Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilke dæk ??
#13
(13-02-2011, 13:10)Jps Skrev: Tror ikke der er den store forskel, mellem de 2 dæktyper.

Der er skam væsentlig forskel på de to dæktyper Blink med øjet .

Weatherman er med en silikatblanding, der bedre kan håndtere kulde (kulde, for dæk, er temperaturer under ca. +7 grader), og så har det lameller i "skuldrene". Powertrack, har ingen af delene, og egner sig derfor dårligere til kulde, småsne, og regn.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(14-02-2011, 01:14)Runnerdude Skrev: ML-50 er et helårsdæk og Sava er et rigtigt vinterdæk, så det er to forskellige typer. Som vejret ser ud i øjeblikket er Sava-dækket helt klart at foretrække. Man kan også godt køre med det hele året - det er der åbenbart flere der gør - men det har nogle omkostninger:

- Mere støj og vibrationer.
- Højere rullemodstand (tager lidt af farten og øger forbruget en smule).
- Mindre stabilitet i kurver da dækket er mindre stift.
- På varm og tør asfalt står et vinterdæk faktisk dårligere fast end et sommerdæk.

Til gengæld kan du klare en vinter som den vi har i år uden at skifte dæk. Jeg kører selv med helårsdæk - Schwalbe Weatherman - som er et rigtigt godt dæk til det meste (minder en del om ML-50), men der har været dage i år hvor jeg virkelig ønskede at jeg havde haft Sava Winscoot eller lignende på i stedet.



Man kan godt selv, men det hører afgjort til i kategorien "ikke besværet værd". Du risikerer også at beskadige både fælg og dæk hvis du ikke gør det rigtigt med det rette værktøj. Vil du vil spare, er det ofte billigere hvis du selv tager hjulene af scooteren...

Cool
Bridgestones ML50 er måske det bedste helårsdæk, jeg har kørt på. Det klarer fint småsne, og jeg vil endda vove den påstand, at det klarer det bedre, end Weatherman, som jeg pt. har på mit baghjul. ML50 er uovertruffen, når det gælder vejgreb på tør og våd vej - MEN det koster. Man skal være heldig, hvis baghjulet holder mere, end en sæson. Efter min mening, er det dog prisen værd, selvom det koster et årligt dækskift på baghjulet. Jeg har også kørt med ML50 i rigtigt snevejr, og det klarer de forbavsende godt, dog selvsagt ikke så godt, som regulære vinterdæk med lameller, men hvis man kun undtagelsesvis, bevæger sig ud i snevejr, er det et perfekt helårsdæk, der klistrer sig til vejbanen, også på våd asfalt.

Ved regulær regulær sne, og kraftig regn, er vi ovre i Urban Snow og Iceman, som er ret identiske. Jeg har kørt med Urban Snow, både sommer og vinter, uden problemer. De "hyler" dog mere, end f.eks. ML50, men har ikke de siderulleproblemer, som f.eks. Heidenaus K58 SNOWTEX, der kan være nogle sataner, at få rundt i et sving, når det er tørt.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
Hr krage; kender du et sted i Kbh området som du vil anbefale som dæk forhandler, evt montør ?

Eller er der en anden der gør ? Cool

Bjarke
Bjarke

PGO Dr.Big - 1340km
Svar
#16
(17-02-2011, 09:29)Lightman15 Skrev: Hr krage; kender du et sted i Kbh området som du vil anbefale som dæk forhandler, evt montør ?

Eller er der en anden der gør ? Cool

Bjarke

Jeg køber normalt mine dæk via daekonline.dk. Priserne er inkl. forsendelse, og dækkene leveres ret hurtigt, og til en adresse, jeg selv vælger - det kunne være værkstedet, der skal montere dem, men normalt, til mig selv på arbejdet. Jeg monterer ikke selv dækkene mere - det er for bøvlet - men får et værksted til det. Du kan evt. selv afmontere hjulene, og aflevere fælge og dæk til et værksted. Så sparer du lidt udgifter. Du kan også, som jeg, aflevere hele maskinen, og få et værksted til, at udføre hele svineriet. Scootercity tager 125 kr. for at skifte et fordæk, og 225 kr. for et bagdæk - altså 350 kr. for et komplet dækskifte på begge hjul, når du selv kommer med de nye dæk, og hjulene stadig sidder på knallerten. For det beløb, gider jeg altså ikke mere, mukse med lydpotter, dumme bolte, dækjern, dækfedt og genstridige dæk, og en kompressor Griner . Husk, at få skiftet ventilen, når du får skiftet dæk, og også gerne få det afbalanceret, hvis værkstedet kan klare det Fortvivlet . Men forhør dig hos værksteder i nærheden af, hvor du bor, angående prisen.

Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
(14-02-2011, 09:24)kragen Skrev: Der er skam væsentlig forskel på de to dæktyper Blink med øjet .

Weatherman er med en silikatblanding, der bedre kan håndtere kulde (kulde, for dæk, er temperaturer under ca. +7 grader), og så har det lameller i "skuldrene". Powertrack, har ingen af delene, og egner sig derfor dårligere til kulde, småsne, og regn.

Det vil sige, at Powertrack er l****dæk?? Smil

Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(17-02-2011, 12:30)Jps Skrev: Det vil sige, at Powertrack er l****dæk?? Smil

De er sikkert udmærket, til at ræse på roemarkerne nede hos dig Griner , men jeg vil foretrække Weatherman til vejen, af de to.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#19
(17-02-2011, 12:30)Jps Skrev: Det vil sige, at Powertrack er l****dæk?? Smil


Er godt nok glad for jeg kører med Wheather man som for dæk, mit bag dæk er Heidel et eller andet

Svar
#20
(17-02-2011, 12:44)kragen Skrev: De er sikkert udmærket, til at ræse på roemarkerne nede hos dig Griner , men jeg vil foretrække Weatherman til vejen, af de to.

Jamen så må jeg jo skifte dæk til Weatherman, når Powertrack er slidt ned Smil. Kører jo ikke ræs i "baghaven" Blink med øjet.

Ivecar plus 2023.
Svar
#21
Jeg kører med pigdæk om vinteren.

Hvor jeg bor er der en masse af den skrækkelige "sorte is" - spejlglat is man ikke kan se....her er de ganske enkelt suveræne!

De larmer/rumler lidt mere, men ikke meget. Bruger nok også noget ekstra brændstof, men jeg tror ikke det er meget mere.

http://www.dexon.se/scooter--moped/vinte...910-1.aspx[/align]

- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Iøvrigt anser mange svenskere Sava som de bedste helårsdæk. Som sommerdæk er det Michelin S1 de er helt tossede med.

Schwalbe siges at være det klart bedste pigdæk. Jeg har det selv, synes det står rigtig godt fast om vinteren, men har heller aldrig prøvet andre Blink med øjet
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar


Forum spring: