Søg Garagen Hej Gæst! Register

Karburatorsprit.. Igen igen
#13
(25-11-2010, 21:06)Teddy Skrev: Prøv med en klud? Grin

Prøv med en klud, tag da og pas dig selv !
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hvad sker der, hvis man hælder for meget sprit i tanken ?
casper schmidt
Svar
#15
(02-03-2011, 23:38)knas62 Skrev: Hvad sker der, hvis man hælder for meget sprit i tanken ?

Cylinder og stempel bliver sikkert ikke smurt tilstrækkeligt så de slides hurtigere.

Der ud over tror jeg også det kan gå ud over benzinøkonomien, så scooteren kører kortere pr. liter benzin.

Jeg har tidligere i denne tråd vist en udregning og efter at have kørt mange kilometre så tror jeg, at den mængde ren isopropylalkohol jeg udregnede er mere end godt er Udråbstegn

Lige nu bruger jeg omkring ½ dl=50mm isopropylalkohol til 6 L benzin - jeg prøver at sjuse en nedre grænse for hvor lidt jeg kan bruge før det giver problemer med startbesvær og motor, der kortvarrigt sætter ud/trækker dårligt før den er varm.
Hygge hejsa.
Svar
#16
Nu har jeg kørt lidt i det kolde vejr og der skal sprit i benzinen kan jeg mærke for min scooter har det med at gå ud hvids det ikke er i benzinen så drenge og piger der skal sprit i benzinen.
Jeg hælder bare en ordenlig sjat i uden at måle det bliver på øje mål Grin i går var jeg en tur ope ved Nivå havn nu er min nye cylender også kørt til så jeg kunne give gas så jeg fik soden ud af cylender og udstødningen men der sidder sikkert stadig noget i den Grin men den kører merer frisk når den har været varmet igennem Grin.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#17
(03-03-2011, 08:40)Johannes Johansen Skrev: Nu har jeg kørt lidt i det kolde vejr og der skal sprit i benzinen kan jeg mærke for min scooter har det med at gå ud hvids det ikke er i benzinen så drenge og piger der skal sprit i benzinen.
Jeg hælder bare en ordenlig sjat i uden at måle det bliver på øje mål Grin i går var jeg en tur ope ved Nivå havn nu er min nye cylender også kørt til så jeg kunne give gas så jeg fik soden ud af cylender og udstødningen men der sidder sikkert stadig noget i den Grin men den kører merer frisk når den har været varmet igennem Grin.

Igen, der er nu 5% "karburatorsprit" i al benzin, du tanker fra en stander. Før der var sprit i benzinen, lå den anbefalede mængde karburatorsprit, der skulle fyldes i, på omkring 1%. Så pas på med, at "hælde en ordentlig sjat" i. På en totakter, kan du risikere, at for megen sprit, "opløser" olien, så cylinderen ikke bliver smurt, og den hinde, der sidder på væggen, hurtigt vil forsvinde helt, når du slukker motoren. Det giver øget slid, og kan resultere i en varmesætnning.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Apropos det med at bringe ofre for miljøet, så har min lokale tank nogle små flasker med "bly-erstatning" til salg. Jeg formoder at det er noget som ejere af meget gamle 4-taktere kan hælde i tanken for at kompensere for den manglende smøreeffekt fra blyet i den moderne blyfrie benzin.

   


Gad vide om vi snart ser små flasker med "afspritnings-tilsætning" for at skåne gamle 2-taktere fra den nye alkoholiserede benzin...

Rullende øjne


   
Svar
#19
Schhhh!

Jeg ved godt, at diskussionen om ozon, ikke er på mode i øjeblikket, men hvorfor er der ingen, der brokker sig over, at den "alkoholiserede" benzin, udleder næsten dobbelt så megen ozon, som den gamle "ædru" benzin Fortvivlet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#20
(03-03-2011, 16:52)kragen Skrev: Schhhh!

Jeg ved godt, at diskussionen om ozon, ikke er på mode i øjeblikket, men hvorfor er der ingen, der brokker sig over, at den "alkoholiserede" benzin, udleder næsten dobbelt så megen ozon, som den gamle "ædru" benzin Fortvivlet .

Nok fordi der ikke er ret mange, der vidste det (som undertegnede f.eks.)

Ivecar plus 2023.
Svar
#21
Hvad er der nu galt med Ozon?
Skal vi ikke ha' et lækkert tykt lag Ozon på himlen?
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(03-03-2011, 16:59)Gamle Chilli Skrev: Hvad er der nu galt med Ozon?
Skal vi ikke ha' et lækkert tykt lag Ozon på himlen?
Det er måske derfor Griner ?

Vi har været så flinke til, at nedsætte forbruget af drivhusgasserne, at ozonlaget er blevet tyndslidt, og har fået huller. Det øger den globale opvarmning, så vi må til, at svine lidt mere, så vi igen får et lækkert tykt ozonlag Grøn grin .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#23
Jeg spurgte jo mest i spøg, men faktisk også i undren over din bemærkning og vil meget gerne høre hvad du ved om Ozons betydning som forurening i den luft her nede ved jorden hvor vi fiser rundt på to hjul og trækker vejret.
Jeg ved nemlig kun at vi helst skal ha' et godt lag oppe i de tynde luftlag til at beskytte os imod UV stråling, og umiddelbart kunne man jo godt tro at lidt ekstra Ozon fra motorene kunne være en hjælp der.
Venlig hilsen

Gamle Chilli
Svar
#24
Ozon kommer ikke fra forbrænding.

Ud af en forbrænding, kommer derimod CO2 (kuldioxid) og H2O (vand) Det er i bund og grund det, der kommer ud af udstødningen, men nogle affaldsstoffer kan også komme med ud der.
Speedfight número dos
Svar


Forum spring: