Svar: 347
Tråde: 12
Tilmeldt: Oct 2010
Da min km. tæller, på pmx'ern, snart viser 6000km. Er jeg ved at være i tvivl om jeg skal ofre en bondegård og køre til service. Sidste service løb op i 800kr. (Service 3000km)
Jeg kører hver dag på min knallert og den har kørt hele vinteren, startet ved første tryk og første gang på kickstarteren, den kører fint i optræk. Det er en lovlig PGO Pmx Sport i en 30'er udgave. Fuldt lovlig og intet er lavet ved den.
Så skal jeg til service? Og hvad vil de i så fald gøre ved den?
Jeg ser jo ingen grund til det, når den kører perfekt som nu.??
Danni.
Pmx Sport Hvid, 9500 km.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Hvis det var mig, ville jeg ikke køre til service med den. I stedet ville jeg finde en weekend efter vi er færdige med det sidste sne og give maskinen en super-grundig afvaskning og pudsning. Derefter ville jeg gøre følgende...
- Skifte olien i bagtøjet.
- Rense luftfiltret (og benzinfiltret, hvis du hat et).
- Checke tændrøret og udskifte det hvis det ser slidt ud.
- Checke dæktrykket.
- Checke bremseklodserne og udskifte dem hvis de trænger til det.
- Checke driv-remmen for slitage (lidt tidligt, men bare for en sikkerhedsskyld - det er så surt hvis den ryger).
Så burde den være sommerklar.
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Og måske også lige tjekke rullerne
.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 2.165
Tråde: 82
Tilmeldt: May 2010
24-02-2011, 00:37
(Dette opslag var sidst ændret: 24-02-2011, 00:46 af Jes P.)
(23-02-2011, 23:19)Runnerdude Skrev: Hvis det var mig, ville jeg ikke køre til service med den. I stedet ville jeg finde en weekend efter vi er færdige med det sidste sne og give maskinen en super-grundig afvaskning og pudsning. Derefter ville jeg gøre følgende...
- Skifte olien i bagtøjet.
- Rense luftfiltret (og benzinfiltret, hvis du hat et).
- Checke tændrøret og udskifte det hvis det ser slidt ud.
- Checke dæktrykket.
- Checke bremseklodserne og udskifte dem hvis de trænger til det.
- Checke driv-remmen for slitage (lidt tidligt, men bare for en sikkerhedsskyld - det er så surt hvis den ryger).
Så burde den være sommerklar.
Min Baotians rem var ved at knække ved 2800km
.
Har faktisk den rem til at ligge et sted, og har også nylonstyr til at ligge, som Speedline mente var slidte nok til at blive skiftet
.
Fandt lige remmen, og tog et billede, så dlj kan se, hvordan en rem ikke skal se ud
.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar: 347
Tråde: 12
Tilmeldt: Oct 2010
Tak for billederne, og feedbacken.. Det hjalp da lidt på det
Så ved jeg også hvad jeg skal gå efter. Og hvordan det skal se ud.
Pmx Sport Hvid, 9500 km.