Søg Garagen Hej Gæst! Register

Import af svenske knallerter?
#1
Nok mest henvendt til vores lovorakel KragenGrin

Er det muligt at importere en Svensk Yamaha 4 gear fra midtfirserne, uden at skulle ændre stelnummer til et dansk (skifte stellet)?
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej har du fundet ud af om man kan få en svensk knallert fra midten af 80érne hjem? jeg skal nemlig til sverige i aften men kun hvis det kan lade sig gøre? så et svar hurtigt ville være dejligt. skriv evt. PB. på forhånd tak Smil

(kragen: Husk, de store bogstaver, og private oplysninger, herunder telefonnummer, bør ikke skrives i indlæg)
Svar
#3
(14-09-2011, 08:42)chri157u Skrev: Hej har du fundet ud af om man kan få en svensk knallert fra midten af 80érne hjem? jeg skal nemlig til sverige i aften men kun hvis det kan lade sig gøre? så et svar hurtigt ville være dejligt. På forhånd tak Smil

Nej, har ikke fundet ud af noget desværre.

 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#4
Tror ikke de har nogle "RIGTIGE" regler for har ringet til alle mulige i dag men der er bare ingen der kan komme med et svar... men tak for hjælpen Smil mvh Christoffer
Svar
#5
(14-09-2011, 09:23)chri157u Skrev: Tror ikke de har nogle "RIGTIGE" regler for har ringet til alle mulige i dag men der er bare ingen der kan komme med et svar... men tak for hjælpen Smil mvh Christoffer

Kunne forstille mig samme regler gælder som fra tyskland, dvs at den skal være fabriksny, og følges af de rette sæt dokumenter før det kan lade sig gøre.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(14-09-2011, 10:26)DarkSide Skrev: Kunne forstille mig samme regler gælder som fra tyskland, dvs at den skal være fabriksny, og følges af de rette sæt dokumenter før det kan lade sig gøre.

Ikke helt, når det gælder de gamle knallerter, især ikke knallerter fra 80'eren, og Sverige blev først medlem af EU i 1995.

Der vil ikke foreligge en dansk typegodkendelse på en knallert fra 80'eren, med mere end 2 gear (og/eller en maksvægt på over 60 kg). De var nemlig efter 01.05.77 slet ikke tilladte i Danmark, idet loven fra 1977 gg 1980, blev ændret således, at en knallert kun måtte have maks. 2 gear, og ikke veje over 60 kg. Knallerter med et TU-M nummer fra før 01.05.77, kan dog indføres uden større problemer. Det vil derfor være nødvendigt, at få en dansk typegodkendelse på en 4-gears knallert fra 80'erne, hvilket nok ikke, er bare lige Græder
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: