Hej, jeg vil gerne have lidt mere trækkraft i min scooter. (pgo-pmx). jeg er blevet anbefalet en tuncylinder. udstødning har jeg! men hvad skal jeg købe? jeg vil beholde orginal indsug -menbram- karburator, og bare omdyse.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
diller Skrev:Hej, jeg vil gerne have lidt mere trækkraft i min scooter. (pgo-pmx). jeg er blevet anbefalet en tuncylinder. udstødning har jeg! men hvad skal jeg købe? jeg vil beholde orginal indsug -menbram- karburator, og bare omdyse.
TP Trophy til omkring en tusse, er den bedste synes jeg. Jeg kører med nr 3 af slagsen, og har indtil videre kørt 69.000 km. Den er en slidstærk cylinder, giver god fart, og trækkraft, og best af alt holdbarhed.
TP Trophy
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
diller Skrev:Hej, jeg vil gerne have lidt mere trækkraft i min scooter. (pgo-pmx). jeg er blevet anbefalet en tuncylinder. udstødning har jeg! men hvad skal jeg købe? jeg vil beholde orginal indsug -menbram- karburator, og bare omdyse.
hmm jeg tror jeg vil anbefale en polini sport cyl da den giver et bedre optræk og topfart
og så havde jeg en der holdte over 8000km på min dr.big
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
sukedk2001 Skrev:diller Skrev:Hej, jeg vil gerne have lidt mere trækkraft i min scooter. (pgo-pmx). jeg er blevet anbefalet en tuncylinder. udstødning har jeg! men hvad skal jeg købe? jeg vil beholde orginal indsug -menbram- karburator, og bare omdyse.
hmm jeg tror jeg vil anbefale en polini sport cyl da den giver et bedre optræk og topfart
og så havde jeg en der holdte over 8000km på min dr.big
Det var ikke meget :wink: . Nr 1 har holdt over 20.000 km, nr. 2 cylinder enda over 30.000 km, og nr 3 blev sat på i år, og har indtil videre, vel kørt omkring 6-7.000 km. :P . Men nu har jeg også kun erfaring med den, og så Athena 47,6(som var noget skidt, efter min mening). Athena prøvede jeg 2 a', og de kørte henholdsvis 3.000 og 8.000 km, så var de afgået ved døden.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Jps Skrev:sukedk2001 Skrev:diller Skrev:Hej, jeg vil gerne have lidt mere trækkraft i min scooter. (pgo-pmx). jeg er blevet anbefalet en tuncylinder. udstødning har jeg! men hvad skal jeg købe? jeg vil beholde orginal indsug -menbram- karburator, og bare omdyse.
hmm jeg tror jeg vil anbefale en polini sport cyl da den giver et bedre optræk og topfart
og så havde jeg en der holdte over 8000km på min dr.big
Det var ikke meget :wink: . Nr 1 har holdt over 20.000 km, nr. 2 cylinder enda over 30.000 km, og nr 3 blev sat på i år, og har indtil videre, vel kørt omkring 6-7.000 km. :P . Men nu har jeg også kun erfaring med den, og så Athena 47,6(som var noget skidt, efter min mening). Athena prøvede jeg 2 a', og de kørte henholdsvis 3.000 og 8.000 km, så var de afgået ved døden.
tja den gang proppede jeg ikke extra olie i .....
men ja det var ikke langt men skal lige sige jeg altid tævede den
gileraens har da gået 28.000 nu og den er da også tævet så et eller andet må jeg jo gører rigtigt
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
sukedk2001 Skrev:tja den gang proppede jeg ikke extra olie i .....
men ja det var ikke langt men skal lige sige jeg altid tævede den
gileraens har da gået 28.000 nu og den er da også tævet så et eller andet må jeg jo gører rigtigt
Det med ekstra olie i tanken, har jeg kun praktiseret på Athenacylindrene, på Trophy, er det ikke nødvendigt efter min mening.
Og jeg er heller ikke typen, der tæsker mine cylindre .
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Kan godt være at Polini'en trækker en anelse mere i bunden, men Trophy har mere mellemtræk og der kan trækkes flere rpm ud af den.
En chromlegering i cylinder (Minacrom) og forchromet stempelring, giver altså en meget lang levetid.
Trophy.. 8)
Tak for de gode råd, nu køre jeg pænt og tæsker ikke min scooter på nogen måde, så det bliver nok TP tropy jeg satser på! pga lang levetid, er det nødvendigt at skifte stempelringe med mellemrum? eller holder de cylinderns levetid ud? og hvad med extra olie ? er det ikke et spørsmål om at købe super kvali?
Ang dyse? hvor stor? 82-84 eller?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
diller Skrev:Tak for de gode råd, nu køre jeg pænt og tæsker ikke min scooter på nogen måde, så det bliver nok TP tropy jeg satser på! pga lang levetid, er det nødvendigt at skifte stempelringe med mellemrum? eller holder de cylinderns levetid ud? og hvad med extra olie ? er det ikke et spørsmål om at købe super kvali?
Stempelringe skal du ikke bekymre dig om, før kompressionen falder så det kan mærkes i kickstarteren, og der går meeget lang tid, hvis du vælger en olie, der passer til temperaturen (Castrol Super TT, el. Agip Speed fx.). De helt dyre superolier skal du ikke vælge, da de har en brændtemp. som ligger meget højere end Trophy opsætningen kan opnå.
Hoveddysen er det vigtigste, vælger du den optimale str. behøver du ikke at tilsætte ekstra olie i benzinen og kan nøjes med de 2%.
Optimal str. ? Den dysestrørrelse, der giver en fuld gasgivning - dvs. at gashåndtaget kan vrides i bund uden at motoren taber kraft, og tændrøret må gerne være nougat-farvet efter en rask køretur med hanen i bund.
nogen forslag til dyse str? bare så jeg ikke skal ud og købe 10 stk inden jeg finder den der er ok! hvad med indkøring ?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
diller Skrev:nogen forslag til dyse str? bare så jeg ikke skal ud og købe 10 stk inden jeg finder den der er ok! hvad med indkøring ?
Prøv at starte ud med en 85'er el. deromkring.
|