Søg Garagen Hej Gæst! Register

Big'en har fået et strømproblem
#1
Jeg var lige nået hjem fra en tur i byen, da scooteren sagde en underlíg summende lyd(ligesom, når der kommer blade ind i blæserhjulet) scooteren gik ud, og da jeg ville starte den igen, var der ingen strøm. Jeg tjekkede sikringen, og den var gået sig en tur. Den blev skiftet til en ny, men den røg lige med det samme, og det forstår jeg ikke en dyt a'. Jeg har godtnok skiftet nogle stik til det ene blinklys, fordi det ikke virkede(det gjorde pæren sjovt nok), men det mener jeg ikke kan være årsagen. Er der nogen, der har oplevet det samme som mig??

Det skal lige siges, at jeg har kørt 1 uges tid uden problemer, efter jeg rodede med ledningen til blinklyset.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du har tydeligvis en kortslutning et eller andet sted, for ellers går sikringen ikke, når blot du sætter tænding på.

Uden at være ekspert på dette specifikke område, så har jeg oplevet noget lign. hvor en løs, strømførende ledning havde forvildet sig ind gennem en åbning til en blæser med metalblade.

Det lød ganske 'sjovt', og der tegnede sig nogle flotte cirkler af gnister inden sikringen røg.

Til at begynde med bør du naturligvis gå stik og ledninger, du har haft fat i og i nærheden af dem, efter. Har du et multi-meter/ohm-meter kan det være en meget stor hjælp.
Hvis ikke, kan de undertiden findes til en 50'er i byggemarkeder eller endog Aldi.
Men, du kan naturligvis have et transportproblem her og nu.
Svar
#3
Øh
Kom lige til at tænke på det. Hvordan lyder det, hvis man engagerer startmotoren, når motoren kører?

Måske skulle du gå alle ledninger til og fra styret efter.

Jeg går ud fra, at du efter at have skiftet sikring, prøvede med alle afbrydere i off-position.

En defekt ensretter vil også skabe ubehageligt underlige strømme til/fra batteriet.

Afbryd alle kontakter, og mål med et volt-meter over der hvor den brændte sikring sidder. Alternativt lav en måleprobe med en mindre 12V pære, som du indskyder samme sted. Lyser pæren er der en forbindelse et sted, og så kan du prøve dig frem ved at skille stikforbindelserne ad en ad gangen. Når lampen slukker, har du fat i noget.

Tjek dog lige batteriet først! Men da den tog sikringen igen, er det nok OK.
Svar
#4
Tak for rådene "Walker1"

Hvis du trykker på elstarten, mens motoren kører, kommer der lyd der er svær at "oversætte". Smil Jeg kan ikke finde noget at sammenligne med, desværre.
Svar
#5
Citat:Hvis du trykker på elstarten, mens motoren kører, kommer der lyd der er svær at "oversætte". Smile Jeg kan ikke finde noget at sammenligne med, desværre.

Det overlever vi nok, men det er åbenbart ikke den samme lyd, du hørte.

Bermærk forøvrigt en ganske lille, omend væsentlig, ændring jeg har foretaget i mit tidligere indlæg. Volt-meter, IKKE ohm-meter :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:
Citat:Hvis du trykker på elstarten, mens motoren kører, kommer der lyd der er svær at "oversætte". Smile Jeg kan ikke finde noget at sammenligne med, desværre.

Det overlever vi nok, men det er åbenbart ikke den samme lyd, du hørte.

Bermærk forøvrigt en ganske lille, omend væsentlig, ændring jeg har foretaget i mit tidligere indlæg. Volt-meter, IKKE ohm-meter :-)

Jeg kigger på det i morgen, da jeg sikkert er sneet inde, så er der jo tid nok. Grin
Svar


Forum spring: