Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility 'tøver'
#1
Det har vist været oppe før, men ikke så meget for mit vedkommende, så løsningen kan ikke lige huskesFlov.

Efter at rødderne ude på Hillerødgade har haft fingrene nede i min karburator, er min Agility blevet lidt tøvende med at tage gas. (fra tomgang)

Specielt i dybfrost-kold stand er den ikke meget for at komme over tomgang!
Men også i varm stand skal den lige tænke sig om et ½ sekund, før den vil trække.

I begge tilfælde lyder det som om den er ved at drukne/sætte ud.

Jeg har ikke rørt kassen, siden de leverede maskinen tilbage, så jeg har ingen anelse om, hvor f.eks, stille-/blandeskruen står.
Andre værksteder har tidligere sat den i 'underlige' stillinger, så måske ... ?

Eller ... ?

Min benzinøkonomi er styrtdykket, men det er nu nok snarere fordi maskinen ikke kører så meget længere. Sidste tankning fandt f.eks. sted 1. december! Jeg har netop rundet 100 km siden den gang, men nålen står som om jeg har kørt omkring 140. Rullende øjne
At opbevare maskinen inden døre ved nogenlunde stuetemp. forøger jo fordampningen noget i forhold til frostgrader.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg har fået samme problem efter jeg har skiftet til glat gliderør. Har dog ingen løsning:-(
Svar
#3
Det kan være flere ting. Karburatorindstilling, beskidt luftfilter/klemt luftslange (den kan let komme i klemme, når man sætter hjelmboksen i), ventilindstilling for stram, og ikke mindst, kan du have en forkert nål i karburatoren. Det sidste, var også nyt for mig, men Scoot, har forklaringen, og de nye nåle til Agilityen fra Kymco. Har de skiftet ruller/rem?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Det jeg bad om, var at de rensede karburatoren. (foruden at skifte forhjulslejet)
Jeg har selv spekuleret på ventiler og filter, men der burde de ikke have været inde.

Jeg har nu pillet lidt ved blandingsskruen, der egentlig stod inden for soec, men det har ligesom hjulpet lidt.
Det kan dog også bare være fordi, vi ikke længere har så meget dyb-godnat-frost længere.

Når jeg får en ledig stund, skal jeg have pustet på filteret.
Og måske vil den også have godt af lidt ny benzin på et tidspunkt Flov
(3½ måned på 2/3 tankfuld, foreløbig)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: