfart kan opnås.
Belægningen er også meget stærkere fordi den er blevet varmebehandlet i overfladen, og bagpladen er i stål med meget højt kulstofindhold.
Alt i alt er den slags dyrt at lave, så bla. derfor er en standard scooter ikke udstyret med den type "ædle dele", self. for at kunne have en konkurrencedygtig pris.
|